>>Hyper Magnum Sound - to wyjątkowo subtelny proces 24 bitowego masteringu, w wyniku którego dźwięk uzyskuje bardzo głęboki, miękki i soczysty wymiar. Nagrania w tej technologii zachwycają urodą i klimatem jazzowej ballady, improwizacji, a także vocalem. Nikt nie potrafi tak ożywić brzmienia instrumentów jak Venus Records.
Amerykański muzyk Eric Wells Alexander zaczął grać na fortepianie, klarnecie i (w wieku 12 lat) saksofonie altowym w bardzo młodym wieku, ale podczas studiów na Uniwersytecie Indiana przerzucił się na saksofon tenorowy i – po klasycznym szkoleniu – jazz. Kontynuował naukę w William Paterson College w New Jersey u Joe Lovano, Rufusa Reida i pianisty Harolda Maberna. W 1991 roku zajął drugie miejsce w Konkursie Saksofonowym im. Theloniousa Monka, za supergwiazdą Joshuą Redmanem, i w tym samym roku dokonał swoich pierwszych nagrań z Charlesem Earlandem w wytwórni Muse Records. Dziś jest uważany za jednego z najlepszych saksofonistów tenorowych swojego pokolenia i od dawna jest reprezentowany przez wytwórnię Venus Records z licznymi albumami. Album „Gentle Ballads” z 2004 roku, który Allmusic porównał do albumu Coltrane'a „Ballads” z początku lat 60., był komercyjnym przełomem dla jego kwartetu.
Jego ciepły, mocny ton urzeka słuchacza od pierwszej nuty otwierającego album utworu „Midnight Sun Will Never Set”. „Gently”, autorska kompozycja Alexandra, ma tak piękną i delikatną melodię, że można ją pomylić z uznanym standardem. Chociaż wszystkie utwory noszą etykietę „ballad”, repertuar jest niezwykle zróżnicowany pod względem rytmu, tempa i brzmienia, oddając wrażenie siedzenia w pierwszym rzędzie w kameralnym klubie jazzowym. W utworze „Gentle Ballads” Ericowi Alexanderowi towarzyszą znakomici muzycy: Mike LeDonne na fortepianie, John Webber na basie i Joe Farnsworth na perkusji.
(tł.mech.)