Ultimate HiQualityCD
Wibrafonista Bobby Hutcherson to jeden z muzyków, którzy znacząco ukształtowali brzmienie Blue Note w latach 60. Hutcherson był równie biegły w hard bopie, soulu i jazzie, jak i w stylach awangardowych. Jego album „Total Eclipse” był pierwszym nagraniem wibrafonisty z saksofonistą i flecistą Haroldem Landem, który miał stać się jego najważniejszym współpracownikiem w kolejnych latach. Hutcherson i Land występowali wcześniej razem w zespole na Zachodnim Wybrzeżu i przyjechali do Nowego Jorku, aby zagrać w Slugs' Saloon i Village Vanguard, po czym weszli do studia, aby nagrać „Total Eclipse” pod kierownictwem producentów Duke'a Pearsona i Francisa Wolffa. Namiętny utwór post-bop został następnie nagrany wspólnie z pianistą Chickiem Coreą, kontrabasistą Reggiem Johnsonem i stałym perkusistą Hutchersona, Joe Chambersem. Z wyjątkiem wyróżniającego się utworu Chicka Corei „Matrix”, album składa się z kompozycji Hutchersona. Dan Ouellette (Down Beat) nazwał „Total Eclipse” „kamieniem milowym dla zespołu, który wprowadza hard bop na terytorium eksperymentalne. Album wielokrotnie zagłębia się w śmiałą wrażliwość Hutchersona, z pomysłowymi wibracjami i czystym entuzjazmem”. W ramach niezwykle popularnej serii „Blue Note 85th Anniversary Reissue Series”, Universal Music Japan prezentuje imponujący brzmieniowo remaster tego klasyka jazzu autorstwa legendarnego Kevina Graya, który jest również odpowiedzialny za analogowe reedycje Blue Note US, takie jak „Tone Poet” i „Classic Vinyl”, w limitowanej japońskiej edycji UHQCD z paskiem OBI. Oryginalne sesje nagraniowe do „Total Eclipse” odbyły się 12 lipca 1968 roku w Plaza Sound Studio w Nowym Jorku. (tł.mech.)