Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

SCHUMANN, MENDELSSOHN, LISZT, CHOPIN, Samson Francois

The Unreleased Swiss Recordings

Samson François - The Unreleased Swiss Recordings CD1 01. Papillons, Op. 2 - Schumann (13:50) 02. Songs without Words in B Minor, Op. 67, No. 5 - Mendelssohn (2:02) 03. Songs without Words in A Major, Op. 62, No. 6 - Mendelssoh (2:01) 04. The Nightingale, S. 250 - Alabyev/Liszt (4:13) 05. Sonetto 123 del Petrarca, S. 161, No. 6 - Liszt (6:06) 06. Valse-Impromptu, S.213 - Liszt (5:38) 07. Transcendental Étude No. 8 "Wilde Jagd", S. 139 - Liszt (5:50) 08. Transcendental Étude No. 7 "Eroica", S. 139 - Liszt (4:12) Samson François - The Unreleased Swiss Recordings CD2 01. Piano Concerto in E-flat Major, No. 1, S. 124: I. Allegro maestoso - Liszt (4:50) 02. Piano Concerto in E-flat Major, No. 1, S. 124: II. Quasi Adagio - Liszt (4:28) 03. Piano Concerto in E-flat Major, No. 1, S. 124: III. Allegretto Vivace - Liszt (4:02) 04. Piano Concerto in E-flat Major, No. 1, S. 124: IV. Allegro marziale animato - Liszt (4:02) 05. Waltz in C-sharp minor, Op. 64, No. 2 - Chopin (2:38) 06. Hungarian Rhapsody in D-flat Major, S. 244, No. 6 - Liszt (7:07) 07. Nocturne in G Minor, Op. 15, No. 3 - Chopin (4:53) 08. Étude in G-flat Major, Op. 10, No. 5 - Chopin (1:41) 09. Étude in C Minor, Op. 10, No. 12 - Chopin (2:43) 10. Grande valse brillante in E-flat Major, Op. 18 - Chopin (4:17)
  • Samson Francois - piano
  • SCHUMANN
  • MENDELSSOHN
  • LISZT
  • CHOPIN
Add to Basket

199.00 PLN

2 Ultimate HiQCD:

Nr kat.: TLRCD2403052
Label  : The Lost Recordings

Edycja Limitowana - NUMEROWANA - 1000 egzemplarzy w skali światyowej

Dłonie François płyną po klawiaturze i muzyce. „Chciałbym zawrzeć pakt z diabłem, ale on mnie nie chciał” – cytuje się go w artykule z 2020 roku w magazynie Diapason. François był przesadny, nieprzewidywalny, czarujący, wrażliwy – krótko mówiąc, był magnetyczny, co ujawniło odkrycie tych nagrań, hołdu dla jednego z najwybitniejszych poetów pianistycznych XX wieku. „The Lost Recordings” udostępnia nam te wyjątkowe nagrania po raz pierwszy na podwójnej płycie CD w ultrawysokiej jakości. Samson François należy do linii Sofronitzky'ego, Horowitza i Cortota. Legendarny Cortot powiedział o nim: „Mogę sprawić, by grał, tylko wywołując obrazy”. „The Lost Recordings” odkryło fascynująco barwne obrazy w każdym z tych wcześniej niepublikowanych nagrań, zrealizowanych w różnych miejscach w Szwajcarii. Tworzą program od Schumanna, przez Mendelssohna-Bartholdy'ego i Listę do Chopina, w całości poświęcony ukochanemu przez François światu muzyki romantycznej. Już od pierwszych dźwięków „Papillons” Schumanna, nagranych w 1961 roku w genewskich studiach RTS, staje się jasne, dlaczego płynna interpretacja François tworzy syntezę dwóch teorii muzycznych: Jeana-Philippe'a Rameau, który dostrzegał w muzyce jedynie rytm i porządek, oraz Jeana-Jacques'a Rousseau, dla którego muzyka była najczystszym wyrazem emocji. François wydobywa skondensowaną esencję utworu, dając nam szczególnie urzekającą interpretację inspirowanego balem maskowym dzieła młodego Schumanna. Kolejne utwory, dwie „Pieśni bez słów” Mendelssohna, zostały nagrane w tym samym czasie i są równie wysokiej klasy. Ulegając hipnotycznemu wpływowi brzmienia pianisty, z jego niezgłębioną subtelnością – finezyjnie wyrzeźbionym akompaniamentem, perfekcyjnym legato i wykwintnie eleganckim rubato na idealnym rytmie – można się tylko zastanawiać, czy istnieją bardziej urzekające interpretacje tych miniatur niż te. Pielęgnowane nagrania są dostępne na wysokiej jakości podwójnej płycie UHQCD. „The Lost Recordings” jest cenione na całym świecie za zachowanie bezcennego dziedzictwa muzycznego i niezrównaną jakość renowacji metodą Phoenix Mastering™. „Samson François – The Unreleased Swiss Recordings” to również audiofilskie objawienie, dowodzące, jak fantastycznie mogą brzmieć stereofoniczne nagrania mono! Nagrano 31 stycznia 1961 roku w studiu RTS w Genewie * Nagrano 1949 roku w RTS Studio w Genewie ** Nagrano 28.III.1962, miejsce nieznane *** Data i miejsce nieznane Samson François, fortepian **Edmond Appia, dyrygent **Orkiestra Suisse Romande (tłum. mech. AI)