UHQCD - dotknij Oryginału
Organiści Hammond B3 reprezentowani na Blue Note tworzyli tętniącą życiem i zróżnicowaną społeczność, której style sięgały od wirtuozowskich innowacji Jimmy'ego Smitha po poszerzające horyzonty wycieczki Larry'ego Younga. Urodzony w Kansas City Big John Patton rozkwitał w idealnej harmonii soulowo-jazzowej podczas swojej znakomitej kariery w Blue Note w latach 60. Patton początkowo występował jako muzyk towarzyszący na albumach Lou Donaldsona „The Natural Soul” i „Good Gracious”, a w 1963 roku zadebiutował w Blue Note albumem „Along Came John”. Być może najbardziej wyjątkowym – a z pewnością jednym z najlepszych – albumem w jego dyskografii jest „Let 'Em Roll”, fantastyczna sesja, na której Patton dodał wibrafonistę (Bobby'ego Hutchersona) do standardowego składu tria organowego, w tym gitarzystę (Grant Green) i perkusistę (Otis Finch). Green wykorzystał ten skład już rok wcześniej, zdobywając uznanie na swoim albumie „Street of Dreams”. Wśród najważniejszych utworów na albumie znajdują się oryginalne utwory Pattona „Let 'Em Roll” i „Latona”, subtelna interpretacja ballady Johnny'ego Mandela „The Shadow of Your Smile” oraz żywiołowa wersja utworu Hanka Mobleya „The Turnaround”. W ramach niezwykle popularnej serii „Blue Note 85th Anniversary Reissue Series”, Universal Music Japan prezentuje imponujący brzmieniowo remaster tego klasyka jazzu autorstwa legendarnego Kevina Graya, który jest również odpowiedzialny za analogowe reedycje Blue Note US, takie jak „Tone Poet” i „Classic Vinyl”, w limitowanej japońskiej edycji UHQCD z paskiem OBI. Oryginalna sesja nagraniowa „Let 'Em Roll” odbyła się 11 grudnia 1965 roku w studiu Rudy'ego Van Geldera w Englewood Cliffs w stanie New Jersey. UHQCD to skrót od Ultimate High Quality Compact Disc i jest wspólnym dziełem japońskiej firmy zajmującej się replikacją płyt CD Memory-Tech oraz hongkońskiej firmy Audio Quality CD Company. W przeciwieństwie do konwencjonalnych płyt CD, płyty UHQCD nie są tłoczone z poliwęglanu, lecz odlewane z fotopolimeru i utwardzane światłem UV. Dodatkowa warstwa poliwęglanu o wysokiej czystości chroni miękki fotopolimer przed zarysowaniami. To połączenie zapewnia znacznie mniejsze odbicie światła laserowego wewnątrz płyty CD i niezrównaną precyzję przejścia między wgłębieniami i wypustkami. Płyty UHQCD są w 100% kompatybilne z konwencjonalnymi odtwarzaczami CD. Pod względem muzycznym uzyskany dźwięk silnie przypomina analogowe taśmy-matki. Podczas gdy pierwsza seria płyt UHQCD od Universal Music Japan wykorzystywała dane DSD z poprzednich wydań SHM-SACD, wraz z rosnącą popularnością, obecnie wydawane są również albumy, które wcześniej nie były wydawane w formacie SHM-SACD. Zazwyczaj w tym celu taśmy-matki Universal Archive są konwertowane do formatu DSD. Płyty UHQCD są idealne dla melomanów, którzy chcą na swoim CD uzyskać brzmienie jakl z odtwarzacza SACD.