Pierwszy raz od czasu rejestracji udostępniono materiał utrwalony przez inżynierów berlińskiej rozgłośni radiowej RIAS, na magnetofonach o szybkości przesuwu taśmy przed głowicą 76 cm/s. Wszystkie publikowane wcześniej nagrania pochodziły z kopii wykonanych na początku lat 50. ubiegłego stulecia, wykonanych na taśmach o prędkości przesuwu przed głowicą 38 cm/s. Dzięki subtelnemu remsteringowi i doskonałej jakości zapisu pierwotnego - otrzymaliśmy materiał muzyczny zaskakujący świeżością, barwą dźwięku, wspaniałą sceną i selektywnością brzmień poszczególnych instrumentów. REWELACJA!!! Ferenc Fricsay had been General Music Director of the Städtische Oper (today’s Deutsche Oper) and Chief Conductor of the RIAS Symphony Orchestra Berlin (today’s Deutsches Symphonie-Orchester Berlin) for only two months when he recorded this production of Die Fledermaus in eight days. Director Heinz Tietjen worked out the dialogues in such a way that they fit the medium of the radio. Fresh, elastic tempi, a homogenous, precise overall performance, first-rate soloists like Peter Anders (Gabriel von Eisenstein), Rita Streich (Adele) and Helmut Krebs (Alfred), dialogues as one would hear them in a radio play: Ferenc Fricsay’s radio production of Die Fledermaus is not simply a historical but also a musically inspiring document.