Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

The Hot Club of San Francisco

Yerba Buena Bounce

Yerba Buena Bounce  image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

  • Yerba Buena Bounce - The Hot Club of San Francisco
  • 01. Mystery Pacific (2:27)
  • 02. Hot Lips (4:25)
  • 03. I'm Happy Just To Dance With You (4:40)
  • 04. Sway (3:43)
  • 05. Number Two (3:43)
  • 06. Souvenir De Villingen (3:10)
  • 07. Tickle Toe (3:39)
  • 08. Black And White (4:51)
  • 09. Lullabye (3:40)
  • 10. Rhthme Futur (2:59)
  • 11. Yerba Buena Bounce (3:53)
  • 12. Stardust (4:18)
  • 13. Borneo (5:14)
  • 14. Geogia Cobin (3:26)
  • 15. Improvisation #2 (3:16)
  • 16. Gong O (3:10)
  • 17. JAM:Some Of These Days (4:09)
  • The Hot Club of San Francisco - group
Add to Basket

79.00 PLN

HDCD 24BIT:

Nr kat.: RR109
Label  : Reference Recordings
Add to Basket

219.00 PLN

2 LP HQ-200G 45rpm:

Nr kat.: RM2503
Label  : Reference Recordings
Add to Basket

89.00 PLN

pliki FLAC HRx:

Nr kat.: RRHR109
Label  : Reference Recordings

Eh! Przydałaby się przysłowiowa piąta noga....

HRx - to pliki studyjne FLAC - 24bit/176,4 kHz, akceptowane przez wszystkie przetworniki cyfrowo-analogowe, obsługujące pliki FLAC. With YERBA BUENA BOUNCE, its tenth CD, THE HOT CLUB OF SAN FRANCISCO confirms its reputation as America's longest-running and finest Gypsy Jazz ensemble. Inspired explorations of Django Reinhardt's tunes, originals and more, are captured in shimmering HDCD sound. The Hot Club of San Francisco is a quintet of accomplished and versatile musicians who celebrate Django Reinhardt's and Stephane Grappelli's renowned Hot Club de France. The ensemble borrows the all-string instrumentation of three guitars, violin and bass from the original Hot Club, but breathes new life into the music with innovative arrangements of classic tunes and original compositions from the group's superb lead guitarist, Paul Mehling. Hearing the ensemble takes the listener back to the 1930s and to the small, smoky jazz clubs of Paris. The music of The Hot Club of San Francisco has entranced audiences around the globe for more than a decade. Mandolinist DAVID GRISMAN, father of Dawg music and good friend of The Hot Club, makes a special guest appearance on two tracks. The set is further enhanced by bandoneon virtuoso Seth Asarno, and two bonus tracks feature the quintet augmented by three Dixieland horns! Recorded by multi-Grammy-nominated "Prof." Keith Johnson at Fantasy Studios in Berkeley, California, the YERBA BUENA BOUNCE sessions benefited from the historic ambience, scene of hundreds of classic jazz and rock recordings. Using his own custom-built microphones and electronics (as always), Johnson was able to utilize some of Fantasy's unique facilities, such as a legendary echo chamber, to add luster to his always life-like soundscapes. --------------------- AVGuide.com News Insider with Robert Harley - Django Reinhardt and Stephane Grappelli Reborn March 6th, 2007 ? By Robert Harley Fans of the type of swing pioneered by Gypsy guitar virtuoso Django Reinhardt and violinist extraordinaire Stephane Grappelli are in for a treat from a new CD called Yerba Buena Bounce from The Hot Club of San Francisco. The group replicates the all-string instrumentation (three guitars, violin, bass) of Reinhardt?s and Grappelli?s Hot Club de France of the 1930s. The instrumentation isn?t all that?s replicated?this group breathes new life into this slice of jazz with innovative arrangements and inspired playing. Mandolinist David Grisman (who made a terrific record with Grappelli called Live) appears on two tracks. To top it off, the recording was engineered by Keith Johnson, whom I consider the world?s greatest recording engineer. The music was recorded at Fantasy Studios in Berkeley, California using Keith?s custom microphones and electronics. The HDCD-encoded disc, released on the Reference Recordings label, captures the subtle tonal and dynamic nuances of this wonderful music.

1. Czym jest HRx?

Tym symbolem określiliśmy pliki WAV nagrane w bardzo wysokiej rozdzielczości, które umieszczone są na nośniku DVD-R. Jest to idealna kopia nagrań studyjnych zrealizowanych przez Reference Recordings podczas masteringu. Jest to najwyższa dostępna jakość dla dźwięku dwukanałowego! Powtarzam ? jest to plik z dysku komputera, na którym mamy utrwaloną sesję oryginalną z udziałem artystów i ten plik nie ma nic wspólnego z plikami powstającymi ze zgrywania gotowych krążków CD w odtwarzaczach strumieniowych. Podczas tego drugiego procesu otrzymują Państwo plik obciążony wszystkimi błędami produkcji, niedoskonałości materiałów etc. My w pliku HRx oferujemy najczystszą kopię nagrania studyjnego!

2. Dlaczego Reference Recordings zdecydowało się na wydawanie HRx?

RR niezwykle szanuje swoich sympatyków, którzy poszukują nagrań o najlepszych walorach, i to pod każdym względem. Reputacja RR nakazuje, by stan ten podtrzymywać i rozwijać. Przypomnijmy ? zaczynaliśmy od zapisywania sesji studyjnych na taśmach analogowych. Potem przyszłą era dźwięku cyfrowego. Ale nie zadawalała nas ich jakość w próbkowaniu 16 bit. Poprawiliśmy ją wprowadzając jako pierwsi HDCD (High Definition Compatible Digital). Jednym z twórców procesu tworzenia płyt HDCD jest nasz guru techniki nagrań ? Keith O. Johnson. Wielu melomanów potwierdza, że płyty HDCD są najlepszymi nagraniami cyfrowymi w historii. Obecnie, nagrywamy w próbkowaniu wyższym - 176.4 kHz/ 24 bit, włączając w to proces kodowania HDCD. Postanowiliśmy więc, by podzielić naszą radość, realizatorów, obcujących na co dzień z nagraniami o nadzwyczajnej jakości ? z naszymi sympatykami i melomanami na całym świecie. Postanowiliśmy więc udostępnić Państwu materiały źródłowe w formacie, który nazwaliśmy HRx.

HRx ? to jakość dźwięku jaka dotychczas była dostępna tylko dla nas, w reżyserce studia nagraniowego. Jak każda wytwórnia płyt specjalizująca się w wydawaniu nagrań wysokiej jakości, czuliśmy się bardzo ograniczeni przez obecne formaty: LP, CD, SACD, DVD-A, etc. Tylko nasi inżynierowie mogli w pełni nacieszyć się pięknem naszych nagrań.

WSZYSTKIE klasyczne formaty obniżają jakość brzmienia uzyskiwanego na taśmach montażowych. Powodem są ograniczenia samego formatu, bądź sprzętu używanego do odsłuchu. Odsłuch muzyki przy pomocy komputera to tak, jak wejście w nowy świat! Świat HRx!

Winszujemy odważnym melomanom, którzy zdecydowali się być pionierami! Pliki WAV umieszczone na płytach HRx to dokładnie te same pliki, które posiadamy na naszych systemach montażowych. Od teraz, każdy właściciel komputera zdolnego do odtwarzania tych plików, może nacieszyć się pełnią dźwięku naszych materiałów źródłowych.

3. Jakie są wymagania sprzętowe do odsłuchu formatu HRx?

Państwa komputer musi mieć możliwość odczytywania płyt DVD-R i odtwarzania plików WAV. Program używany do odsłuchu i karta dźwiękowa muszą obsługiwać próbkowanie 176.4 kHz, 24 bit. Państwa komputer musi posiadać wystarczająco dużą przestrzeń dyskową, aby przenieść dane z płyty DVD-R na dysk twardy. Materiał muzyczny wydany na płycie HRx może zająć nawet 4.7 GB.

A więc ? mamy już piki na naszym dysku. Teraz potrzebny jest nam specjalny odtwarzacz programowy. W naszej ocenie najlepiej spisuje się Media Monkey. Aby w pełni usłyszeć jakość tych nagrań, zalecamy wyposażenie komputera w kartę dźwiękową o bardzo wysokiej jakości, o bardzo niskim stopniu zniekształceń (my stosujemy profesjonalną kartę dźwiękową Lynx AES16 AES-EBU). Wiele firm oferuje równie doskonałe karty, wewnętrzne i zewnętrzne.

Potrzebują Państwo więcej informacji na powyższy temat? Zalecamy czytanie forum dyskusyjnego na temat odtwarzania nośników wysokiej jakości na komputerze - www.computeraudiophile.com

4. Czy HRx działa na komputerach Mac?

Tak, komputery Mac są w stanie odtworzyć nasze pliki w takiej samej jakości jak komputery PC z systemem Windows XP i lepszym. Wystarczy posiadać kartę dźwiękową obsługującą wysokie próbkowanie i program iTunes.

5. Czy Reference Recordings nie będzie już wydawało płyt CD?

Nagrywamy wspaniałe płyty CD i nie planujemy odejścia od tego formatu. Płyty CD w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością wśród melomanów.

6. Czy Reference Recordings wyda wszystkie tytuły na HRx?

Nie. Tylko wybrane tytuły zostaną wydane w formacie HRx.

7. Dlaczego oferują Państwo pliki umieszczone na płycie DVD-R zamiast ułatwić melomanom pobierania tych plików z Internetu?

Pliki WAV zapisane bez kompresji są bardzo duże. Ich ściągnięcie blokowałoby sieć i komputer na długi czas. Uznaliśmy, że większość naszych klientów wolałoby otrzymać płytę DVD-R. Reference Recordings oferuje możliwość pobrania plików w innych próbkowaniach: Jakość CD 44.1 kHz ze strony hdtracks.com oraz pliki o niższej jakości ze sklepów sprzedających pliki MP3. Planujemy wprowadzanie plików 88.2/24 bądź 96/24 do oferty hdtracks.com w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

8. Jaki jest koszt jednej płyty HRx?

Płyty będą dostępne w Europie w cenie około 45 EUR.

9. Jaka jest rozdzielczość dźwięku na płytach HRx?

Te płyty, które właśnie ukazały się na rynku mają próbkowanie 176.4 kHz / 24 bit. Być może, w przyszłości wydamy płyty w próbkowaniu 88.2 kHz / 24 bit, gdyż część naszych taśm montażowych zawiera materiał starszy, nagrywany w niższym próbkowaniu, kiedy to uzyskanie 176.4 kHz nie było jeszcze możliwe.

10. Jaka jest zaleta posiadania nagrania w formacie HRx?

Zaletę posiadania tych plików najlepiej możemy zilustrować porównując je do normalnych płyt CD. Na takiej płycie mamy dwa kanały w rozdzielczości 44.1 kHz / 16 bit. Oznacza to, że informacje o dźwięku pobierane są 44 100 razy w ciągu jednej sekundy i każdy taki pojedynczy wycinek zapisany jest na 16 bitach. Przy rozdzielczości 176.4 kHz / 24 bit, informacje o dźwięku pobierane są 176 400 razy w ciągu sekundy i każdy wycinek zapisany jest na 24 bitach. Czyli uzyskujemy 4 razy więcej informacji w ciągu jednej sekundy, a te informacje zapisane są na większej ilości bitów, dając w efekcie znacznie więcej informacji o brzmieniu. Jest to bardzo duży przyrost informacji.

Możemy to porównać do drukarek. Im większa ilość punktów na cal kwadratowy (dpi) tym obraz wydrukowany jest bardziej klarowny i przejrzysty. Przy 176.4/24 o wiele lepiej słychać głębię i teksturę dźwięku, który tym samym staje się bogatszy i ciekawszy. Realizm tego dźwięku zapewni jednocześnie znacznie bardziej przyjemne i relaksujące wrażenia. Tę różnicę naprawdę słychać!

11. Jak należy używać płyt HRx?

Zawartość płyty DVD-R powinna zostać przegrana na dysk Państwa komputera, z którego będą państwo je odtwarzali.

12. Czy potrzebne jest połączenie z siecią Internet?

Nie, pliki WAV umieszczone są na płycie DVD-R i to ona jest źródłem, z którego należy pobrać pliki na Państwa dysk twardy.

13. Czy można odtwarzać płyty HRx na odtwarzaczach DVD, CD lub SACD?

Nie, te płyty nie będą działały na odtwarzaczach DVD, CD lub SACD. Na rynku pojawiły się już specjalne komputery, które służą wyłącznie do odsłuchu plików muzycznych w bardzo wysokiej jakości. Niemniej ? zapewniam ? państwa komputer lub szczególnie laptop, wyposażony w odpowiednią kartę dźwiękową będzie w stanie obsłużyć tak wysokie próbkowanie, zapewniając Państwu dostęp do nigdy wcześniej niedostępnych wrażeń i doznań. HRx To prawdziwa rewolucja! Profesjonalna jakość, z profesjonalnego studia ? w domowym atelier!

Kilka uwag praktycznych, wynikających z testów w naszym pokoju odsłuchowym. Wariant I -

Komputer stacjonarny wyposażony w kartę Audiotrack Prodigy HD2, wewnętrzną i oprogramowanie freewarowe ? foobar2000.

Na pierwszy rzut oka ? zaskoczeniem jest foobar, program ascetyczny w wyglądzie, doskonały w nawigacji, z możliwością wszechstronnej rozbudowy i organizacji, a nade wszystko ? pracujący w trybie 192 kHz i 24 bit.

Sterowanie kartą ? bezproblemowe. Jakość reprodukowanego dźwięku ? bez zastrzeżeń. Zaskoczeniem jest jedynie fakt, że muzyka z plików formatu HRx jest zapisana ?ciszej? o 6 decybeli. (co wynika z faktu, ze pliki te zakodowane są równocześnie w formacie HDCD, który obniża glośność dźwięku o 6dB).

I TO JEST UWAGA NAJWAŻNIEJSZA dla osób rozpoczynających eksperymentowanie z HRx. Należy potencjometr wzmacniacza UTRZYMAĆ na niższym poziomie, bowiem rozpiętość dynamiczna tych nagrań jest OLBRZYMIA! Obcujemy z muzyką nagrana tak, jak brzmi ona w rzeczywistości. Dla potrzeb normalnych CD ? całość materiału w procesie masteringu jest ?normalizowana ? partie cichsze w naturze - są w studiu wzmacniane, a sekwencje forte ? są przyciszane. TU MAMY DO CZYNIENIA Z CZYSTYM ŹRÓDŁEM. Coś wspaniałego!

Wariant II -

Laptop i karta zewnętrzna EMU 0202 USB. Oprogramowanie ? jak wyżej. Wrażenia odsłuchowe ? na poziomie nie odbiegającym od przykładu poprzedniego. Niemniej ? korzystanie z laptopa, możliwość swobodniejszej organizacji całego toru i ciszej pracujące wentylatory ? są istotnym bonusem!

Kartę EMU 0202 USB zamieniliśmy na model wyższy - EMU 0404 USB. Lepsze wzmacniacze i bardzo wygodny potencjometr sumy.

Oczywiście ? każdy może spróbować poeksperymentować z kartą Lynx AES16 AES-EBU, taką samą, z jakiej korzysta Reference Recordings przy nagrywaniu i reprodukcji swoich nagrań. Ta karta kosztuje jednak ponad 2000 zł i wymaga użycia zewnętrznego przetwornika.

----------------------

>>> Płyty winylowe należy przechowywać WYŁĄCZNIE w NAJLEPSZYCH NA ŚWIECIE koszulkach produkcji legendarnej wytwórni MOBILE FIDELITY. 100% gwarancji na pozbycie się trzasków będących w istocie w 90% efektem ładunków elektrostatycznych a nie uszkodzeń mechanicznych płyty! <<<


 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: