w technologi 24 BIT HYPER MAGNUM SOUND!
Joe Beck urodził się w Filadelfii i jako nastolatek przeprowadził się na Manhattan, gdzie grał sześć wieczorów w tygodniu w trio. Dało mu to możliwość poznania szerokiego grona osób z kwitnącej nowojorskiej sceny muzycznej. W wieku 18 lat Stan Getz zatrudnił go do nagrywania „jingli”, a w 1967 roku nagrywał z Milesem Davisem. W 1968 roku, w wieku 22 lat, został członkiem Orkiestry Gila Evansa. Liczba jego muzycznych wkładów w muzykę innych artystów przypomina listę „kto jest kim” na scenie muzycznej: Louis Armstrong, Duke Ellington, Buddy Rich, Woody Herman, Miles Davis, Tommy Tedesco, John Abercrombie, Gábor Szabó, Frank Sinatra i Gloria Gaynor to tylko niewielki wycinek dyskografii Becka jako sidemana i producenta. Joe Beck grał na gitarze na singlach i albumach Jamesa Browna w 1974 roku. Narodowa Akademia Sztuki i Techniki Rejestracji uhonorowała Becka pięciokrotnie nagrodą Most Valuable Player Award. Beck nagrywał również z Królewską Orkiestrą Filharmoniczną w Londynie, Mediolańską Orkiestrą Filharmoniczną we Włoszech oraz Paris String Ensemble we Francji. Płyta „Brazilian Dreamin'” została wyprodukowana, zmiksowana i zmasterowana przez Tetsuo Harę, a nagrana 27 i 30 września 2005 roku w The Studio w Nowym Jorku w trio – z Irą Colemanem na basie, Thierrym Arpino na perkusji i Gregoire'em Maretem na harmonijce w utworach „And Here's To You” i „Falando De Amor”.
Recenzja albumu „Brazilian Dreamin'” w serwisie AllMusic oferuje poruszające spojrzenie na „długą karierę Joe Becka, choć wciąż pozostaje artystą zasługującym na większe uznanie”. Te nagrania z 2005 roku zachwycą fanów brazylijskiego jazzu. Wraz z Irą Colemanem i Thierrym Arpino (znanym ze współpracy ze skrzypkiem Jean-Luc Pontym), gitara elektryczna Becka wydobywa to, co najlepsze w każdym utworze, grając wybór popularnych utworów Antonia Carlosa Jobima i własnych, gustownych kompozycji. Wśród interpretacji Jobima wyróżniają się słodko-gorzkie „O Grande Amor” i kołysząca „Felicidade”. Beck oferuje również pomysłową aranżację samby utworu Johna Coltrane’a „Giant Steps”, która zawiera kilka zwrotów akcji i jest grana w wolniejszym tempie niż zwykle, co pozwala słuchaczowi poczuć się swobodnie. Gorąco polecam!”
Płyty Venus LP są tłoczone tylko raz. Po wyprzedaniu pierwszego nakładu, tytuły są usuwane z katalogu. Kolekcjonerzy powinni zatem rozważyć ich zakup z odpowiednim wyprzedzeniem.
Zalecamy stosowanie środka czyszczącego „L'Art du Son” do czyszczenia płyt winylowych na mokro. Nowe płyty od wysokiej jakości producentów również skorzystają z tego zabiegu.
(tłum. mech. AI)
>>>Hyper Magnum Sound - to wyjątkowo subtelny proces 24 bitowego masteringu, w wyniku którego dźwięk uzyskuje bardzo głęboki, miękki i soczysty wymiar. Nagrania w tej technologii zachwycają urodą i klimatem jazzowej ballady, improwizacji, a także vocalem. Nikt nie potrafi tak ożywić brzmienia instrumentów jak Venus Records.