Ultimate HiQualityCD
Muzyka Jackie McLeana była ściśle związana ze stylami awangardowymi w latach 60. XX wieku, czego dowodem były znakomite albumy „One Step Beyond” i „Destination... Out!” z 1963 roku, a następnie albumy „New and Old Gospel” (z Ornette'em Colemanem na trąbce) i „'Bout Soul” z 1967 roku, które przeniosły ją w stronę free jazzu. Nagrany w grudniu 1967 roku album „Demon's Dance” prezentuje wielkiego wirtuoza saksofonu altowego w zdecydowanie post-bopowym stylu, któremu towarzyszy żywiołowy kwintet w składzie: trębacz Woody Shaw, pianista LaMont Johnson, kontrabasista Scott Holt i perkusista Jack DeJohnette. Sześć utworów na albumie zostało napisanych w równym stopniu przez McLeana, Shawa i kompozytora Cala Masseya. Wśród najpiękniejszych utworów znajdują się tytułowy utwór McLeana, melodyjny bossa Shawa „Sweet Love of Mine” oraz żywiołowy swing „Message From Trane” Masseya, dedykowany niezapomnianemu Johnowi Coltrane'owi, który zmarł kilka miesięcy przed premierą tego albumu. Najbardziej uderzającym elementem tego albumu jest jednak niewątpliwie zachwycająca okładka autorstwa Matiego Klairweina, który zaprojektował również okładkę „Bitches Brew” Milesa Davisa. W ramach niezwykle popularnej serii „Blue Note 85th Anniversary Reissue Series”, Universal Music Japan prezentuje imponujący brzmieniowo remaster tego klasyka jazzu autorstwa legendarnego Kevina Graya, który jest również odpowiedzialny za analogowe reedycje Blue Note US, takie jak „Tone Poet” i „Classic Vinyl” – w limitowanej, ekskluzywnej dla Japonii płycie UHQCD z paskiem OBI. Oryginalna sesja nagraniowa płyty „Demon's Dance” odbyła się 22 grudnia 1967 roku w studiu Rudy'ego Van Geldera w Englewood Cliffs w stanie New Jersey. UHQCD to skrót od Ultimate High Quality Compact Disc i jest wspólnym dziełem japońskiej firmy Memory-Tech, zajmującej się replikacją płyt CD, oraz hongkońskiej firmy Audio Quality CD Company. W przeciwieństwie do konwencjonalnych płyt CD, płyty UHQCD nie są tłoczone z poliwęglanu, lecz odlewane z fotopolimeru i utwardzane światłem UV. Dodatkowa warstwa poliwęglanu o wysokiej czystości chroni miękki fotopolimer przed zarysowaniami. To połączenie skutkuje znacznie mniejszym odbiciem światła laserowego wewnątrz płyty CD i niezrównaną precyzją przejścia między rowkami i pasmami. Płyty UHQCD są w 100% kompatybilne z konwencjonalnymi odtwarzaczami CD. Pod względem muzycznym uzyskany dźwięk silnie przypomina analogowe taśmy-matki. Chociaż pierwsza seria płyt UHQCD od Universal Music Japan wykorzystywała dane DSD z poprzednich wydawnictw SHM-SACD, to wraz ze wzrostem popularności, albumy, które wcześniej nie były wydawane w formacie SHM-SACD, są teraz wydawane również w tym formacie. Zazwyczaj w tym celu taśmy-matki z Universal Archive są konwertowane do formatu DSD. Płyty UHQCD są idealne dla melomanów, którzy chcą jak uzyskać brzmienie nagrania, ale nie posiadają odtwarzacza SACD.