Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

SAMPLER HD-Mastering CD, David Oistrakh, Sviatoslav Richter

The Golden Violin

The Golden Violin image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

01 Habanera Op.21 No.2 Composer: Pablo de Sarasate 04:21 02 Liebesfreud Composer: Fritz Kreisler 02:04 03 Humoresque Op.101 No.7 Composer: Antonín Dvořák 03:51 04 On Wings of Song Op.34 No.2 Composer:Felix Mendelssohn 03:38 05 Hora Staccato Composer: Grigoraș Dinicu 02:15 06 Mélodie in E flat major Op.42 No.3 Composer: Pyotr Ilyich Tchaikovsky 03:33 07 Caprice Viennois Op.2 Composer: Fritz Kreisler 03:29 08 Salut d’ Amour Op.12 Composer: Edward Elgar 02:49 09 Poupée Valsante Composer: Edward Poldini 02:29 10 Rondino on a theme by Beethoven Composer: Fritz Kreisler 03:17 11 La Cinquantaine Composer: Jean Gabriel Marie 04:15 12 Sicilienne Composer: Maria Theresia von Paradis 03:17 13 Méditation de Thaïs Composer: Jules Massenet 04:34 14 Cantabile in D major Op.17 Composer: Niccolò Paganini 03:52 15 Liebesleid Composer: Fritz Kreisler 04:20 16 Valse sentimentale in F minor Op.51 No.6 Composer: Pyotr Ilyich Tchaikovsky 02:30 17 Songs my Mother taught me Op.55 No.4 Composer: Antonín Dvořák 04:14 18 Air on G string Composer: Johann Sebastian Bach 06:08 Zawartość MASTER TAPE: 01 Habanera Op.21 No.2 Composer: Pablo de Sarasate 04:21 02 Liebesfreud Composer: Fritz Kreisler 02:04 03 Humoresque Op.101 No.7 Composer: Antonín Dvořák 03:51 04 On Wings of Song Op.34 No.2 Composer:Felix Mendelssohn 03:38 05 Hora Staccato Composer: Grigoraș Dinicu 02:15 06 Mélodie in E flat major Op.42 No.3 Composer: Pyotr Ilyich Tchaikovsky 03:33 07 Caprice Viennois Op.2 Composer: Fritz Kreisler 03:29 08 Salut d’ Amour Op.12 Composer: Edward Elgar 02:49 09 Poupée Valsante Composer: Edward Poldini 02:29 17 Songs my Mother taught me Op.55 No.4 Composer: Antonín Dvořák 04:14
  • SAMPLER HD-Mastering CD - sampler
  • David Oistrakh - violin
  • Sviatoslav Richter - piano

Produkt w tej chwili niedostępny.

AAD is a Digital Copy Of
The Master Tape

JESZCZE NIGDY NAGRANIA O TAKIEJ WIERNOŚCI I NATURALNOŚCI PAŃSTWO NIE SŁYSZELI!!! David Oistrakh is considered one of the pre-eminent violinists of the 20th century. His playing was marked, apart from a phenomenal technique, by stylistic fidelity to works by different composers of different historical periods. Oistrakh possessed large, quite fleshy hands, which helped prevent any roughness to his tone. His fingers appeared to caress the fingerboard with the minimum of perceived effort and height, and the liquidity of his position-changes made the potentially hazardous appear graceful. His vibrato tended towards medium–slow, and he deployed it with exquisite subtlety, bucking the prevailing tendency to vibrate all the time. To lend the left arm extra support, Oistrakh used a shoulder pad, which he insisted left the natural resonances of his violin unimpaired. Throughout his career David Oistrakh was known for his honest, warm personality; he developed close friendships with many of the leading musicians of the day. He always demanded of himself (and his students) that musical proficiency, intelligence, and emotion be in balance, regardless of the particular style. Oistrakh felt that a violinist's essence was communicated through clever and subtle use of the bow, and not through overly expressive use of vibrato. To this end he developed a remarkably relaxed, flexible right arm technique, capable of producing the most delicate expressive nuances, but equally capable of generating great volume and projection. When listening to an Oistrakh performance – most especially his studio recordings – it is the accumulation of the whole that tends to leave the most profound impression, rather than the emotional resonance of individual moments. ****** .Zapraszamy

Czy w naszej cywilizacji było, jest lub będzie coś bardziej tajemniczego nad… sekrety Dalekiego Wschodu? Nasz zachwyt, zdumienie i ciekawość, obleczona swego czasu w ideę orientalizmu – nie słabnie, także w tak specyficznej dziedzinie życia jaką jest marzenie o utrwaleniu, a potem odtworzeniu z wiernością równą oryginałowi – ludzkiego głosu, dźwięków natury, muzyki wykonanej na najwspanialszych instrumentach. Śmiem twierdzić, że na te cele wydaliśmy już tyle pieniędzy ile na zbrojenia czy ekspansję kosmosu. I o ile w dwóch pierwszych dziedzinach skłonni jesteśmy działać w miarę racjonalnie – to na polu audiofilizmu nie zawahamy się zatańczyć kujawiaka na polu minowym, byle tylko huk był z właściwym basem, niezbyt dudniący, a wysokie tony nie powinny syczeć ponad tak typowy dla naś świst pojawiający się w strefie lewej górnej trójki i lekko trącącej próchnicą czwórki. Ale tylko w chwilach podniecenia! Idealne „walnięcie” – oto niedościgniony cel milionów ludzi wrażliwych na efekty dźwiękowe otaczającego nas świata. ********** Swoją drogą… Zastanawiałem się nie tak dawno nad zorganizowaniem pewnej imprezy o zasięgu globalnym. Jednym z jej elementów miałby być konkurs na najpiękniejszy dźwięk naturalny, wydawany przez człowieka. Regulamin nie ogranicza ani sposobu wydawania dźwięku, ani też jakichkolwiek jego cech. W pierwszej edycji zaplanowałem turniej walenia głową w/o ścianę. Aplikować mieli zarówno posiadacze audiofilskich głów jak i studia nagraniowe, które potrafiłyby zarejestrować ten ekstremalny spektakl dźwiękowy. Kiedy ochłonąłem po osiągnieciu poziomu doskonałości intelektualnej, a bruzda geniuszu, która przeorała moje czoło zaczynała niczym wiosenna tęcza blednąć… pojawiła się myśl: ale co tu właściwie ma być przedmiotem owej prezentacji? Dźwięk ściany przyjmującej cios czy huk w głowie w tę ścianę walącą? Czy mikrofony ustawić przed, w, czy za ścianą? A co z mikrofonami rejestrującymi dźwięki wywołane waleniem głową o mur? Zatelefonowałem do zaprzyjaźnionego neurochirurga. - Świetny pomysł – wpuszczę im mikrofony bezprzewodowe, dźwięk odbierzemy po bluethoocie. Wyobraźnia medyka weszła w fazę nadaktywną. Skoro mikrofon to może i kamerę udałoby się dodać? No, ale jak tu zrezygnować z małego drona? W ten sposób będziemy mogli rejestrować odgłosy walenia w całym łbie każdego zawodnika! Neurochirurdzy wolni są od wszelkich przypadłości, towarzyszących ich pacjentom. Pomyślałem tak, patrząc jak mój znajomy przymrużył powieki, a palce dyskretnie symulowały ruchy typowe dla pilotowania drona z poziomu sterownika. - A co, jeśli odezwie się głos sumienia takiego audiofila akurat w trakcie zmagań konkursowych? Zakłóci cały pzrekaz! - Zabijemy go – niskim, przez zęby syczącym głosem powiedział mój mistrz lancetu i wiertła do trepanacji. – Dron może mieć na pokładzie różne ładunki. I paralizatory. - Ale jak źle obliczysz moc ładunku, możesz uszkodzić konkursowy łeb. A jak pojawi się jakiś rykoszet, to odłamek skroni czy kości potylicznej może zrobić krzywdę publiczności! - To włożymy mu hełm – ripostował medyk. - Chełm może rezonować, zasłonić naturalny basreflex.. - Czepiasz się – wyczułem w głosie neurolityka lekką irytację. – Mogę każdemu nalać do łba ze dwa litry płynu borygo, zakitować uszy, za tamponować nos, a w buzię włożyć dwa zbuczałe jajka. Bez obawy, nie zgryzie ich. W ten sposób we łbie nie powstanie najmniejsza fala rezonansowa… - … a oczy? Po co ja to powiedziałem. Neuruś podniósł się z krzesła, otrzepał z pooperacyjnych resztek swój chirurgiczny fartuch. - Fakt… - i lekko ruszył w moją stronę. **** Za oknem noc przeszłą w dzień, ten ustąpił miejsce kolejnej nocy, a my dyskutowaliśmy, rozważaliśmy, doskonaliliśmy mój pomysł. Z każdym dniem staje się coraz lepszy. Ale wizja, ze może być wręcz doskonały – powstrzymuje mnie od ogłuszenia go światu na obecnym, w końcu – przejściowym – etapie. **** Nie inaczej - fachowcy od dźwięku doskonałego. Co kilka miesięcy burzą nasze wyobrażenia o granicy możliwości technicznych w rejestrowaniu bezstratnym muzyki i dźwięków naszej rzeczywistości. Dziś taką nowością doskonałą, jest technologia opracowana w firmie ABC Int’l Records. Podstawą są nośniki wyprodukowane z wykorzystaniem materiałów ciekłokrystalicznych. To w odniesieniu do krążków CD. Ale podstawą jest, była i będzie – taśma magnetyczna, najlepszy ze znanych nośników zapisu analogowego. Tylko taśma pozwala na niemal doskonałe odwzorowanie zapisanych dźwięków z wiernością porównywalną z walorami tonów źródłowych. Nie super cyfrowa produkcja, nie doskonale tłoczony winyl – tylko taśma! W ABC Int’l Records magnetofon STUDER A80 odczytuje zapis z taśmy. Powstaje kopia AAD. Cyfrowa kopia źródła analogowego. Ten trafia do HHB CDR-830 – profesjonalnego duplikatora płyt CD-R - AAD Digital CD. Innymi słowy – otrzymujemy dysk, z którego zazwyczaj robi się matrycę do tłoczenia milionów kopii konsumenckich CD. Tych, które obarczone są wszystkimi błędami kolejnych etapów produkcji tejże płyty. Zamiast źródlanej – woda przegotowana, w najlepszym przypadku! Płyty AAD Digital CD 1:1 są więc cyfrowymi kopiami taśmy-matki. Wolnymi od jakichkolwiek procesów edycyjnych, poprawczych czy uszlachetniających. Dostajemy do ręki to, co artysta wykonał w studiu lub na koncercie, technik zapisał na taśmie, a obaj, po odsłuchu materiału w wozie transmisyjnym czy studiu nagraniowym orzekli: tak, to nasza muzyka, nasza realizacja, dokładnie tak graliśmy, jak nasz kolega utrwalił na taśmie. Wreszcie CD High Damping Coating. Technologia w ogólnym ujęciu znana od ćwierćwiecza, nieustanie doskonalona, wykorzystująca materiały o idealnej przejrzystości, a więc ciekłokrystaliczne. W płytach oferowanych przez ABC – zastosowano dodatkowo powłokę tłumiącą wszelkie fizyczne i elektroniczne, niepotrzebne artefakty. Po prostu – otrzymujemy – kopię taśmy-matki na płycie CD o rewelacyjnych walorach dźwiękowych w porównaniu z krążkami bazującymi na tworzywie poliwęglanowym. **** I znów zatoczyliśmy kolejny krąg. Co było odrzucone i sponiewierane (winyl, teraz taśma) - wraca w glorii i chwale. I tylko ironia losu polega na tym, że ofiary naszej głupoty napędzanej cywilizacyjną próżnością, jak biblijny Józef, miast skarcić braci za sprzedanie go, nagradza nas znów pięknym dźwiękiem, wiernością przekazu, naturalnością brzmienia.

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: