Od czasu gry w Mahavishnu Orchestra Johna McLaughlina (1971-1973), perkusista Billy Cobham stał się jednym z największych bohaterów elektrycznego jazzu fusion. „Total Eclipse” był jego trzecim albumem liderskim w ciągu zaledwie kilku miesięcy i ponownie wszystkie utwory skomponował sam. Nawet otwierająca płytę suita „Solarization” (trwająca 11 minut) prezentuje szerokie i dość wyrafinowane spektrum stylistyczne. Muzyka Cobhama rozciąga się od energetycznego jazz-rocka z rozpędzonymi gitarami i grzmiącymi salwami perkusyjnymi, po specyficzne improwizacje na fortepianie lub instrumentach dętych. Znajdziemy tu również płynne elektryczne latynoskie groove'y i porywające numery funkowe. Zespół starannie dobrany przez Cobhama jest pełen wirtuozów. Już same nazwiska trzyosobowej sekcji instrumentów dętych – Michaela Breckera, Randy'ego Breckera i Glenna Ferrisa – są godne uwagi. A sam 30-letni wówczas lider zespołu uosabiał szczyt techniki perkusyjnej jazz-rocka – gęstość jego beatów rezonuje do dziś. Tym albumem ten wyjątkowy perkusista zachwycił wszystkich fanów wysokiej jakości brzmień fusion w stylu Weather Report czy Return to Forever. Billy Cobham (dr, p, arr); Mike Brecker (fl, ss, ts); Randy Brecker (tp, fgh); Glenn Ferris (tb); Milcho Leviev (keyb); John Abercrombie, Cornell Dupree (g); Alex Blake (b); David Earle Johnson, Sue Evans (perc) Nagranie: 1974 w Atlantic Recording Studios i Electric Lady Studios w Nowym Jorku, NY, Ken Scott Produkcja: Billy Cobham i Ken Scott (tłum. mech. AI)