Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

Miles Davis Quintet

The Complete Live in Paris 1960 vol. 1

ide A 1. All Blues 2. Softly, As In Morning Sunrise Side B 3. Walkin’ 4. Four Side C 5. Autumn Leaves 6. Makin’ Whoopee Side D 7. No Blues 8. The Theme
  • Miles Davis Quintet - group
Add to Basket

349.00 PLN

2 LP-180G 33rpm:

Nr kat.: TLR2404054V
Label  : The Lost Recordings

The Lost Recordings wydaje pierwszą część legendarnego koncertu zarejestrowanego 11 października 1960 roku w Olympii przez Milesa Davisa i jego kwartet, a także saksofonistę Sonny'ego Stitta: „Miles Davis Quintet – The Complete Live In Paris Vol. I”. Tego październikowego wieczoru w Olympii słynny Davis powrócił bez Coltrane'a. Saksofonista, który dołączył do zespołu, znacznie lepiej pasował do wizji Davisa: niezwykły Sonny Stitt, „samotny wilk”. Wraz z jamajskim pianistą Wyntonem Kellym, którego Davis zatrudnił w 1959 roku, kontrabasistą Paulem Chambersem i perkusistą Jimmym Cobbem, stworzyli spójny, pełen muzykalności zespół, oferujący idealne połączenie dyskretnej siły i dyskretnej inteligencji. Poszukiwania pełnego koncertu rozpoczęły się w 2022 roku, gdy znajomy wytwórni przesłał mu zdjęcie taśm magnetycznych z Bretanii. Etykieta z napisem „Miles Davis – Olympia 1960” natychmiast przykuła uwagę TLR. Po dwóch latach badań we Francji, Stanach Zjednoczonych i Sztokholmie, The Lost Recordings z dumą prezentuje po raz pierwszy pełną wersję tego legendarnego koncertu. Skrupulatnie odrestaurowane nagranie jest dostępne w ściśle limitowanej edycji (3000 egzemplarzy) na podwójnym LP – na 180-gramowym winylu 33 obr./min, nagranym przez Simona Garcię i Marciaca. Nagrania lakierowe zostały wykonane przez uznanego Kevina Graya. „The Lost Recordings” jest cenione na całym świecie za zachowanie bezcennego dziedzictwa muzycznego i niezrównaną jakość renowacji Phoenix Mastering™. „Miles Davis Quintet – The Complete Live In Paris Vol. I” to również audiofilskie objawienie, pokazujące, jak fantastycznie mogą brzmieć stereofoniczne nagrania mono. (tłum. mech. AI)