Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

All Times Bigband

The Crimson Investigation

1. My romance 2. Let’s fall in love 3. That old black magic 4. Don’t get around much anymore 5. It happened in Monterey 6. But beautiful 7. A beautiful friendship 8. Our love is here to stay 9. It don’t mean a thing 10. Mack the knife 11. Sway 12. Love for sale 13. Mean to me
  • All Times Bigband - orchestra
Add to Basket

169.00 PLN

LP-180G 33rpm:

Nr kat.: STS6111151LP
Label  : STS Digital

Jest to jeszcze jeden fenomen, które nie potrafię zracjonalizować. Na przykład – ta płyta. Wszystko, co się z nią wiąże – kompozycje, wykonanie, układ, klimat, faktura dźwięku.. No i – swing. Z niejako sadomasochistycznym upodobaniem poddaję się od czasu do czasu pewnemu testowi. Jeśli któraś z płyt „nie wchodzi” we mnie – powtarzam jej odsłuch, staram się wręcz zaznaczać miejsca, w których „wypadam z torów”. Opisuję te miejsca: 1. Łomot 2. Kociokwik, będący efektem braku pomysłu formalnego kompozytora, aranżera, nie dość dobrego wykonawcy 3. Nerwowość nagrania – wszystko jakby ścieśnione, nienaturalne, wymuszone terminami, niskimi gażami, brakiem feelingu do kompozycji – ot – chałtura nagraniowa. 4. Układ, kompozycja płyty – żadnych zaskoczeń, zestaw ‘pewniaków’, utworów znanych – ‘ludzie to kupią!’ 5. Przy nowych wykonanych starych hitów rozpadam się na czynniki pierwsze próbując zrozumieć, po co artysta udziwnia, przekształca znany wzorzec, robi wszystko, by zaprezentować anty-wersję kompozycji uznanej, zapisanej na kartach historii. Żałosne… Niech każdy pisze „swojego’ "Pana Tadeusza”, a Mickiewiczowi zostawi jego dzieło nienaruszonym!!! Przy tej płycie – ledwie tylko palcem kiwnąłem, a mówiąc precyzyjnie palcem przeniosłem ramię nad rowek i opuściłem dźwignię. Mam ten niesprzedawalny nikomu z młodego pokolenia atut, że słyszę, czuję i widzę tę muzykę graną pół wieku temu. Na żywo. Comba, oktety, orkiestry taneczne, muzycy grający w hotelowych kawiarniach… Boazerie, aksamity, palmy, kryształy, pantofle wyłącznie na skórze, woale, mufki, boa, tiule, dwurzędówki, pomada, importowany tytoń. Nie, zapachu ‘egipskich’ nie znałem. Ale w tamtym świecie, taka muzyka, niczym brylant oprawny w platynę, stanowiła wartość wyższą, nobilitowała, podnosiła poziom życia na wyższe szczeble. Szczeble… Jakżeż semantycznie zmieniło się pole świata obejmowanego tym słowem. Dziś szczeble to jeśli już nie anachronizm, to wyraz z kręgu rustykalnego. Szczebel, wóz drabiniasty, wozak, łazior, … Brakuje do kompletu czasownika: staczać się, by zamknąć sferę obejmowaną powyższymi określeniami. ... Dlatego słucham tej płyty z jednej strony z nieutulonym żalem, że ten świat, im bardziej odległy tym mocniej we mnie pulsujący, a z drugiej strony, że wydawnictwa temu podobne budują sentymentalny most do odczuć może wyidealizowanych, ale niewątpliwie muzycznie pięknych, inteligentnych i jakże witalnych. Proszę skosztować! .

Taśma magnetofonowa z tymi agraniami.

For readers who like big band music we have selected a real audiophile production, mastered by the Dutch company STS-Digital, cut and pressed in Germany on 180 grams vinyl. Tunes by Duke Ellington, George Gershwin and Cole Porter are among tracks like ‘Don’t Get Around Much Anymore’, ‘Our Love Is Here To Stay’ and ‘Love For Sale’. Next to piano, drums, guitar and bass the All Times Bigband encompasses a brass section with trumpet, trombone, bass/tenor/alto and baritone saxophone, next to singers of both sexes. They take you back into the good old days when big bands were the main attraction at jazz festivals. When the lady sings ‘Our Love Is Here To Stay’ she takes me to a concert hall and makes my feet swing into the air. On ‘Mack The Knife’ a deep male voice opens the song that is arranged by the conductor especially for these musicians. STS-Digital produces high quality recordings in close cooperation with manufacturers of high end audio equipment. The Crimson Investigation points to the Crimson cartridge by Van den Hul that was used for playback checks. Other brands in use in the studio are AudioQuest and Siltech for cables, Metrum Acoustics for the D/A conversion, Grandinote amplifiers and Dr. Feickert Analogue playback systems. All brought together by Fritz de With, owner of the company and the man responsible for the sound quality. The STS-Digital sound may not be the most neutral you can find, but it’s very easy on the ear. Full of detail in nice stereo sound stages with a light emphasis on the bass notes giving a slightly warm sound, making big bands that can sound too harsh with all those brass instruments easier to enjoy. The end result is a record that can be used to show your friends what a great sound system you have, but as soon as they are gone you can enjoy the music on your own too. Recording and pressing are among the best you can find, although it won’t surpass the original Harry James King James Version on direct-to-disc Sheffield vinyl. But that sold out long ago, which is all the more reason to enjoy The Crimson Investigation instead. Turn up the volume a little more than normal to really get involved and the uncompressed and undistorted recording will let draw you in. René van Es

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: