Najwyższe japońskie osiągnięcie fonograficzne w sferze reedycji pierwszych wydań winylowych
Prizes - 1973: Gran Premio del Disco "Ritmo" (Madrid) - 1973: Prix Mondial du Disque, Montreux - 1973: Record Academy Prize, Tokyo - 1974: Edison --------------------------- I expected good things from Maurizio Pollini, but his recording on Deutsche Grammophon provided more passion, more colour, more drama, than my wildest dreams. In the faster Etudes, such as Op. 10 No. 1, Pollini creates a surging effect by means of subtle dynamics, getting louder and softer according to the expressive connotations of the harmonies but never letting the intensity drop . . . Pollini's flexible rubato, combined with a lovely cantabile tone, maintained my interest and twanged that all-important heartstring . . . I was swayed by the fact that Pollini's recording is blessed with a beautifully clear and vivid sound. Fischer-Dieskau . . . sings a neurotic, highly coloured "Liederkreis". Record Review / Sarah Walker, Richard Wigmore, BBC Music Magazine (London) / 01 November 2006 Japońskie wydania winylowe to tłoczenia wysokiej jakości, bardzo poszukiwane przez audiofilów i kolekcjonerów. W latach 60. XX wieku Toshiba/Pioneer wypuściła najwyższej jakości tłoczenia z opatentowanym przez siebie procesem „Ever-Clean”, który wykorzystywał specjalny środek zapobiegający gromadzeniu się elektryczności statycznej na winylu. Japońskie tłoczenia to synonim jakości – winyl brzmi jak żaden inny winyl.