Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

Miles Davis, J.J. Johnson, Art Blakey, Percy Heath

Volume 2 (mono)

Volume 2 (mono) image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

1. Take Off 2. Weirdo 3. Would’n You 4. I Waited For You 5. Ray’s Idea (Alternate Master) 6. Donna 7. Well You Needn’t 8. The Leap 9. Lazy Susan 10. Tempus Fugit (Alternate Master) 11. It Never Entered My Mind
  • Miles Davis - trumpet
  • J.J. Johnson - trombone
  • Art Blakey - drums
  • Percy Heath - bass
Add to Basket

99.00 PLN

Ultimate HiQCD:

Nr kat.: UCCQ9700
Label  : UNIVERSAL (Japan)
Nośnik w tej chwili niedostępny.

CD:

Nr kat.: TOCJ6429
Label  : Toshiba (Japan)

UHQCD - dotknij Oryginału


Tekst alternatywny


Najnowszy format płyt CD, pozwalający w stopniu dotychczas niespotykanym przekazywać oryginalne, naturalne brzmienie zapisu studyjnego. Płyty UHQCD do odtworzenia we wszystkich typach czytników CD oraz DVD. Format opracowało znane japońskie laboratorium rekonstrukcji i masteringu dźwięku Memory-Tech Co., Ltd.

Legendarny trębacz Miles Davis był jeszcze na początku swojej znakomitej kariery, gdy w latach 1952-1954 wszedł do studia, aby nagrać utwory przeznaczone do wydania przez Blue Note. Utwory te, wydane pierwotnie na trzech 10-calowych płytach winylowych: „Young Man With A Horn”, „Vol. 2” i „Vol. 3”, prezentują wszystkie istotne cechy wczesnego stylu Milesa Davisa, od porywających wpływów bebopu po intensywne, melancholijne ballady. Kiedy Blue Note rozpoczął produkcję 12-calowych płyt winylowych w 1955 roku, Lion zebrał te utwory w zaledwie dwa „Tomy”, zapoczątkowując serię 1500. „Tom 2” zawiera serię utworów nagranych w latach 1952-1954, prezentujących sekstet Milesa w dwóch znakomitych składach, w tym puzonistę J.J. Johnson, saksofoniści Jackie McLean i Jimmy Heath, pianiści Gil Coggins i Horace Silver, kontrabasiści Oscar Pettiford i Percy Heath oraz perkusiści Kenny Clarke i Art Blakey. Pod koniec lat 40. Miles był członkiem zarówno Charlie Parker Quintet, jak i big bandu Dizzy'ego Gillespiego. Pomimo tych prestiżowych i wymagających zobowiązań, znalazł również czas na nagrania jako lider zespołu – w tym przełomową sesję „Birth of the Cool”, wydaną przez Capitol Records. Kiedy nawiązał kontakt z Alfredem Lionem i Blue Note, Miles był jeszcze daleki od miana legendy jazzu, ale wyraźnie zmierzał ku staniu się jednym z najwybitniejszych liderów jazzowych wszech czasów. (tł.mech)