Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

BRAHMS, Charles Munch, Boston Symphony Orchestra

Symphony No.2

Nagranie dostępne w formatach i na nośnikach:

Płyta CD, bezpośrednia kopia z kompuetra masteringowego, na Gold CD-R

HQCD (High Quality Compact Disc) Płyta do odtworzenia w każdym typie czytników CD i DVD

Studyjny plik FLAC o rozdzielczości 24bit 96khz

Elementy toru masteringowego

• Digital: Digital Audio Denmark AX24 Analog to Digital Converter
• Lynx AES16 used for digital I/O Antelope Audio Isochrone OCX Master Clock
• Weiss Saracon Sample Rate Conversion Software Weiss POW-r Dithering Software
• Analog: Studer 810 Reel to Reel with JRF Magnetics Custom Z Heads & Siltech wiring
• Aria tape head pre-amp by ATR Services
• Manley Tube Tape Pre-amps Modified by Fred Volz of Emotive Audio
• Cables: Purist Audio Design, Pure Note, Siltech
• Power Cords: Purist Audio Design, Essential Sound Products
• Vibration Control: Symposium Acoustics Rollerblocks,Ultra platforms, Svelte shelves
• Sonic Studio CD.1 Professional CD Burner using Mitsui Gold Archival CD's

***********************


Robert Witrak - meloman, audiofil, inżynier jest jednym z nielicznych na świecie kolekcjonerów analogowych taśm z nagraniami wykonanymi w technologii zapisu na dwóch i czterech ścieżkach. Słowem – zbiera taśmy magnetofonowe z profesjonalnie zarejestrowanymi koncertami wielkich orkiestr, słynnych solistów i sławnych dyrygentów. Zbiera materiały źródłowe, najlepsze pod względem jakości i wierności brzmienia, nie przetworzonych, bez ingerencji bezdusznej elektroniki. I, co najważniejsze – utrwalonych w złotych latach współczesnej fonografii. To nagrania o jakości Living Stereo, Mercury Living Presence czy Everest!
Wiele z tych rejestracji uzyskało już status „public domain” – wygasły do nich majątkowe prawa autorskie, nie ma więc ograniczeń formalno-prawnych by pozostawały one w sejfach i magazynach kolekcjonerów. Te cymelia, unikatowe rejestracje, koncerty o wartości historycznej nie mniejszej niż ich walory artystyczne, mogą więc wejść do obiegu kulturowego całego świata. Dzięki firmie HDTT. High Definition Tape Transfers.
Proces reprodukcji tych archiwalnych nagrań zaczyna się od starannego przygotowania taśmy-matki. Musi ona być nie tylko przechowywana w szalenie rygorystycznie warunkach (odpowiednia temperatura, wilgotność, brak obciążeń mechanicznych, nieustanne przekładanie), ale także poddawana specjalistycznej konserwacji. W nieskazitelnym stanie technicznym, zarówno pod względem mechanicznym jak i elektronicznym, musi być utrzymywany cały tor dźwiękowy. Szczególnie ważna jest perfekcyjna praca magnetofonu i stan głowicy. To warunki rzeczywiście wiernego przeniesienia jakości nagrania analogowego na nośnik cyfrowy.
Efekt? Efekt tej benedyktyńskiej pracy, wykonanej z wielkiej miłością do doskonałej jakości muzyki, jest wprost oszałamiający.

NIE ZNAJDĄ PAŃSTWO DZIŚ NA RYNKU NAGRAŃ O JAKOŚCI - W ZAKRESIE DYNAMIKI I PRAWDY BRZMIENIA, A TAKŻE WARTOŚCI ARTYSTYCZNEJ - PORÓWNYWALNEJ ZE STANDARDEM WYZNACZONYM PRZEZ HDTT!

Jakość brzmienia da się porównać tylko do muzyki granej na żywo!

NOŚNIKI.

Aby było możliwe tak wierne odwzorowanie na nośniku cyfrowym jakości analogowego brzmienia, opracowano nowy nośnik i technologię jego przygotowania:

High Quality CD

Jest to nowy standard w dziedzinie zachowania jakości oraz wierności muzyki nagranej w technologii analogowej i przeniesionej na płytę kompaktową, do odtworzenia w każdym typie czytnika na świecie. Autorem tej technologii jest Taiyo Yuden. Wykorzystał on materiały o szczególnej przejrzystości i jednorodności, odpowiednio zabarwione, bezbłędnie wręcz przyjmujące nanoszone na nie informacje. Nagrywanie tych płyt jest procesem długotrwałym, odbywa się w czasie rzeczywistym. Moglibyśmy wręcz użyć określenia – direct-to-disc. Proces nagrywania odbywa się w urządzeniu, które generuje najniższy z notowanych dziś współczynnik błędów (jitter). Innymi słowy – uzyskujemy zapis o najwyższych parametrach. Jako źródło dźwięku wykorzystywany jest studyjny zmodyfikowany magnetofon stacyjny. Dźwięk przetwarzany jest następnie przez renomowane przetworniki Weiss digital A/D. W procesie masteringu używane są audiofilskiej klasy interkonekty oraz komponenty firmy Symposium, tłumiące wibracje i zakłócenia (pinch-rolki, osie, prowadnice).
Technologia HQCD pozwala wytworzyć najlepsze płyty CD na świecie. Dźwięk z nich płynący charakteryzuje się niesłychaną głębią i przejrzystością oraz lepiej rozłożoną sceną muzyczną.

Płyty HQCD nagrane przez HDTT – to zupełnie nowy, nieznany wcześniej wymiar i kosmos dźwięku!

DVD-Audio

Materiały z HDTT dostępne są także w postaci płyt DVD-Audio, do odtworzenia wyłącznie w czytnikach DVD i Blu-ray. Format 24/196 zapewnia nieporównywalną z klasycznymi czytnikami CD jakość odtwarzanej muzyki. Ta kwestia nie podlega żadnej dyskusji.

Pliki FLAC

Jednak najbardziej wyrafinowana postacią materiałów z HDTT są pliki flak o jakości 24bit/96kHz oraz 24bit/192kHz.

FLAC – to format bezstratnej kompresji dźwięku. W przeciwieństwie do innych kodeków dźwięku takich jak Vorbis, MP3 i AAC (każdy z nich powoduje niewielkie ale jednak wyraźnie odczuwane ingerowanie w strukturę danych, powoduje słyszalną kompresję), kodek FLAC nie usuwa żadnych danych ze strumienia audio. Otrzymujemy więc w wyniku dekompresji dźwięk tożsamy z pierwowzorem. Format FLAC jest dziś wykorzystywany przez większość oprogramowania do edycji i odtwarzania dźwięku. Powtórzmy – muzyka z plików FLAC nie ma żadnej konkurencji ze strony innych formatów czy nośników. Jest reprodukowana na wyższym poziomie niż z płyt HQCD.

To byłoby na tyle – chciałoby się przywołać pełne bezpretensjonalności zawołanie poety. Dzięki HDTT, HQCD oraz DVD-Audio a nade wszystko plików FLAC wchodzą Państwa w najbardziej intymny, niczym nie ograniczony związek z Jej Wysokością Muzyką.

Wielu wrażeń!

Nagranie dostępne w formatach i na nośnikach:

Płyta CD, bezpośrednia kopia z kompuetra masteringowego, na Gold CD-R

HQCD (High Quality Compact Disc) Płyta do odtworzenia w każdym typie czytników CD i DVD

Studyjny plik FLAC o rozdzielczości 24bit 96khz

Elementy toru masteringowego

• Digital: Digital Audio Denmark AX24 Analog to Digital Converter
• Lynx AES16 used for digital I/O Antelope Audio Isochrone OCX Master Clock
• Weiss Saracon Sample Rate Conversion Software Weiss POW-r Dithering Software
• Analog: Studer 810 Reel to Reel with JRF Magnetics Custom Z Heads & Siltech wiring
• Aria tape head pre-amp by ATR Services
• Manley Tube Tape Pre-amps Modified by Fred Volz of Emotive Audio
• Cables: Purist Audio Design, Pure Note, Siltech
• Power Cords: Purist Audio Design, Essential Sound Products
• Vibration Control: Symposium Acoustics Rollerblocks,Ultra platforms, Svelte shelves
• Sonic Studio CD.1 Professional CD Burner using Mitsui Gold Archival CD's

***********************


Robert Witrak - meloman, audiofil, inżynier jest jednym z nielicznych na świecie kolekcjonerów analogowych taśm z nagraniami wykonanymi w technologii zapisu na dwóch i czterech ścieżkach. Słowem – zbiera taśmy magnetofonowe z profesjonalnie zarejestrowanymi koncertami wielkich orkiestr, słynnych solistów i sławnych dyrygentów. Zbiera materiały źródłowe, najlepsze pod względem jakości i wierności brzmienia, nie przetworzonych, bez ingerencji bezdusznej elektroniki. I, co najważniejsze – utrwalonych w złotych latach współczesnej fonografii. To nagrania o jakości Living Stereo, Mercury Living Presence czy Everest!
Wiele z tych rejestracji uzyskało już status „public domain” – wygasły do nich majątkowe prawa autorskie, nie ma więc ograniczeń formalno-prawnych by pozostawały one w sejfach i magazynach kolekcjonerów. Te cymelia, unikatowe rejestracje, koncerty o wartości historycznej nie mniejszej niż ich walory artystyczne, mogą więc wejść do obiegu kulturowego całego świata. Dzięki firmie HDTT. High Definition Tape Transfers.
Proces reprodukcji tych archiwalnych nagrań zaczyna się od starannego przygotowania taśmy-matki. Musi ona być nie tylko przechowywana w szalenie rygorystycznie warunkach (odpowiednia temperatura, wilgotność, brak obciążeń mechanicznych, nieustanne przekładanie), ale także poddawana specjalistycznej konserwacji. W nieskazitelnym stanie technicznym, zarówno pod względem mechanicznym jak i elektronicznym, musi być utrzymywany cały tor dźwiękowy. Szczególnie ważna jest perfekcyjna praca magnetofonu i stan głowicy. To warunki rzeczywiście wiernego przeniesienia jakości nagrania analogowego na nośnik cyfrowy.
Efekt? Efekt tej benedyktyńskiej pracy, wykonanej z wielkiej miłością do doskonałej jakości muzyki, jest wprost oszałamiający.

NIE ZNAJDĄ PAŃSTWO DZIŚ NA RYNKU NAGRAŃ O JAKOŚCI - W ZAKRESIE DYNAMIKI I PRAWDY BRZMIENIA, A TAKŻE WARTOŚCI ARTYSTYCZNEJ - PORÓWNYWALNEJ ZE STANDARDEM WYZNACZONYM PRZEZ HDTT!

Jakość brzmienia da się porównać tylko do muzyki granej na żywo!

NOŚNIKI.

Aby było możliwe tak wierne odwzorowanie na nośniku cyfrowym jakości analogowego brzmienia, opracowano nowy nośnik i technologię jego przygotowania:

High Quality CD

Jest to nowy standard w dziedzinie zachowania jakości oraz wierności muzyki nagranej w technologii analogowej i przeniesionej na płytę kompaktową, do odtworzenia w każdym typie czytnika na świecie. Autorem tej technologii jest Taiyo Yuden. Wykorzystał on materiały o szczególnej przejrzystości i jednorodności, odpowiednio zabarwione, bezbłędnie wręcz przyjmujące nanoszone na nie informacje. Nagrywanie tych płyt jest procesem długotrwałym, odbywa się w czasie rzeczywistym. Moglibyśmy wręcz użyć określenia – direct-to-disc. Proces nagrywania odbywa się w urządzeniu, które generuje najniższy z notowanych dziś współczynnik błędów (jitter). Innymi słowy – uzyskujemy zapis o najwyższych parametrach. Jako źródło dźwięku wykorzystywany jest studyjny zmodyfikowany magnetofon stacyjny. Dźwięk przetwarzany jest następnie przez renomowane przetworniki Weiss digital A/D. W procesie masteringu używane są audiofilskiej klasy interkonekty oraz komponenty firmy Symposium, tłumiące wibracje i zakłócenia (pinch-rolki, osie, prowadnice).
Technologia HQCD pozwala wytworzyć najlepsze płyty CD na świecie. Dźwięk z nich płynący charakteryzuje się niesłychaną głębią i przejrzystością oraz lepiej rozłożoną sceną muzyczną.

Płyty HQCD nagrane przez HDTT – to zupełnie nowy, nieznany wcześniej wymiar i kosmos dźwięku!

DVD-Audio

Materiały z HDTT dostępne są także w postaci płyt DVD-Audio, do odtworzenia wyłącznie w czytnikach DVD i Blu-ray. Format 24/196 zapewnia nieporównywalną z klasycznymi czytnikami CD jakość odtwarzanej muzyki. Ta kwestia nie podlega żadnej dyskusji.

Pliki FLAC

Jednak najbardziej wyrafinowana postacią materiałów z HDTT są pliki flak o jakości 24bit/96kHz oraz 24bit/192kHz.

FLAC – to format bezstratnej kompresji dźwięku. W przeciwieństwie do innych kodeków dźwięku takich jak Vorbis, MP3 i AAC (każdy z nich powoduje niewielkie ale jednak wyraźnie odczuwane ingerowanie w strukturę danych, powoduje słyszalną kompresję), kodek FLAC nie usuwa żadnych danych ze strumienia audio. Otrzymujemy więc w wyniku dekompresji dźwięk tożsamy z pierwowzorem. Format FLAC jest dziś wykorzystywany przez większość oprogramowania do edycji i odtwarzania dźwięku. Powtórzmy – muzyka z plików FLAC nie ma żadnej konkurencji ze strony innych formatów czy nośników. Jest reprodukowana na wyższym poziomie niż z płyt HQCD.

To byłoby na tyle – chciałoby się przywołać pełne bezpretensjonalności zawołanie poety. Dzięki HDTT, HQCD oraz DVD-Audio a nade wszystko plików FLAC wchodzą Państwa w najbardziej intymny, niczym nie ograniczony związek z Jej Wysokością Muzyką.

Wielu wrażeń!

1st Movement - Allegro non troppo 2nd Movement - Adagio non troppo 3rd Movement - Presto ma non troppo 4th Movement - Allegro con spirito
  • Charles Munch - conductor
  • Boston Symphony Orchestra - orchestra
  • BRAHMS
Add to Basket

79.00 PLN

Studio Master FLAC 24/96:

Nr kat.: HDTT030F
Label  : HDTT (USA)
Add to Basket

79.00 PLN

HQ CD:

Nr kat.: HDTT030Q
Label  : HDTT (USA)
Add to Basket

69.00 PLN

DVD-Audio:

Nr kat.: HDTT030D
Label  : HDTT (USA)

The Symphony No. 2 in D, Op. 73 was composed by Johannes Brahms in the summer of 1877 during a visit to the Austrian Alps. Its gestation was brief in comparison with the fteen years which Brahms took to complete his First Symphony. The symphony is scored for 2 utes, 2 oboes, 2 clarinets, 2 bassoons, 4 horns, 2 trumpets, 3 trombones, tuba, timpani, and strings (violins I and II, viola, cello, and double bass). In the Second Symphony, Brahms preserved the structural principles of the Classical symphony, in which two lively outer movements frame a slow second movement followed by a short scherzo: * Allegro non troppo in D major The cellos and double-basses start o the symphony on a tranquil note before the horns gently announce the main theme. The woodwind instruments developed the section and other instruments joined in gradually progressing into a full-bodied forte (bar 58). A new theme is introduced in bar 82 in F sharp minor. After bar 182, the symphony may be repeated from the beginning depending on the conductor and orchestra. After the development section (see sonata form), the second subject is repeated again in bar 370. Towards the conclusion of the rst movement, Brahms marked bar 497 as 'in tempo, sempre tranquillo' and it is this mood which pervades the remainder of the movement as it closes in the home key of D major. * Adagio non troppo in B major A brooding subject is introduced by the cellos from bars 1 to 12 alongside the bassoons and double basses. Brahms inserted a new tempo in bar 33 marked 'L'istesso tempo, ma grazioso'. Here, the dark and sombre mood of the piece continues until the end of the movement. * Allegretto grazioso (quasi andantino) in G major Pizzicato cello provides the backdrop at the beginning but the oboe carries the main melody. A contrasting second subject marked 'Presto ma non assai' begins with the string instruments and the full orchestra develops the theme. Bar 107 returns to the main tempo and gentle mood but the idyll setting was again disrupted in bar 126 when the earlier 'Presto' marking makes a re-entry. Brahms yet again diverts the piece back into its principal tempo (bar 194) and thereafter to its peaceful close. * Allegro con spirito in D major. Busy-sounding (but quiet) strings begin the nal movement. A loud section breaks in unexpectedly in bar 23 with the full orchestra. As the excitement appears to fade away, violins introduce a new subject in A major marked 'largamente' (to be played 'broadly'). The wind instruments would repeat this and develops into the other instruments as well. Bar 155 of the movement repeats the symphony's rst subject again but instead of the joyful outburst heard earlier, Brahms introduced the movement's development section. A mid-movement 'tranquillo' section (bar 206) elaborates earlier material. The rst theme comes in again (bar 244) and the familiar orchestral forte is played. This time, instead of the A major theme in the 'largamente' marking, Brahms allows the theme to be reprised in the symphony's home key of D major. Towards the end of the symphony, descending chords and a mazy run of notes by various intruments of the orchestra (bars 395 to 412) sound out the familiar A major theme again but this time drowned out in a blaze of brass instruments as the symphony ends on a triumphant note by the full orchestra complete with a timpani drumroll. The cheerfulness of the Symphony has been likened with the pastoral mood of Ludwig van Beethoven's Sixth Symphony. In contrast, Brahms' First Symphony was marked by its sombre tonality (C minor). The composer had written to his publisher (November 22, 1877) that the forthcoming symphony would be music of melancholy, that indeed the score must come out in mourning ([1]). And while the work is not tragic nor especially dramatic, the mood of the rst two movements, largely quiet or contemplative and reaching climaxes in the minor, suggests that this letter may not have been entirely a creation of wit. The last two movements are lighter in mood but also much briefer. One interesting fact about the rst movement is what starts as a cello theme which transfers to woodwinds and upper strings; the theme is what is commonly known as the "Lullaby" which Brahms is famous for in popular culture. The premiere was given on December 30 1877 in Vienna under the direction of Hans Richter. A typical performance lasts around 40 minutes. Charles Munch Born: September 26, 1891 - Strasbourg, Alsace, France Died: November 6, 1968 - Richmond, Virginia, USA The eminent Alsatian-born French conductor, Charles Munch (originally, Münch), was the son of the Alsatian organist and choral conductor Ernst Münch (1859-1928). His elder brother was the choir-master and professor of music, Fritz Münch. Charles studied violin at the Strasbourg Conservatory and with Lucien Capet in Paris. At the outbreak of World War I (1914), he enlisted in the German army; made a sergeant of artillery, he was gassed at Peronne and wounded at Verdun; after the end of the war (1918) and his return to Alsace-Lorraine (1919), he became a naturalised French citizen. Having received further violin training from Flesch in Berlin, Charles Munch pursued a career as a soloist; was also professor of violin at the Leipzig Conservatory and concert-master of the Gewandhaus Orchestra there. In November 1932, he made his professional conducting debut in Paris with the Straram Orchestra. He studied conducting with Szendrei in Paris from 1933 to 1940. He quickly rose to prominence; was conductor of Paris's Orchestra de la Société Philharmonique from 1935 to 1938, and in 1936 became a professor at the École Normale de Musique. In 1938 he became music director of the Société des Concerts du Conservatoire de Paris, remaining in that post during the years of the German occupation during World War II; refusing to collaborate with the Nazis, he gave his support to the Resistance, being awarded the Légion d'honneur in 1945. Charles Munch made his USA debut as a guest conductor of the Boston Symphony Orchestra in December 1946; a trans-continental tour of the USA with the French National Radio Orchestra followed in1948. In 1949 he was appointed music director of the Boston Symphony Orchestra, which he and Monteux took on its rst European tour in 1952; they took it again to Europe in 1956, also touring in the Soviet Union, making it the rst USA orchestra to do so. After retiring from his Boston post in 1962, he made appearances as a guest conductor; also helped to launch the Orchestre de Paris in 1967. Charles Munch acquired an outstanding reputation as an interpreter of the French repertoire, his performances being marked by spontaneity, colour, and elegance. French music of the 20th century also occupied a prominent place on his programs; he brought out new works by Roussel, Milhaud, Arthur Honegger, and others. He wrote Je suis chef d'orchestre (1954).

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: