Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

Miles Davis

Ascenseur Pour L'Echafaud - Lift to the Scaffold - Windą na szafot

Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

Side A Générique 2’47” L’assassinat des Carala 2’09” Sur l’autoroute 2’18” Julien dans l’ascenseur 2’09 Florence sur les Champs-Elysées 2’51” Side B Diner au motel 3’56” Evasion de Julien 0’51” Visite du vigile 2’04” Au bar du petit bac 2’53” Chez le photographe du motel 3’57”
  • Miles Davis - trumpet

Produkt w tej chwili niedostępny.

Pierwszy reprint wydania oryginalnego na 10 inch

Recorded in Paris, December 4, 1957. Original LP 10-inch issue: Fontana 660.213 MR. In 1957, Miles Davis is in Paris for an engagement at the ‘Club Saint-Germain’ and a wonderful concert at the Olympia Theatre. Once in Paris, Miles came into contact with many members of the modern existentialist cultural environment in the neighborhood of Saint-Germain-des-Près. These include the director Louis Malle who had just finished his first movie : ‘Ascenseur Pour L’échafaud’. Jean-Paul Rappeneau, a Jazz fan and Louis Malle’s assistant at the time, suggested asking Miles Davis to create the film’s soundtrack. A private sceening has been organized. On December 4 1957, Miles Davis brought three French Jazzmen – Barney Wilen on tenor saxophone, René Urtreger on piano, Pierre Michelot on bass and his american compatriot Kenny Clarke on drums – to the recording studio ‘Le Poste Parisien’ without having them prepare anything. Miles Davis only gave the musicians a few rudimentary harmonic sequences he had assembled in his hotel room. This recordings was made at night in a most informal atmosphere. The soundtrack was not released on it’s own in the USA but ten songs from this soundtrack was released as one side of the album Jazz Track which received a 1960 Grammy nomination for Best Jazz Performance, Solo or Small Group. ‘Ascenseur Pour L’échafaud’ has become a great achievement of artistic excellence. Właśnie rozpoczyna się filmowanie... Pięciu mężczyzn z instrumentami wpatruje się w ekran umieszczony przed hałaśliwymi projektorami. Głośniki w tej sali projekcyjnej milczą... skąd zatem dobiega ta wspaniała muzyka? Nagle - cięcie! I cisza... W takich oto warunkach odbywało się nagranie ścieżki dźwiękowej do klasycznego już filmu Luisa Malle’a „Windą na szafot”. Co więcej, Miles Davis i jego combo improwizowali oglądając w czasie nagrania sekwencje filmu. Dokonano wiele zapisów z tej niezwykłej sesji nagraniowej. Poddano je następnie montażowi oraz wyczyszczeniu, aby ostatecznie przygotować skróconą wersję dla potrzeb wytwórni płytowej. My tymczasem przedstawiamy Państwu po raz pierwszy kompletne analogowe nagranie wraz z częścią materiału, który nigdy wcześniej nie był opublikowany – całość w czystej, nie filtrowanej wersji. Cóż to będzie za wieczór, kiedy porównasz nagranie kompaktowe, które przecież masz w swoich zbiorach, z tym skarbem brzmienia analogowego! Czy nie wydaje ci się, że ta oryginalna wersja analogowa brzmi nieziemsko? Czujesz się jakbyś był wtedy, podczas nagrania w studio przy Champs Elysee? To doswiadczenie jest niezwykle inspirujące i... zmysłowe! (BL) Miles Davis (Trumpet) René Urtreger (Piano) Barney Wilen (Tenor Saxophone) Pierre Michelot (Bass) Kenny Clarke (Drums)

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: