Edvard Grieg (1843-1907) the national romantic and Olav Anton Thommessen (1946-) the modernist come together here in the tale of "Haugtussa" and her life, her love and her path through the Underworld to redemption. The story of Veslemøy - or Haugtussa - has literary parallels to Dante's "Divina Commedia" and Pushkin's "Eugene Onegin", and is one of the greatest works of Norwegian literature. Thommessen has helped himself to many of Grieg's compositions: From "Norwegian Folk Songs", "Peasant Dances", his chamber music and several of the lyrical pieces; adapting it, extending it, deleting it and following it through in a way that contribute to the scope of Garborg's poetry. Thommessen's musical collage is given an intense and gripping performance by Marianne Beate Kielland and Nils Anders Mortensen.
Marianne Beate Kielland and Nils Anders Mortensen both live in northern Norway and are shining examples of the fact that it is possible to live outside the main centres and still make a living as freelance musicians at the highest level. They collaborated for the first time in 2003 and have since given concerts together all over Norway, in Estonia and in Finland. Several recordings, festival appearances and a concert tour in Russia are now in the pipeline.
Marianne Beate Kielland grew up near Hamar and has her training from the Norwegian Academy of Music. Today she is considered one of Scandinavia's leading singers and has toured extensively all over Europe, as well as visiting Japan and the USA on several occasions. The conductors she has worked with include: Phillippe Herreweghe, Fabio Biondi, Jordi Savall, Rinaldo Alessandrini, Helmuth Rilling, Masaaki Suzuki, Fabio Bonnizioni, Lars Ulrik Mortensen, Arvid Engegård, Thomas Søndergård, Thomas Dausgaard, Jos van Immerseel, Bruno Weil, Ari Rasilainen, Joshua Rifkin, Manfred Honeck, Iona Brown, Daniel Reuss and Christian Curnyn.
Nils Anders Mortensen was born in Flekkefjord and has studied at the Norwegian Academy of Music, the École Normale in Paris and the Hochschule für Musik und Theater in Hannover. In 1996 he was named "debutant of the year" by the Norwegian Concert Institute. He has won first prize at the Ibla Grand Prize piano competition in Sicily and in 1998 he won the Mozarteum Prize in Salzburg. In 2004 he received the Robert Levin Memorial Award during Bergen International Festival.
Oto poszczególne etapy uzyskania dostępu do plików zawartych na tej płycie oraz do skorzystania z systemu mShuttle:
1. Należy upewnić się, że odtwarzacz BD jest podłączony do sieci komputerowej
2. Płytę Pure Audio Blu-Ray z systemem mShuttle umieszczamy w napędzie; w menu startowym wybieramy i akceptujemy funkcję: mShuttle
3. W przeglądarce internetowej naszego komputera, w polu adresu - wpisujemy adres IP odtwarzacza BD.
I oto wnikamy w tajemny świat najczystszej, najprawdziwiej brzmiącej muzyki - teraz mogą Państwo pliki mp3, CD oraz FLAC zapisać na dysku swojego komputera.
*******************************
Zestaw zawiera dwie płyty: Hybrid SACD oraz Pure Audio Blu-ray (ta płyta do odczytania wyłącznie w playerze bluray).
Nagranie zrealizowane w układzie 5.1 SURROUND oraz 2.0 STEREO w technologii DXD (Digital eXtreme Definition 352kHz/24bit) przez norweską firmę Lindberg Lyd.
Absolutnie najbardziej purystycznie zrealizowane płyty na świecie.
Każda zawiera zakodowany plik FLAC oraz profesjonalny plik mp3. Oba można wgrać na dysk komputera z czytnika realizującego technologię mShuttle.
The compact disc looks like a normal CD and plays on all standard players and computers.
Norweska wytwórnia 2L zdecydowanie przesunęła granicę koła podbiegunowego high-endu w sferę całkowicie nieosiągalną dla setek innych europejskich, ba! - światowych firm fonograficznych.
Jakość i czystość dźwięku porównywalna z kryształami lodu ukrytymi w sercu lodowca, z epoki, gdzie o człowieku nikt jeszcze nie myślał.
Prawda brzmienia - jak klarowność powietrza po przejściu wiatru fenowego z gór pokrytych wiecznym śniegiem. Scena? przecież to jasne - jest lustrzanym odbiciem oryginału.
Proszę wyobrazić sobie taką sytuację... Piękna pagoda. Niezmącony lazur nieba. Z lewej i prawej strony - wysokie góry, o segmentowej strukturze - każdy plaster ma inny kolor, odpowiadający epoce geologicznej w dziejach ziemi. Płyną Państwo łódką po idealnie, stalowo gładkiej powierzchni wody fiordu. Harmonia, jednoznaczność, bezkompromisowość. I nagle - błędnik zaczyna fiksować. Patrząc w wodę widzą Państwo dokładnie to samo, co ponad jej powierzchnią. Zimny pot, lekkie drżenie dłoni... Po kilku sekundach tracą Państwo orientację: to gdzie jest świat realny, prawdziwy? Oba - ponad wodą i odbity w wodzie są tożsame. Serce zaczyna bić mocniej, zaczynają Państwo odczuwać brak "odczuwania" ciążenia. Coś jakby nas alienuje, wyodrębnia, czyni elementem zbędnym, niewłaściwym, nieprzystającym do tego, co w mózgu rysują nasze zmysły!
Przecież to, przecież.. tak, to obłęd!?
I nagle, przed dziobem łodzi wychyla się spod wody przecinek pyszczka foki. I śmieje się ta morska małpa jedna do nas, i puszcza oko, a my - jak przebity balon, walimy pupskiem na dno szalupy, wracając z podróży, o której nigdy już Państwo nie zapomną, a każde wrażenie słabsze od tego sprzed chwili nie będzie warte najmniejszej uwagi.
I takie są płyty wytwórni 2L - przeniosą Państwa w świat dźwięku podbiegunowego!
A zatem – pora ruszać!