Edycja Limitowana - NUMEROWANA - 1000 egzemplarzy w skali światyowej
Böhm miał 68 lat, gdy 29 października 1962 roku objął dyrygenturę w legendarnej Hali nr 1 (Studio Numer Jeden) Rundfunkgesellschaft przy Kaiserdamm w Berlinie, dyrygując Radiową Orkiestrą Symfoniczną. W programie znalazły się „Symfonia nr 4” Johannesa Brahmsa oraz „Śmierć i Przemienienie”, poemat symfoniczny Richarda Straussa. Przez dekady Böhm skrupulatnie opracowywał każdą linię melodyczną, każdą harmonię i każde tempo. „The Lost Recordings” odsłania teraz ten skarb, długo drzemiący w archiwach, i udostępnia nam to wyjątkowe nagranie po raz pierwszy na płycie CD o ultrawysokiej jakości. Frédéric Doria-Nicloas, jeden z poszukiwaczy muzycznych skarbów z The Lost Recordings, komentuje powstanie „Karl Böhm – The Unreleased Berlin Recordings 1962”: „Po ponad roku współpracy z Berliner Rundfunk w końcu znaleźliśmy sposób na dostęp do ich bazy danych i przygotowujemy się do naszej trzeciej podróży do Berlina. Nadawca udostępnił nam studio, w którym mogliśmy przechowywać cały nasz materiał. Zidentyfikowaliśmy 78 taśm analogowych, w tym nagrania Marii Callas, Errolla Garnera, Dextera Gordona, Donalda Byrda i Karla Böhma. Te nagrania z 1962 roku należą do pierwszych w historii, które zostały nagrane w stereo. Wersje Brahmsa i Straussa w wykonaniu Böhma są porywające”. Krytyk Marcel Prawy napisał: „Słowa opisujące wielkich dyrygentów są znane. Ich dyrygentura jest fascynująca, niezwykła, po prostu genialna. Dr Karl Böhm po prostu dyryguje z autentycznością”. Trudno o lepszy komplement. Muzyk i prezenter radiowy Clément Rochefort, który opowiada o tej „przygodzie z dźwiękiem i metafizyką”, mówi o „Śmierci i Przemienieniu”, nagranym tego dnia w październiku 1962 roku, że Radiowa Orkiestra Symfoniczna miała u sterów prawdziwie mistrzowskiego dyrygenta: Karla Böhma. Aby wiernie oddać ciepło, barwy i dynamikę tego wybitnego wykonania, które ujrzało światło dzienne ponad sześćdziesiąt lat później, The Lost Recordings mogło wykorzystać talent pierwotnych berlińskich inżynierów dźwięku i zlecić własnym zespołom przeprowadzenie kilkutygodniowych prac renowacyjnych. Skrupulatnie odrestaurowane nagranie jest dostępne na wysokiej jakości płycie UHQCD. „The Lost Recordings” jest cenione na całym świecie za zachowanie bezcennego dziedzictwa muzycznego i niezrównaną jakość renowacji Phoenix Mastering™. „Karl Böhm – The Unreleased Berlin Recordings 1962” to również audiofilskie objawienie! (tłum. mech. Ai)