UHQCD - dotknij Oryginału
Założyciele Blue Note, Alfred Lion i Francis Wolff, byli otwarci na nowe idee, co wielokrotnie demonstrowali na początku lat 60., podpisując kontrakty z jednymi z najbardziej eksperymentalnych muzyków współczesnej sceny jazzowej, takimi jak Andrew Hill, Eric Dolphy i Tony Williams. Dopiero jednak w 1965 roku, gdy sprowadzili do Blue Note Ornette'a Colemana i Dona Cherry'ego, rzucili się w wir awangardy. Coleman i Cherry, oczywiście, tworzyli wspólną historię już wiele lat wcześniej, kiedy to, jako część rewolucyjnego kwartetu Colemana, ich występ w Five Spot Café w 1959 roku sprawił, że nowojorska scena jazzowa stanęła na nogi i pokazała im, że w mieście dzieje się coś nowego. Chociaż Cherry wydał album „The Avant-Garde” z Johnem Coltrane'em w 1961 roku, jego kariera jako lidera zespołu rozpoczęła się od śmiałego debiutu w Blue Note, „Complete Communion”, nagranego w grudniu 1965 roku (Coleman udokumentował swoje nowe trio na żywo w sztokholmskim Golden Circle na potrzeby swojego debiutu w Blue Note zaledwie kilka tygodni wcześniej). Jesienią 1966 roku Cherry dwukrotnie powrócił do Van Gelder Studio, najpierw, aby nagrać rozbudowany album „Symphony For Improvisers”, a następnie ognisty „Where Is Brooklyn?”. Ten ostatni był niezwykle interaktywną sesją kwartetu z Pharoah Sandersem na saksofonie tenorowym i piccolo, Henrym Grimesem na basie i Edem Blackwellem na perkusji, prezentującą pięć autorskich utworów Cherry'ego, w tym „Awake Nu” i „The Thing”. (tł/mech)
![]() Najnowszy format płyt CD, pozwalający w stopniu dotychczas niespotykanym przekazywać oryginalne, naturalne brzmienie zapisu studyjnego. Płyty UHQCD do odtworzenia we wszystkich typach czytników CD oraz DVD. Format opracowało znane japońskie laboratorium rekonstrukcji i masteringu dźwięku Memory-Tech Co., Ltd. |