Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

BRUCKNER, Herbert von Karajan, Berliner Philharmoniker

Symphony No.4 in E flat major 'Romantic'

Symphony No.4 in E flat major 'Romantic' image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

Symphony No.4 in E flat major "Romantic" [1880 version, ed. Haas] 1. 1st Movement: Bewegt, nicht zu schnell 2. 2nd Movement: Andante quasi allegretto 3. 3rd Movement: Scherzo, Bewegt&Trio, Nicht zu schnell, keinesfalls schleppend 4. 4th Movement: Finale, Bewegt, doch nicht zu schnell
  • Herbert von Karajan - conductor
  • Berliner Philharmoniker - orchestra
  • BRUCKNER

Produkt w tej chwili niedostępny.

ESOTERIC - NUMER JEDEN W ŚWIECIE AUDIOFILII I MELOMANÓW - SACD HYBR

Karajan. Nie wykluczam, że ktoś się wreszcie się odważy i wprowadzi do słownika języka kultury pojęcie ‘karajan’ jako synonim wszechogarnięcia. Swoistego – lewiatanizmu. Bruckner , kreując się przeznaczeniem wyrażanym w słowach: Jeśli tak Panie Boże chcesz… - wtłaczał w partyturę kosmiczne przestrzenie, rozdmuchiwał żywioły, rozpuszczał ich moce by – jeśli tak chciał jego Pan Bóg – zamienić je w kantylenę zachodu słońca w pierwszym dniu stworzenia. Muzyka tytaniczna. Ponad zmysłowa. I znów Karajan. Jeszcze nie wybrzmiało echo po ostatnim akordzie – pędził najnowszym wyścigowym autem, by za chwilę wzbić się w powietrze swoim odrzutowcem, po tę odrobinę skupienia za jego sterami, bo w odległej o kilkaset kilometrów filharmonii koncertmistrz dawał już znak do strojenia instrumentów, na chwilę przed wejściem Maestra, który już poprawiał poły fraku by za moment, w teatrze gestów jakże magnetyzujących dłoni, dawać jedynie marne wyobrażenie o tym, co działo się pod zazwyczaj zawsze zamkniętymi w czasie dyrygowania powiekami. Tu zawsze się spotykają. Karajan i Bruckner. W miejscu, w którym cud staje się dziełem. Umarł dyrygując Brucknera. Jego kompozycję wybrał na pożegnalny z nami koncert. Tu, na tej płycie – z milczącym w tle Wagnerem, który z powstaniem Czwartej ma jakże wiele wspólnego – jestem przekonany – doznają Państwo wstrząsu. W mojej ocenie – jedno z najważniejszych nagrań w dziejach całej fonografii. Nakład każdego tytułu to 1000 egzemplarzy w skali światowej. Płyty nie są wznawiane. Stanowią niezwykle poszukiwany i pożądany cel kolekcjonerów z całego świata.


 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: