Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

SULLIVAN, SIBELIUS, Kansas City Orchestra, Mike Stern

Shakespeare's TEMPEST

  • Proponujemy Państwu obszerny fragment części pierwszej tego nagrania. Zamiast minutowego flesza - w większym wymiarze przedsmak tego, co niesie kompletne nagrania.
  • -----------------------------------------
  • Incidental music for THE TEMPEST
  • by William Shakespeare
  • SIR ARTHUR SULLIVAN 23:30
  • 1 Introduction 5:44
  • 2 Act III Prelude 1:51
  • 3 Banquet Dance 4:06
  • 4 Act IV Overture 4:46
  • 5 Dance of Nymphs and Reapers 5:05
  • 6 Act V Prelude 4:38
  • 7 Postlude 2:02
  • JEAN SIBELIUS
  • 8 Prelude, Op. 109 #1 5:37
  • SUITE #2, Op. 109 #3 14:29
  • 9 Chorus of the Winds 3:26
  • 10 Intermezzo 1:22
  • 11 Dance of the Nymphs 1:32
  • 12 Prospero 1:34
  • 13 Song I 0:56
  • 14 Song II 0:51
  • 15 Miranda 1:27
  • 16 The Naiads 1:16
  • 17 Dance Episode 2:01
  • SUITE #1, Op. 109 #2 20:06
  • 18 The Oak Tree 2:59
  • 19 Humoresque 1:07
  • 20 Caliban's Song 1:15
  • 21 The Harvesters 2:07
  • 22 Canon 1:27
  • 23 Scene 1:28
  • 24 Intrada 0:41
  • 25 Berceuse 1:43
  • 26 Ariel's Song 3:53
  • 27 The Storm 3:22
  • Mike Stern - conductor
  • Kansas City Orchestra - orchestra
  • SULLIVAN
  • SIBELIUS
Add to Basket

89.00 PLN

HDCD :

Nr kat.: RR115
Label  : Reference Recordings
Add to Basket

89.00 PLN

pliki FLAC HRx:

Nr kat.: HRX115
Label  : Reference Recordings

niebywała plastyka, nieograniczona przestrzeń - realizacja na miarę inspiracji!

THE KANSAS CITY SYMPHONY’S DEBUT ON RR! także w formacie HRx - pliki 24bit/176,4 kHz “ I doubt there’s an orchestra in America that has grown this much this fast. They sounded terrific.” –Paul Horsley, Kansas City Star Under the dynamic direction of Music Director Michael Stern, The Kansas City Symphony covers itself in glory with incidental music for The Tempest by Sir Arthur Sullivan and Jean Sibelius. This is the first high-resolution digital recording of the Sullivan (of Gilbert & Sullivan fame), and a masterful performance of the colorful Sibelius suites, including the seldom-heard Prelude, which depicts the Shakespearean tempest in all its fury. “The Sullivan is solid music, strongly in the Mendelssohn vein but with moods all its own—from tender melancholy to mild turmoil. The Sibelius is at turns rich, moody, exotic and humorous…its crunchy dissonances and distinctive coloristic textures are effective.” –Kansas City Star The Kansas City Symphony has previously recorded for Naxos, and Michael Stern, son of famed violinist Isaac Stern, has recorded for Sony, Arabesque, Denon, Hyperion and Naxos. RR is hopeful that this successful new release is the first in a long and fruitful association with Michael Stern and the Kansas City Symphony. The highly-varied, colorful orchestration of the Sullivan and Sibelius scores gave RR’s legendary recording engineer “Prof.” Keith Johnson a challenge, which he met, as always, brilliantly. The master tapes were recorded at 176.4 kHz, 24 bits and prepared for CD release with HDCD technology. (The high-resolution files will be made available soon in RR’s exclusive HRx format, for those with computerized music servers.)

1. Czym jest HRx?

Tym symbolem określiliśmy pliki WAV nagrane w bardzo wysokiej rozdzielczości, które umieszczone są na nośniku DVD-R. Jest to idealna kopia nagrań studyjnych zrealizowanych przez Reference Recordings podczas masteringu. Jest to najwyższa dostępna jakość dla dźwięku dwukanałowego! Powtarzam – jest to plik z dysku komputera, na którym mamy utrwaloną sesję oryginalną z udziałem artystów i ten plik nie ma nic wspólnego z plikami powstającymi ze zgrywania gotowych krążków CD w odtwarzaczach strumieniowych. Podczas tego drugiego procesu otrzymują Państwo plik obciążony wszystkimi błędami produkcji, niedoskonałości materiałów etc. My w pliku HRx oferujemy najczystszą kopię nagrania studyjnego!

2. Dlaczego Reference Recordings zdecydowało się na wydawanie HRx?

RR niezwykle szanuje swoich sympatyków, którzy poszukują nagrań o najlepszych walorach, i to pod każdym względem. Reputacja RR nakazuje, by stan ten podtrzymywać i rozwijać. Przypomnijmy – zaczynaliśmy od zapisywania sesji studyjnych na taśmach analogowych. Potem przyszłą era dźwięku cyfrowego. Ale nie zadawalała nas ich jakość w próbkowaniu 16 bit. Poprawiliśmy ją wprowadzając jako pierwsi HDCD (High Definition Compatible Digital). Jednym z twórców procesu tworzenia płyt HDCD jest nasz guru techniki nagrań – Keith O. Johnson. Wielu melomanów potwierdza, że płyty HDCD są najlepszymi nagraniami cyfrowymi w historii. Obecnie, nagrywamy w próbkowaniu wyższym - 176.4 kHz/ 24 bit, włączając w to proces kodowania HDCD. Postanowiliśmy więc, by podzielić naszą radość, realizatorów, obcujących na co dzień z nagraniami o nadzwyczajnej jakości – z naszymi sympatykami i melomanami na całym świecie. Postanowiliśmy więc udostępnić Państwu materiały źródłowe w formacie, który nazwaliśmy HRx.

HRx – to jakość dźwięku jaka dotychczas była dostępna tylko dla nas, w reżyserce studia nagraniowego. Jak każda wytwórnia płyt specjalizująca się w wydawaniu nagrań wysokiej jakości, czuliśmy się bardzo ograniczeni przez obecne formaty: LP, CD, SACD, DVD-A, etc. Tylko nasi inżynierowie mogli w pełni nacieszyć się pięknem naszych nagrań.

WSZYSTKIE klasyczne formaty obniżają jakość brzmienia uzyskiwanego na taśmach montażowych. Powodem są ograniczenia samego formatu, bądź sprzętu używanego do odsłuchu. Odsłuch muzyki przy pomocy komputera to tak, jak wejście w nowy świat! Świat HRx!

Winszujemy odważnym melomanom, którzy zdecydowali się być pionierami! Pliki WAV umieszczone na płytach HRx to dokładnie te same pliki, które posiadamy na naszych systemach montażowych. Od teraz, każdy właściciel komputera zdolnego do odtwarzania tych plików, może nacieszyć się pełnią dźwięku naszych materiałów źródłowych.

3. Jakie są wymagania sprzętowe do odsłuchu formatu HRx?

Państwa komputer musi mieć możliwość odczytywania płyt DVD-R i odtwarzania plików WAV. Program używany do odsłuchu i karta dźwiękowa muszą obsługiwać próbkowanie 176.4 kHz, 24 bit. Państwa komputer musi posiadać wystarczająco dużą przestrzeń dyskową, aby przenieść dane z płyty DVD-R na dysk twardy. Materiał muzyczny wydany na płycie HRx może zająć nawet 4.7 GB.

A więc – mamy już piki na naszym dysku. Teraz potrzebny jest nam specjalny odtwarzacz programowy. W naszej ocenie najlepiej spisuje się Media Monkey. Aby w pełni usłyszeć jakość tych nagrań, zalecamy wyposażenie komputera w kartę dźwiękową o bardzo wysokiej jakości, o bardzo niskim stopniu zniekształceń (my stosujemy profesjonalną kartę dźwiękową Lynx AES16 AES-EBU). Wiele firm oferuje równie doskonałe karty, wewnętrzne i zewnętrzne.

Potrzebują Państwo więcej informacji na powyższy temat? Zalecamy czytanie forum dyskusyjnego na temat odtwarzania nośników wysokiej jakości na komputerze - www.computeraudiophile.com

4. Czy HRx działa na komputerach Mac?

Tak, komputery Mac są w stanie odtworzyć nasze pliki w takiej samej jakości jak komputery PC z systemem Windows XP i lepszym. Wystarczy posiadać kartę dźwiękową obsługującą wysokie próbkowanie i program iTunes.

5. Czy Reference Recordings nie będzie już wydawało płyt CD?

Nagrywamy wspaniałe płyty CD i nie planujemy odejścia od tego formatu. Płyty CD w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością wśród melomanów.

6. Czy Reference Recordings wyda wszystkie tytuły na HRx?

Nie. Tylko wybrane tytuły zostaną wydane w formacie HRx.

7. Dlaczego oferują Państwo pliki umieszczone na płycie DVD-R zamiast ułatwić melomanom pobierania tych plików z Internetu?

Pliki WAV zapisane bez kompresji są bardzo duże. Ich ściągnięcie blokowałoby sieć i komputer na długi czas. Uznaliśmy, że większość naszych klientów wolałoby otrzymać płytę DVD-R. Reference Recordings oferuje możliwość pobrania plików w innych próbkowaniach: Jakość CD 44.1 kHz ze strony hdtracks.com oraz pliki o niższej jakości ze sklepów sprzedających pliki MP3. Planujemy wprowadzanie plików 88.2/24 bądź 96/24 do oferty hdtracks.com w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

8. Jaki jest koszt jednej płyty HRx?

Płyty będą dostępne w Europie w cenie około 45 EUR.

9. Jaka jest rozdzielczość dźwięku na płytach HRx?

Te płyty, które właśnie ukazały się na rynku mają próbkowanie 176.4 kHz / 24 bit. Być może, w przyszłości wydamy płyty w próbkowaniu 88.2 kHz / 24 bit, gdyż część naszych taśm montażowych zawiera materiał starszy, nagrywany w niższym próbkowaniu, kiedy to uzyskanie 176.4 kHz nie było jeszcze możliwe.

10. Jaka jest zaleta posiadania nagrania w formacie HRx?

Zaletę posiadania tych plików najlepiej możemy zilustrować porównując je do normalnych płyt CD. Na takiej płycie mamy dwa kanały w rozdzielczości 44.1 kHz / 16 bit. Oznacza to, że informacje o dźwięku pobierane są 44 100 razy w ciągu jednej sekundy i każdy taki pojedynczy wycinek zapisany jest na 16 bitach. Przy rozdzielczości 176.4 kHz / 24 bit, informacje o dźwięku pobierane są 176 400 razy w ciągu sekundy i każdy wycinek zapisany jest na 24 bitach. Czyli uzyskujemy 4 razy więcej informacji w ciągu jednej sekundy, a te informacje zapisane są na większej ilości bitów, dając w efekcie znacznie więcej informacji o brzmieniu. Jest to bardzo duży przyrost informacji.

Możemy to porównać do drukarek. Im większa ilość punktów na cal kwadratowy (dpi) tym obraz wydrukowany jest bardziej klarowny i przejrzysty. Przy 176.4/24 o wiele lepiej słychać głębię i teksturę dźwięku, który tym samym staje się bogatszy i ciekawszy. Realizm tego dźwięku zapewni jednocześnie znacznie bardziej przyjemne i relaksujące wrażenia. Tę różnicę naprawdę słychać!

11. Jak należy używać płyt HRx?

Zawartość płyty DVD-R powinna zostać przegrana na dysk Państwa komputera, z którego będą państwo je odtwarzali.

12. Czy potrzebne jest połączenie z siecią Internet?

Nie, pliki WAV umieszczone są na płycie DVD-R i to ona jest źródłem, z którego należy pobrać pliki na Państwa dysk twardy.

13. Czy można odtwarzać płyty HRx na odtwarzaczach DVD, CD lub SACD?

Nie, te płyty nie będą działały na odtwarzaczach DVD, CD lub SACD. Na rynku pojawiły się już specjalne komputery, które służą wyłącznie do odsłuchu plików muzycznych w bardzo wysokiej jakości. Niemniej – zapewniam – państwa komputer lub szczególnie laptop, wyposażony w odpowiednią kartę dźwiękową będzie w stanie obsłużyć tak wysokie próbkowanie, zapewniając Państwu dostęp do nigdy wcześniej niedostępnych wrażeń i doznań. HRx To prawdziwa rewolucja! Profesjonalna jakość, z profesjonalnego studia – w domowym atelier!

Kilka uwag praktycznych, wynikających z testów w naszym pokoju odsłuchowym. Wariant I -

Komputer stacjonarny wyposażony w kartę Audiotrack Prodigy HD2, wewnętrzną i oprogramowanie freewarowe – foobar2000.

Na pierwszy rzut oka – zaskoczeniem jest foobar, program ascetyczny w wyglądzie, doskonały w nawigacji, z możliwością wszechstronnej rozbudowy i organizacji, a nade wszystko – pracujący w trybie 192 kHz i 24 bit.

Sterowanie kartą – bezproblemowe. Jakość reprodukowanego dźwięku – bez zastrzeżeń. Zaskoczeniem jest jedynie fakt, że muzyka z plików formatu HRx jest zapisana „ciszej” o 6 decybeli. (co wynika z faktu, ze pliki te zakodowane są równocześnie w formacie HDCD, który obniża glośność dźwięku o 6dB).

I TO JEST UWAGA NAJWAŻNIEJSZA dla osób rozpoczynających eksperymentowanie z HRx. Należy potencjometr wzmacniacza UTRZYMAĆ na niższym poziomie, bowiem rozpiętość dynamiczna tych nagrań jest OLBRZYMIA! Obcujemy z muzyką nagrana tak, jak brzmi ona w rzeczywistości. Dla potrzeb normalnych CD – całość materiału w procesie masteringu jest „normalizowana – partie cichsze w naturze - są w studiu wzmacniane, a sekwencje forte – są przyciszane. TU MAMY DO CZYNIENIA Z CZYSTYM ŹRÓDŁEM. Coś wspaniałego!

Wariant II -

Laptop i karta zewnętrzna EMU 0202 USB. Oprogramowanie – jak wyżej. Wrażenia odsłuchowe – na poziomie nie odbiegającym od przykładu poprzedniego. Niemniej – korzystanie z laptopa, możliwość swobodniejszej organizacji całego toru i ciszej pracujące wentylatory – są istotnym bonusem!

Kartę EMU 0202 USB zamieniliśmy na model wyższy - EMU 0404 USB. Lepsze wzmacniacze i bardzo wygodny potencjometr sumy.

Oczywiście – każdy może spróbować poeksperymentować z kartą Lynx AES16 AES-EBU, taką samą, z jakiej korzysta Reference Recordings przy nagrywaniu i reprodukcji swoich nagrań. Ta karta kosztuje jednak ponad 2000 zł i wymaga użycia zewnętrznego przetwornika.

----------------------

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: