Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

BRAHMS, SCHUMANN, Martha Argerich, Gidon Kremer, Yuri Bashmet, Mischa Maisky

Klavierquartett op.25 / Fanstasienstucke op.88

Johannes Brahms (1833-1897): “Piano Quartet No. 1 In G Minor, Op. 25” 1. Allegro 2. Intermezzo (Allegro Ma Non Troppo) 3. Andante Con Moto 4. Rondo Alla Zingarese (Presto) Robert Schumann (1810-1856): “Fantasiestücke, Op. 88” 5. Romanze (Nicht schnell, mit innigem Ausdruck) 6. Humoreske (Lebhaft) 7. Duett (Langsam und mit Ausdruck) 8. Finale (Im Marschtempo)
  • Martha Argerich - piano
  • Gidon Kremer - violin
  • Yuri Bashmet - viola
  • Mischa Maisky - cello
  • BRAHMS
  • SCHUMANN
Add to Basket

399.00 PLN

SACD Hybr:

Nr kat.: ESSG90311
Label  : Esoteric (Japan)

ESOTERIC - NUMER JEDEN W ŚWIECIE AUDIOFILII I MELOMANÓW - SACD HYBR

W przypadku zespołów składających się ze znanych solistów, pierwszym pytaniem, jakie często się zadaje, jest: czy udało im się połączyć swoje niewątpliwie zawsze odrębne, indywidualne pomysły w taki sposób, że tworzą spójną całość, czy też każdy z nich próbuje narzucić własne? Muzycy zgromadzeni tutaj są z pewnością zbyt profesjonalni, by pozwolić sobie na cokolwiek innego niż muzycznie jednorodny występ, a Martha Argerich i Mischa Maisky w szczególności zrealizowali już wspólnie kilka projektów – więc się znają. W tym gwiazdorskim składzie, „Kwartet fortepianowy nr 1 g-moll op. 10” Johannesa Brahmsa 25" został po raz pierwszy wykonany na Festiwalu w Verbier w Szwajcarii w 2001 roku, a jego ogromny sukces zainspirował uczestników do nagrania go w następnym roku. I nie będzie przesadą stwierdzenie, że nie nagranie tego klejnotu muzyki kameralnej byłoby stratą. Gra czterech muzyków nie pozostawia nic do życzenia pod względem intensywności, elegancji brzmienia i suwerennej wirtuozerii, a fakt, że każdy z nich wielokrotnie wyróżnia się w pejzażu dźwiękowym własnymi akcentami, jedynie wzmacnia zarówno ekspresję, jak i ogólne wrażenie. Bo jak nudno by było, gdyby całkowicie jednorodna mieszanka zacierała indywidualność? Artyzm gry tworzy w ten sposób błyskotliwy, agresywny i ekstrawertyczny styl, który osiąga swój szczyt w „Rondo alla Zingarese”. (Matthias Reisner, Rondo, 1 września 2007) „Fantasiestücke op. 88” Roberta Schumanna na skrzypce, wiolonczelę i fortepian interpretuje trio gwiazd. bardzo sugestywnie, ale także z niezwykłą finezją i wrażliwością w kluczowych fragmentach. „Duet”, w którym skrzypce i wiolonczela prowadzą ze sobą dialog, osadzone w stonowanym akompaniamencie fortepianu, jest jednym z najjaśniejszych punktów tego nagrania. Ogólnie rzecz biorąc, cała płyta prezentuje najwyższą jakość, co niekoniecznie jest oczywiste w przypadku tak licznej grupy gwiazd. Tej czwórce pierwszorzędnych solistów udało się zagrać muzykę z niezwykłym skupieniem, przenikliwością i dowcipem, ale także z wielką powagą. Bez uciekania się do sensacji, stworzyli niezapomniane interpretacje. (Rudolf Kamm, Amazon) Wznowienie klasycznych arcydzieł przez Esoteric przyciągnęło uwagę na całym świecie. Bezkompromisowe zaangażowanie w renowację i przeróbkę oryginalnych taśm, a także wykorzystanie hybrydowej technologii Super Audio CD w celu poprawy jakości dźwięku sprawiają, że wydawnictwa Esoteric to pozycja obowiązkowa i audiofilska gratka dla wszystkich miłośników muzyki klasycznej!