UHQCD - dotknij Oryginału
Muzyka Jackie McLeana była ściśle związana ze stylami awangardowymi w latach 60. XX wieku, czego dowodem były znakomite albumy „One Step Beyond” i „Destination... Out!” z 1963 roku, a następnie albumy „New and Old Gospel” (z Ornette'em Colemanem na trąbce) i „'Bout Soul” z 1967 roku, które przeniosły ją w stronę free jazzu. Nagrany w grudniu 1967 roku album „Demon's Dance” prezentuje wielkiego wirtuoza saksofonu altowego w zdecydowanie post-bopowym stylu, któremu towarzyszy żywiołowy kwintet w składzie: trębacz Woody Shaw, pianista LaMont Johnson, kontrabasista Scott Holt i perkusista Jack DeJohnette. Sześć utworów na albumie zostało napisanych w równym stopniu przez McLeana, Shawa i kompozytora Cala Masseya. Do najpiękniejszych utworów należą tytułowy utwór McLeana, melodyjny bossa Shawa „Sweet Love of Mine” oraz żywiołowy swing „Message From Trane” Masseya, dedykowany niezapomnianemu Johnowi Coltrane'owi, który zmarł kilka miesięcy przed premierą albumu. Najbardziej uderzającym elementem tego albumu jest jednak niewątpliwie zachwycająca okładka autorstwa Mati Klairweina, który zaprojektował również okładkę „Bitches Brew” Milesa Davisa. W ramach niezwykle popularnej serii „Blue Note 85th Anniversary Reissue Series”, Universal Music Japan prezentuje imponujący brzmieniowo remaster tego klasyka jazzu autorstwa legendarnego Kevina Graya, który zaprojektował również analogowe reedycje Blue Note US, takie jak „Tone Poet”. Album Hanka Mobleya „No Room For Squares” z 1963 roku zachwyca nie tylko jedną z najatrakcyjniejszych okładek Reida Milesa, ale jest również arcydziełem o charakterze czysto muzycznym. Saksofonista tenorowy nagrał już kilka hard bopowych hitów dla Blue Note, w tym „Soul Station” i „Workout”, ale „No Room for Squares” był jeszcze bardziej ambitnym projektem, który jeszcze bardziej rozwinął charyzmę Mobleya jako lidera zespołu, improwizatora i kompozytora. Album powstał w dwóch oddzielnych sesjach nagraniowych, z których każda składała się z innego składu kwintetu: 7 marca do Mobleya dołączyli trębacz Donald Byrd, pianista Herbie Hancock, kontrabasista Butch Warren i perkusista Philly Joe Jones, który tchnął życie w oryginalne utwory Mobleya „Up a Step” i „Old World, New Imports”. 2 października Mobley powrócił do studia Rudy'ego Van Geldera, ponownie z Jonesem na perkusji, trębaczem Lee Morganem, pianistą Andrew Hillem i kontrabasistą Johnem Ore, aby nagrać genialne utwory Mobleya „Three Way Split” i „No Room For Squares”, a także dwa niezwykłe utwory Morgana: piękną balladę „Carolyn” i porywający „Me 'N You”. W ramach niezwykle popularnej serii „Blue Note 85th Anniversary Reissue Series”, Universal Music Japan prezentuje imponujący brzmieniowo remaster tego klasyka jazzu autorstwa legendarnego Kevina Graya, który jest również odpowiedzialny za analogowe reedycje Blue Note US, takie jak „Tone Poet” i „Classic Vinyl”, w formie limitowanej, ekskluzywnej dla Japonii płyty UHQCD z paskiem OBI. Oryginalne sesje nagraniowe do „No Room For Squares” odbyły się 7 marca i 2 października 1963 roku w Rudy Van Gelder Studio w Englewood Cliffs w stanie New Jersey. UHQCD to skrót od Ultimate High Quality Compact Disc i jest wspólnym dziełem japońskiej firmy Memory-Tech, zajmującej się replikacją płyt CD, oraz hongkońskiej firmy Audio Quality CD Company. W przeciwieństwie do konwencjonalnych płyt CD, płyty UHQCD nie są tłoczone z poliwęglanu, lecz odlewane z fotopolimeru i utwardzane światłem UV. Dodatkowa warstwa poliwęglanu o wysokiej czystości chroni miękki fotopolimer przed zarysowaniami. To połączenie zapewnia znacznie mniejsze odbicie światła laserowego wewnątrz płyty CD i niezrównaną precyzję przejścia między wgłębieniami i wypustkami. Płyty UHQCD są w 100% kompatybilne z konwencjonalnymi odtwarzaczami CD. Pod względem muzycznym uzyskany dźwięk silnie przypomina analogowe taśmy-matki. Podczas gdy pierwsza seria płyt UHQCD od Universal Music Japan wykorzystywała dane DSD z poprzednich wydań SHM-SACD, wraz ze wzrostem popularności, obecnie wydawane są również albumy, które wcześniej nie były publikowane w formacie SHM-SACD. Zazwyczaj w tym celu taśmy-matki z Universal Archive są konwertowane do formatu DSD. Płyty UHQCD są idealne dla miłośników muzyki, którzy chcą jak najbardziej zbliżyć się do brzmienia nagrania, ale nie posiadają odtwarzacza SACD. „Classic Vinyl” jest za to odpowiedzialny – jako limitowana, ekskluzywna dla Japonii płyta UHQCD z paskiem OBI. Oryginalna sesja nagraniowa płyty „Demon's Dance” odbyła się 22 grudnia 1967 roku w studiu Rudy'ego Van Geldera w Englewood Cliffs w stanie New Jersey.