Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

BRAHMS, Sir Clifford Curzon, The London Symphony Orchestra, George Szell

Piano Concerto No. 1

  • Piano Concerto No.1 in D minor, Op.15
  • 1. Maestoso - Poco più moderato 22:17
  • 2. Adagio 16:05
  • 3. Rondo (Allegro non troppo)
  • Wersja na SHM-CD - wydanie japońskie:
  • Brahms Piano Concerto No1,
  • 01. Piano Concerto No. 1 - 1. Maestoso (22:16)
  • 02. Piano Concerto No. 1 - 2. Adagio (16:04)
  • 03. Piano Concerto No. 1 - 3. Rondo. Allegro non troppo (12:01)
  • 04. Cesar Franck - Symphonic Variations for Piano and Orchestra (15:33)
  • 05. Henry Litolff - Scherzo from Concerto symphonique No. 4 Op. 12 (7:45)
  • Sir Clifford Curzon - piano
  • George Szell - conductor
  • The London Symphony Orchestra - orchestra
  • BRAHMS
Add to Basket

129.00 PLN

LP-180G 33rpm:

Nr kat.: SXL6023
Label  : SpeakersCorner
Add to Basket

139.00 PLN

SHM-CD:

Nr kat.: UCCD9666
Label  : UNIVERSAL (Japan)

Brahms originally intended his Piano Concerto No. 1 as a symphony and he extensively reworked his ideas before setting down the work in the form as we know it today. The composer's original intentions still shimmer through however, for the work goes far beyond mere concertante playing and a display of virtuoso brilliance by the soloist. The first movement in particular, with its relentless, threatening main theme, embodies Brahms's dramatic symphonic writing and even a conciliatory secondary theme offers no relief for it too must give way to the heavy, fateful initial theme. The passionate and grandiose opening movement is followed by an Adagio full of tranquillity and quiet devotion; the solemn atmosphere is taken to exalted heights by the soloist and orchestra only to fade out pianissimo. Although the forceful, belligerent Finale occasionally conjures up the dark powers of the first movement, the work ends in a confident and cheerful vein. It is amazing how the sheer presence of the emotions in this composition have been captured on the present DECCA recording from 1962. This is not only true of the gripping interpretation but also of the recording itself which remains transparent and brilliant throughout. Tekst alternatywny
Płyty SHM-CD do odtworzenia we wszystkich typach czytników CD oraz DVD. Gwarantują niespotykaną wcześniej analogową jakość brzmienia, odwzorowują wszystkie walory taśmy-matki. Zdaniem specjalistów - ten nośnik i ta technologia najlepiej - bo natywnie, przenosi na krążek CD wszystkie walory nagrania analogowego. >>> Płyty winylowe należy przechowywać WYŁĄCZNIE w NAJLEPSZYCH NA ŚWIECIE koszulkach produkcji legendarnej wytwórni MOBILE FIDELITY. 100% gwarancji na pozbycie się trzasków będących w istocie w 90% efektem ładunków elektrostatycznych a nie uszkodzeń mechanicznych płyty! <<<

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: