Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

LUTOSLAWSKI, DEBUSSY, POULENC, NIELSEN, Maximiliano Martin, Inocencio Negrin

Fantasia

  • 1 Preludia Taneczne Composer Witold Lutoslawski
  • Allegro Molto
  • Andantino
  • Allegro Giocoso
  • Andante
  • Allegro Molto
  • 6 Capricho Pintoresco Op. 41 Composer Miguel Yuste Moreno
  • 7 Premiere Rapsodie Composer Claude Debussy
  • 8 Estudio Melodico Op. 33 Composer Miguel Yuste Moreno
  • 9 Sonata for Clarinet and Piano Composer Francis Poulenc
  • Allegro Tristamente
  • Romanza
  • 11 Sonata for Clarinet and Piano Allegro Con Fuoco Composer Francis Poulenc
  • 12 Fantasy Composer Carl Nielsen
  • 13 Fantasia sobre motivos de Lucrecia Borgia
  • Maximiliano Martin - clarinet
  • Inocencio Negrin - piano
  • LUTOSLAWSKI
  • DEBUSSY
  • POULENC
  • NIELSEN
Add to Basket

79.00 (99.00) PLN

SACD Multi-CH HDCD:

Nr kat.: CKD280
Label  : Linn Records

(...) Maximilano Martin jest uważany za jednego z najbardziej utalentowanych i charyzmatycznych muzyków swojej generacji. Od czasu objęcia pulpitu i klarnecisty w Scottish Chaber Orchestra i wygrania Young Artist Platform 2002 debiutował w takich salach koncertowych jak: Wigmore Hall London, Queens Hall Edinburgh, Glasgow Royal Concert Hall, Bridgewater Hall Manchester, St David Hall Cardiff, Perth Concert Hall, St George’s Bristol, Turner Sims Concert Hall So-uthampton, oraz na festiwalach w Brighton i Newbury oraz Tallinie, Bukareszcie, Torreilles (we Francji) i na Teneryfie. Po swoich występach zawsze zbiera znakomite recenzje. Urodzony w La Orotava na Teneryfie, Maximilano rozpoczął naukę gry na klarnecie w Agrupacion Musical Orotava i następnie w Conservato-rio Superior the Musica u Antonio Sosy. Później studiował w Barcelonie u Joan Enric Lluny i w Royal College of Musie w Londynie u Roberta Hilla i Richarda Hosforda (gdzie otrzymał prestiżowe stypendium Wilkinsa-Mackerrasa). Londyńską szkołę skończył z wyróżnieniem i nagrodami Thurston Prize i Golden Jubiler Prize za swją działalność na rzecz uczelni. Jako solista grał już ze Scottish Chamber Orchestra, European Union Chamber Orchestra, Orqu-esta Sinfonica de Tenerife i Mace-donian Philharmonic pod tak znakomitymi dyrygentami jak Antonini Swensen, McGegan, Canev czy Halfter. Jako kameralista wykonywał utwory z London Winds, Concorde Ensemble, Hebrides Ensemble, oraz współpracował z takimi osobowościami jak Michael Collins, Alexander Janiczek, Artur Piz zaro i Christian Zacharias. Gościnnie jako pierwszy klarnecista został zaproszony przez London Symphony Orchestra, Chaber Orchestra of Europę, BBC Symphony Orchestra, Orąuesta de Cadaąues, Bergen Philharmonic, Munich Kammerorkester, Orąuesta Sinfonica de Galicia grając pod dyrekcją Abbado, Haitanka, Colina Davisa, Mackerrasa, Burglunda, Lopeza Cobosa, Krivina i Littona. Jest członkiem Natio-nal Youth Orchestra of Spain oraz Gustav Mahler Jugenorchester. Martin udziela się także jako pedagog ucząc muzyki w Royal Scottish Academy of Musie and Drama oraz prowadząc kursy mistrzowskie w Hiszpanii. Zapytany o początki swojej przygody z klarnetem opowiada: „Naukę gry rozpocząłem mając 9 lat w moim rodzimym mieście. Mój ojciec zawsze chciał być muzykiem, ale kiedy był chłopcem było to prawie niemożliwe. W rozmowie z dyrektorem zespołu dętego ojciec zapytał go: »Kogo potrzebujesz? Fletu, oboju, tuby...«. A on odrzekł: »Potrzebuję klarnecisty«. Następnego dnia ojciec poszedł do sklepu i kupił mi klarnet. Tak to się zaczęło”. O drugiej swojej płycie, a tak naprawdę pierwszej solo w dosłownym tego słowa znaczeniu, opowiada: fantasia w języku hiszpańskim oznacza coś, o czym marzysz i możesz to zdobyć. 11 płytą, o której marzyłem i która się ziściła. Program na albumie składa się z utworów, które grałem mając 13, 14, 15 lat. Muzyka jest dość znana, choć znalazły się na niej kompozycje mało znanych hiszpańskich kompozytorów jak Yuste i Romero, małe perełki, które wzbogacają cały album”. Sam przyznaje, że chciałby nagrać Koncert na koniec czasu Messiaena i kameralne utwory XX w. Marzy mu się także zarejestrowanie koncertów Webera i Nielsena, który jest ulubionym - obok Mozarta - jego kompozytorem. Jako swoich Mistrzów w dziedzinie klarnetu wymienia: „W mojej karierze poznałem wielu wspaniałych muzyków, ale tylko trzej z nich mieli na mnie znaczący wpływ. Pierwszym jest mój nauczyciel i przyjaciel Joan Lluna. Cenię go za niezwykły dźwięk cantabile, za to że zawsze jest przede wszystkim muzykiem i zawsze stara się na scenie być artystą. Kolejnym jest mój dobry przyjaciel i wyjątkowy muzyk - Robert Hill. Moim zdaniem jest on najlepszym muzykiem orkiestrowym w kraju. Jeśli chcę dowiedzieć się czegoś więcej o grze w orkiestrze czy repertuarze – zawsze mogę na niego liczyć, on umie zagrać wszystko. Trzecim jest Michael Collins - wielki wirtuoz, którego cenię za niezwykłą elegancję, z jaką gra i za nieskazitelną technikę". (...) Angelika Przeździek Na podstawie materiałów Linn Records ---------------------------------- Hiszpański duet Maximiliano Martin i Inocenncio Negri przygotował płytę Fantasia, na której znalazła się współczesna muzyka przeznaczona na ten skład. Na krążku, obok Preludiów tanecznych Witolda Lutosławskiego, Premierę rapsodie Claude’a Debussy’ego, Sonaty na klarnet i fortepian Francisa Poulenca i Fantasy Carla Nielsena, znajdziemy utwory mało znanych kompozytorów hiszpańskich: Capricho Pintoresco op. 41 i Studio melódico op. 33 Miguela Yuste Moreno (1870-1947) oraz Fantasia sobre mottvos de Lucrecia Borgia Antonio Romero y Andia (1815-86). Te trzy utworki dopełniają całość tworząc specyficzny pejzaż muzyki klarnetowej od późnego romantyzmu po XX-wieczny modernizm. Yuste był znakomitym wirtuozem, nauczycielem i kompozytorem mieszkającym w Madrycie. Capricho rozpoczyna się klarnetowym solo z ospałą melodią, która następnie przeradza się w efektowną kadencję. Imponujące zakończenie zostawia niezapomniane wrażenia po wysłuchaniu całego utworu. Klarnet solo wprowadza podstawowy pomysł także w drugim utworze tego kompozytora. Cudowne ornamenty w kulminacji przygotowują niezwykłe zakończenie. Andia - poza tym, że był klarnecistą, nauczycielem, wydawcą i kompozytorem - przyczynił się także do rozwoju tego instrumentu poprzez wprowadzenie kilku innowacji w jego budowie. Jego Fantasia oparta na temacie z opery Lucrezia Borgia Donizettiego, jest typowym wirtuozowskim utworem pisanym w tym czasie „pod publiczność". Znakomite wykonania, świetna technika i niezwykła muzykalność to zalety tego albumu. Martin i Negri w każdym utworze udowadniają, że są znakomitymi muzykami i nie boją się wyzwań. Zaskakujące, że tak młody wykonawca - po pierwszej płycie z muzyką Mozarta - poradził sobie ze skomplikowanymi i trudnymi interpretacyjnie utworami. W każdym z nich współgrają znakomicie oba instrumenty dopełniając się i czasami współzawodnicząc. Dźwięk - jak na większości wydawnictw Linn Records - przestrzenny i jasny. Angelika Przeździek Highfidelity
Virtuost spillet med en smuk tone, der dækker alle tænkelige udtryk, godt akkompagneret. Hør den!.
more >>

Clarinet Magazine
Martín has excellent rapport and coordination with pianist Negrin
more >>

Classical Source.com
Brilliant playing! Excellent sound!
more >>

Gramophone
Languorous and brilliant by turns, this star clarinettist's recital is a delight...
more >>

BBC Music Magazine
4 Stars
an attractive tone, reliable intonation and nimble technique
more >>

The Herald
creamy tone and effortlessly fluid technique
more >>

The Scotsman
4 Stars
[a] masterful combination of liquid tone and dazzlingly articulate virtuosity
more >>

Audiophile Audition
4 Stars
his program is most attractive
more >>