Album „Night And Day” był jego siódmym wydaniem jako lider zespołu i artysty solowego, gdy ukazał się w 1984 roku. Urodzony w Burton-upon-Trent w Staffordshire w Anglii, muzyk, który umożliwia grę na skrzypcach i fortepianie w wieku jenastu lat, otrzymanie stypendium na studia kompozytorskie w Królewskiej Akademii Muzycznej w 1972 roku, które nastąpiło w 1975 roku. Trzy późniejsze źródła się do Londynu, założył Joe Jackson Band i swój pierwszy kontrakt płytowy z wytwórnią A&M Records. „Look Sharp!”, debiutancki album zespołu, odniesiony – podobnie jak dwa kolejne – duży sukces komercyjny. W 1982 roku początek się do Nowego Jorku i natychmiast nagrał „Night And Day”, który po raz pierwszy pojawił się na klawiaturze Jacksona i zawiera wszystkie z najsłynniejszych singli muzycznych, „Steppin' Out”. Wydana później ścieżka dźwiękowa filmu „Morderstwo Mike'a” odniosła sukces wśród publiczności i krytyków. „Body and Soul” zostało wcześniej usunięte: trzy złote i każdy srebrny certyfikat wydany lub usunięty. Do albumu doszło latem 1983 roku, kiedy Jackson spotkał się w Los Angeles z producentem muzycznym Davidem Kershenbaumem. Obaj przyznali, że następstwa skutków były sztuczne, co spowodowało wyniki z technologii zastosowanej w następstwach, zawartych w studiach nagraniowych. W Nowym Jorku poszukiwali, skąd pochodzą lokalizacje, których akustyka wspierała i pierwotnie brzmienia. Brzmienie dźwięku być jak najbardziej zbliżone do nagrania na żywo. Wybrali starą lożę masońską zbudowaną z drewna i kamienia, Brooklyn Masonic Temple, dostępną przez Vanguard Studios do utworu muzyki klasycznej. Nawiasem mówiąc, technologia została zainstalowana przy użyciu mikrofonu Neumann M-50 i wykorzystano miernik. „Body and Soul” było przełomowym wydaniem, wydaniem oprogramowania cyfrowego, opracowanego na 32-ścieżkowym systemie 3M. Prace nad ostateczną taśmą-matką ukończoną w atlantyckim Studio B 7 lutego 1984 roku. Album zawiera dwa główne elementy Jacksona: „You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want)” i „Be My Number Two”. Zgodnie z duchem epoki, na czele wykorzystano instrumenty dęte, ale na złożonym, skoncentrowanym brzmieniowo albumie australijskim, południowoamerykańskie rytmy i elementy klasyczne. „Happy Ending” w duecie z piosenkarką Elaine Caswell jest dostępny dla każdego. Oryginalna wersja PCM „Body and Soul” została wydana w Potrzeby reedycji Intervention Records przez Kevina Graya i CoHEARent Audio w gramaturze 180 gramów i prędkości dźwięku 45 obr./min. Tłoczenie wykonania Gotta Groove Records. Rezultat zapiera dech w piersiach: „Body and Soul” nigdy nie brzmiał tak donośnie, pełnie i zwykłe. Przestrzeń pogłosowa w miejscu nagrania została pięknie oddana, dzięki czemu jest bardziej zróżnicowana i holograficzna niż zastosowanie! Kultowa okładka albumu – hołd dla Sonny'ego Rollinsa – została pieczołowicie odrestaurowana przez Toma Vadakana. Oznacza to, że typu gatefold można zastosować w laminowanych brudnych, „brązowych” foliach, o jazzowej stylistyce z lat 50-tych do 60-tych. Stoughton Printing to fantastyczny robot! (tł. mech.)