Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

BIZET, National Philharmonic Orchestra, Leopold Stokowski

Carmen and L'Arlesienne Suites

Carmen: Suite No. 1 1. Les Toréadors 2. Prélude 3. Aragonaise 4. Intermezzo 5. Seguidilla 6. Les Dragons d’Alcala Carmen: Suite No. 2 (Excerpts) 7. Marche des Contrebandiers 8. Habañera 9. La Garde Montante 10. Danse Bohème L’Arlesienne: Suite No. 1 11. Prélude 12. Menuetto No. 1 13. Adagietto 14. Carillon L’Arlesienne: Suite No. 2 (Excerpts) 15. Pastorale 16. Menuetto No. 2 17. Farandole
  • National Philharmonic Orchestra - orchestra
  • Leopold Stokowski - conductor
  • BIZET
Add to Basket

379.00 PLN

Ultimate HQCD:

Nr kat.: 88985331822
Label  : Sony (Hong Kong)

Ultimate HiQuality CD - Numbered Edition

Inżynierom z Japonii i Hong Kongu udało się złagodzić załamanie przebiegu cyfrowego, zbliżając się o kilka procent do wzorca pozbawionego wszelkich zniekształceń. Moim jednak zdaniem ciekawszy jest technologiczny aspekt tej nowinki – sam krążek CD, a raczej sposób położenia na nim warstwy nośnej dla lasera i jej zabezpieczenie. Zrezygnowano z dotychczas powszechnie stosowanego poliwęglanu na rzecz fotopolimerów. Pozwalają one na bardziej precyzyjne wykonywanie zagłębień (pit) i wypukłości (land). A to warunek niezbędny do odwzorowania na płycie brzmienia jeszcze bardziej zbliżonego do walorów oryginału. Płyta UHQCD wymaga ze strony melomana nieco większej troski. Należy m.in. unikać bezpośredniego i długotrwałego naświetlania jej promieniami słonecznymi. Warstwa informacyjna została maksymalnie pozbawiona kolorowych obrazków, krzyczących haseł i grafiki. Wszystko w celu zapewnienia laserowi idealnych warunków do odczytu warstwy nośnej. I to słychać! Pierwsze płyty w tym formacie to rzeczywiście brzmieniowe klejnoty. Obok Carmen Fantasie – jedno z najbardziej referencyjnych nagrań w dziejach fonografii – kilka krążków zaskakujących przejrzystością sceny ale przede wszystkim najbardziej poszukiwanym aspektem – naturalnością brzmienia. To takie szklanki, które mimo ciągłego lania do nich wody, nigdy się nią nie napełnią do końca.

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: