W czym tkwi tajemnica samplerów? W tym, że choćbyśmy i sto razy wysłuchali nagrań na nich umieszczonych, nie wyjdziemy z podziwu nad:
- jakością nagrania
- prawdziwością brzmienia instrumentów
- fenomenalnie urządzoną przestrzenią dźwiękową
- wyraźnym zróżnicowaniem planów dźwiękowych
Dzięki tak jednoznacznemu nagraniu docieramy do najdrobniejszego dźwięku, który w zamyśle kompozytora niesie sobą emocje, wrażenia, doznania. Odnajdujemy potęgę instrumentu, jakim jest orkiestra a nade wszystko odcztujemy w pełni to, co twórca dzieła miał nam do powiedzenia!
W nagraniach jazzowych szczegóne znaczenie ma barwa instrumentów i cała przestrzeń jaka ona zajmuje. tak - pogłos, wybrzmienie, poświata, odblask - jakkolwiek Państwo nei nazwą tej wibracji, jaka wytwarza dźwięk - najważniejszym jest jego autentyczność, fizyczna odczuwalnośc wręcz!
Proszę posłuchać choćby przykładu ze ścieżki nr 8.
I co?
A no właśnie.
Czy trzeba jeszcze dokładniej definiować "nagranie referencyjne"?
Antonio Forcione, Neil Stacey - Acoustic Mania - Talking Hands
SCHUBERT, STRAVINSKY, MOZART, The Allegri String Quartet - Arpeggione Sonata // Three Pieces for String Quartet // Three Pieces for Clarinet Solo // Clarinet Quintet in A Major
SCHUBERT, MENDELSSOHN, The Norwegian Chamber Orchestra - Symphony No. 5 in B Flat // Symphony No.4 in A