Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

SCHUBERT, Symphonie-Orchester des Bayerischen Rundfunk, Rafael Kubelik

Symphony No. 8 & No. 3

1 Symphony No. 8 in C Major, D. 944: I. Andante - Allegro ma non troppo 12:59 2 Symphony No. 8 in C Major, D. 944: II. Andante con moto 13:19 3 Symphony No. 8 in C Major, D. 944: III. Scherzo. Allegro vivace - Trio 10:00 4 Symphony No. 8 in C Major, D. 944: IV. Finale. Allegro vivace 11:10 5 Symphony No. 3 in D Major, D. 200: I. Adagio maestoso - Allegro con brio 9:14 6 Symphony No. 3 in D Major, D. 200: II. Allegretto 4:34 7 Symphony No. 3 in D Major, D. 200: III. Menuetto. Vivace - Trio 4:35 8 Symphony No. 3 in D Major, D. 200: IV. Presto vivace 5:03
  • Symphonie-Orchester des Bayerischen Rundfunk - orchestra
  • Rafael Kubelik - conductor
  • SCHUBERT
Add to Basket

79.00 (99.00) PLN

SACD Hybr:

Nr kat.: AUD92542
Label  : Audite

Seria 'Listen & Compare'

DIAPASON 5 "Die wirklich Allegro vivace und fast ekstatisch rasant gespielten Scherzo und Finale machen aus der Aufnahme eine der packendsten Interpretationen, die ich kenne." (Pizzicato) „For me he is the most modern composer of the past…. His music is not compact or forced but breathes as though it were an organism. It is not tense but relaxed, flowing, soft and incredible subtle.” Adriana Hölszky Schubert’s “Great” C major Symphony No. 8 is not a farewell work in which the composer’s approaching end is announced; on the contrary, it is a symphony full of youthful freshness and determination pointing ahead into the future. It is Schubert’s breakthrough to an independent symphonic concept beyond Beethoven’s charged drama and monumentality. The Symphony No. 3 in D major belongs to Schubert’s youthful works. The breathtaking speed of its composition bears witness to ease of invention; the young Schubert’s already outstanding level of craftsmanship skilfully combines traditional aspects of Haydn and Mozart with the lightness of Italian opera . With the present SACD audite continues the series of historical recordings with Rafael Kubelik and the Bavarian Radio Symphony Orchestra. It is a live recording of concerts in the Herkules-Hall in Munich from 1969 and 1977. At the same time, the SACD marks the beginning of the new audite series "LISTEN & COMPARE": Alongside the restored archive recording in digital form made by the recording engineer, the SACD productions in this series also contain the completely unrevised historical recording in its original state. For the first time the listener thus has the possibility of comparing the original with the restoration himself. Seria LISTEN & COMPMARE jest szalenie interesującym przedsięwzięciem a zarazem wielkim wyzwaniem dla nowoczesnej techniki, konfrontowanej a dokumentarnością nagrania. Oto otrzymują Państwo płytę, która na ścieżce podstawowej zawiera zreamsterowaną wersję nagrania. Na warstwie SACD - także na nowo opracowana, zremasterowana wersja nagrania, w standardzie SACD, ale także - na ścieżce SACD - pełna analogowa wersja pierwszego zapisu. Innymi słowy - materiał z taśmy- matki, surowy, bez najmniejszych ingerencji współczesnej techniki. I tu zaczyna się problem. Które nagranie jest lepsze? Którego brzmienie jest bardziej naturalne? Czy współczesna technika potrafi wzbogacić, uwypuklić, wzmocnić efekt artystyczny? Na pytania te nie da się odpowiedzieć bez posłuchania. Ale zapewniam, że po wybrzmieniu ostatnich akordów powyższe zadanie wcale nie okaże się łatwiejszym! Wielu wrażeń! (a te - gwarantuję, wystąpią wręcz w nadmiarze!)