Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

Lindemann

Cyfrowo analogowy przetwornik USB z odczytem 24/192 oraz DSD 64 - musicbook:15

Cyfrowo analogowy przetwornik USB z odczytem 24/192 oraz DSD 64 - musicbook:15 image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

.

Norbert Lindemann nie kryje satysfakcji.

Zaprezentowane na majowej wystawie w Monachium 2014 ‘pięcioraczki’ to efekt ponad 20 lat intensywnych prac badawczych, eksperymentów i doświadczeń w dążeniu do stworzenia urządzeń wiernie, doskonale i prawdziwie odwzorowujących prawdę rzeczywistości nagranej w studio, sali koncertowej czy jazzowym klubie.

Jego wcześniejsze konstrukcje - AMP4, CD1, pierwszy niemiecki odtwarzacz SACD - D680 a przede wszystkim rewelacyjna seria 800, której komponenty weszły do ścisłej światowej czołówki urządzeń high end – to już historia.

Dziś Norbert Lindemann uznał, że kolejny krok ku przybliżaniu nas do prawdy brzmienia wiedzie przez sferę digital. Jego odtwarzacz HDCD 825 z liniowym oversamplingiem przekroczył zdecydowanie barierę wyznaczoną przez format SACD. Ale dedykowaną do tego odtwarzacza konstrukcję wzmacniacza nawiązującą do technologii analogowej i wzmacniaczy z lampą 300B – teraz zamienił na układ tranzystorowy, scalony, na technologię cyfrową. I to z jakim efektem!

I tak powstała seria urządzeń ‘musicbook’, purystycznych w konstrukcji, kształcie i designe komponentów, które nie tylko odpowiadają współczesnym, najwyższym wymaganiom czasu cyfryzacji brzmienia analogowego w niespotykanej dotychczas jakości, a jednocześnie spełniają oczekiwania najbardziej wybrednych melomanów.

Musicbooki stanowią nową wartość we współczesnym świecie high endu. Są logiczną konsekwencją jego ewolucji a jednocześnie bezpowrotnie zamykają poprzednie jego epoki. Lindemann Audio była jedną z pierwszych na świecie firm, która z powodzeniem zrealizowała pierwsze urządzenia wykorzystujące połączenie USB-to-S/PDIF, umożliwiające współpracę komputera z konwerterem cyfrowo-analogowym.

Uznanie komputera za źródło i magazyn nieskompresowanych plików muzycznych, wolnych od wszelkich wad jakie niosą w sobie płyty CD, rosło i rośnie nadal wraz z doskonaleniem protokołów przesyłania przewodowego, bezprzewodowego, pojemności dysków urządzeń stacjonarnych i przenośnych. Nade wszystko jednak legitymizacją dla tego nowego rozdziału fonografii (potrzebna będzie nowa nazwa) stałą się nasza cywilizacyjna już umiejętność i potrzeba a wręcz nieodzowność korzystania z szybkiego dostępu do muzycznych zasobów, w czasie rzeczywistym.

Płyta CD jest i pozostanie... brylantem. Oprawna w doskonałe czytniki, wspaniałe wzmacniacze. Stanie się atrybutem dostojnego konserwatyzmu. Będzie anachronizmem, przeżytkiem i... – to straszne, wiem – eksponatem muzealnym. Zajmie tam miejsce obok taśmy magnetofonowej i mini dysków. Jeszcze na trochę tylko ostanie się winyl.

Nie ma odwrotu od plików bezstratnych.

Lindemann sięgnął po najlepsze komponenty i rozwiązania. W serii musicbook wykorzystał m.in. zasilacze impulsowe, doskonałe układy scalone Analog Devices DSP, Wolfson WM8742 DAC na wyjściu. Ale co najciekawsze - zastosowano autorską, znaną i przebudowaną konstrukcję Lindemana o nazwie „Anagram Sonic 2“. System Anagram nie tylko został dostosowany do współpracującego z nim układu mono DAC lecz jego istotną właściwością jest zastąpienie poprzednio używanego „Linear Phase Filter” przez zoptymalizowany akustycznie „Minimum Phase Filter” z zastosowanym tłumieniem apodyzacyjnym. Dzięki tego typu filtrowaniu zdecydowanie zmniejszono występowanie artefaktów w dziedzinie czasu i osiągnięto nowy zdyscyplinowany czasowo stosunek sygnału nabrzmiewania.

Oto seria urządzeń musicbook produkowanych przez Lindemann Audio:

.

cyfrowo analogowy konwerter USB z w pełni zbalansowanym wzmacniaczem oraz wyjściem słuchawkowym klasy A. Kompatybilny z DSD z niezależnym konwerterem DSD umożliwiającym w pełni natywne odtwarzanie muzyki. Sterowany ręcznie i z pilota.

.

cyfrowo analogowy konwerter USB z w pełni zbalansowanym wzmacniaczem oraz wyjściem słuchawkowym klasy A oraz wysokiej klasy odtwarzaczem CD. Wyposażony w konwerter DSD umożliwiający w pełni natywne odtwarzanie muzyki. Sterowany ręcznie i z pilota.

.

oparty o protokół UPnP/DLNA sieciowy odtwarzacz muzyki, wyposażony w cyfrowy, w pełni zbalansowany przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy klasy A. Sterowany pilotem oraz aplikacjami iOS oraz Android.

.

oparty o protokół UPnP/DLNA sieciowy odtwarzacz muzyki, wyposażony w cyfrowy, w pełni zbalansowany przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy klasy A. Wyposażony w wysokiej klasy odtwarzacz płyt CD. Sterowany pilotem oraz aplikacjami iOS oraz Android.

.

w pełni zbalansowany wzmacniacz mocy klasy D (60W), oferujący niezwykle detaliczną, dynamiczną i szczegółową scenę muzyczną. Zbudowany w oparciu o dyskretne obwody, które są oparte na opatentowanej technologii UCD. Idealny do współpracy z małymi i średnimi głośnikami.

***************
Seria urządzeń musicbook to obecnie technologicznie najnowocześniejszy i najlepiej brzmiący system audio na audiofilskim rynku.

Nasze konstrukcje tworzymy i budujemy w Niemczech.

W ten niezwykły produkt włożyliśmy całą naszą pasję i ponad dwudziestoletnie doświadczenie. Zbudowaliśmy system, który w stopniu doskonałym reprodukuje całe piękno oraz naturalność zapisanego dźwięku.

Musicbook otworzy przed Państwem niczym nieograniczoną krainę muzyki, marzeń, pozytywnej energii i niezwykłych doznań!


Nie znajdą Państwo zestawu, który byłby zdolny wierniej oddać ducha i kolorystykę nagrania!
Życzymy wiele radości podczas odsłuchów!

W uzupełnieniu - kilka słów od konstruktora, Norberta Lindemanna:

(...)Centalnym elementem , że tak powiem, sercem musicbook jest przetwornik analogowo/cyfrowy. W czasach przewagi mediów cyfrowych ma on decydujący wpływ na jakość dźwięku całego zestawu audio. Jest przy tym ważne by przetwornik prawidłowo odtwarzał zarówno tradycyjne płyty CD jak i pliki o dużej rozdzielczości. Jednak wymagania są zróżnicowane: podczas gdy formaty wysokiej rozdzielczości powinny być odtwarzane możliwie dokładnie (natywnie lub dokładnie bitowo, to obecnie dosyć przestarzały format CD powinien być nieco przetworzony. Ten problem wzięliśmy sobie do serca! W odtwarzaczu musicbook działa inteligentny "myślący" system przetwarzania który właściwie rozpoznaje formaty i odpowiednio je obsługuje. Nagrania CD są w pierwszym kroku "zaokrąglane" synchronicznie, wysokostabilnym zegarem taktującym, do częstotliwości 88,2 kHz i do formatu 24 bity. Nagrania o rozdzielczości 88,2 kHz są odtwarzane natywnie, czyli bez dalszej konwersji. Ponieważ więcej niż 95% wszystkich nagrań jest formatu CD to akustyczny efekt tak przetworzonych nagrań jest po prostu niesamowity! Z nagrań CD uzyskujemy nagrania nierozróżnialne od klasy nagrań HighResolution co zdecydowanie dowartościowuje nasz zbiór płyt.

(...)Do dalszego przetwarzania sygnału zastosowaliśmy w musicbook zmienioną wersję Anagram Sonic2 DSP-System. Ta architektura pod względem dźwiękowym zdecydowanie odróżnia się w testach odsłuchowych od innych systemów i jest stosowana w zdecydowanie droższych produktach. W musicbook zastosowano zoptymalizowany impulsowo filtr apodyzacyjny o zminimalizowanej fazie. Osobliwością systemu jest w pełni synchroniczna praca DSP z wysokostabilnym zegarem taktującym (masterclock posiadający jitter < 0,25 ps). Właściwe przetwarzanie odbywa się z częstotliwością 352,8 kHz (lub przy sygnale wejściowym 384 kHz) za pomocą przetwornika typu WM8742WM8742.

Proszę przejść na stronę Wolfsona. Tam znajdą Państwo szczegółowe informacje na temat układu WM8742 podane przez angielskich specjalistów. Według naszego doświadczenia te układy nie są do pokonania jeśli chodzi o naturalność o muzyczność przetwarzanego dźwięku. Przetworniki pracują w trybie dual-differential-mono-mode. Jako analogowe stopnie filtrujące działają w pełni symetryczne układy wzmacniaczy, które doskonale sobie radzą z wysoką rozdzielczością przetworników cyfrowo-analogowych.

Absolutnym osiągnięciem w tej ideologii jest oddzielny przetwornik cyfrowo-analogowy dedykowany do przetwarzania danych DSD. Jeśli na wejściu USB pojawią się dane DSD to mikrokontroler przełączy sygnał na ten przetwornik, by dane DSD zostały natywnie przetworzone na sygnał analogowy. By zachować jak największą czystość sygnału zostaje wyłączony przetwornik PCM. Oznacza to, że sygnał DSD nie jest konwertowany na PCM, jak to się dzieje zwykle w wielu urządzeniach. Dzięki temu lepsze, akustyczne właściwości nagrań DSD zostają w pełni zachowane i stają się wyraźnie słyszalne!

Od strony akustycznej wejściowe, symetryczne przedwzmacniacze analogowe mają nie mniejsze znaczenie jak wysokiej rozdzielczości przetwornik D/A. Dwa wejścia analogowe pozwalają na podłączenie źródła sygnału z przedwzmacniacza gramofonowego czy magnetofonu. Natomiast dwa analogowe wyjścia pozwalają na podłączenie aktywnych kolumn głośnikowych lub wzmacniaczy mocy, czy też jednoczesne podłączenie subwoofera. Wzmacniacz słuchawkowy pracujący w klasie-A uzupełnia bogate wyposażenie całości.

Koncepcja w pełni symetrycznego analogowego przedwzmacniacza pochodzi z profesjonalnej techniki studyjnej jest tak zwane FDAs (Fully Differential Amplifier). Zastosowanie takiego rozwiązania umożliwia w pełni symetryczne przesyłanie sygnałów, z dużą rozdzielczością przy niezwykle małych zakłóceniach. Regulacja głośności jest zrealizowana również w pełni symetrycznie za pomocą drabinki rezystancyjnej kalibrowanej laserowo. Taka analogowa regulacja głośności ma zdecydowaną przewagę nad cyfrowymi potencjometrami. Podczas gdy w układach cyfrowej regulacji głośności, przy małych głośnościach zmniejsza się rozdzielczość i na znaczeniu przybierają zakłócenia z przetworników, to przy analogowej regulacji głośności te problemy w ogóle nie mają miejsca. W rezultacie, dźwięk pozostaje w swej muzycznej strukturze i w rozdzielczości, taki sam nawet przy małych głośnościach.

Zespół LINDEMANN-AUDIO







Spostrzeżenia i konstatacje recenzentów:

Miesięcznik NUANCE(09/2014):


W musicbookach, Lindemann sprostał wszystkim najnowocześniejszym wymaganiom kompaktowego projektu. Sekcja cyfrowa, oprócz portu USB, ma optyczne i współosiowe podłączenie SPDIF.

To tutaj przychodzące dane z komputera są przetwarzane odpowiednio do różnych częstotliwości próbkowania.

Format CD, który bazuje na danych 16-bitowych i częstotliwości próbkowania 44.1 kHz, oraz oryginalny format DVD, również dane 16-bitowe i częstotliwość próbkowania 48 kHz, są najpierw poddawane upsamplingowi do 24-bitowego słowa, a częstotliwość próbkowania podwojona do 88.2 lub 96 kHz. Następnie, dane cyfrowe są przekazywane do systemu Anagram Sonic2 DSP i ponownie przetwarzane, z 2, 4 lub 8-krotnym oversamplingiem – który maksymalnie przekłada się na działanie 352.8 kHz albo 384 kHz.

Czip Wolfson WM8742 D/A konwertuje rozbudowane dane cyfrowe na sygnały analogowe. Nie należy pomijać faktu, z pewnością istotnego dla właściciela musicbooka, że :10 /:15 w praktyce obsługuje formaty WAV, AIFF, FLAC, ALAC, MP3, AAC, jak również Ogg Vorbis i WMA (standard)!!

Sekcja analogowa Musicbook :10 / :15, która ma wejścia i wyjścia RCA jak również zbalansowane podłączenie, także posiada nietuzinkowe cechy. To tutaj, a nie w sekcji cyfrowej, głośność jest kontrolowana poprzez sieć oporników.

Analogowe jest zawsze analogowe – aż po wyjścia sygnałów i nie podlega w żadnym momencie zbędnej konwersji A/D lub D/A.

Zespół obwodów wzmacniacza jest możliwie niezakłócony i jest zgodny z zasadą designu „wszystkie chwyty dozwolone”, co ma odzwierciedlenie w idealnie równej charakterystyce częstotliwościowej i fantastycznie dobrych wartościach zniekształceń!!

Dzięki technologii wzmacniaczy klasy A w dziale słuchawek, muzyka pobierana przez USB jest przetwarzana w możliwie najczystszy sposób i zapewnia bezkompromisowe doświadczenie muzyczne przy użyciu słuchawek!!

Słowo na temat napędu CD w musicbook :15. Używane gdzie indziej napędy DVD nie znalazły uznania u Norberta Lindemanna ponieważ stale wykazują mniej niż optymalną zdolność do odczytu płyt CD. W efekcie, firma zdecydowała się na wybór najnowszego dostępnego na rynku mechanizmu napędowego CD od TEAC, napędu, który jest unikalny między innymi ze względu na to, że odzyskiwane dane nie są przekazywane bezpośrednio, ale buforowane aż potwierdzone jest, że wszystkie dane w pamięci są kompletne i bezbłędne!

(...) Słuchacz może czerpać z musicbook:10/:15 muzyczną przyjemność niezależnie od wejścia, analogowego czy cyfrowego. Nic nie staje na przeszkodzie. Zwłaszcza wybrednym miłośnikom pobierania w dużej rozdzielczości, którzy odkryją, że ten produkt Lindemanna jest kompaktowym odtwarzaczem muzyki USB kipiącym ogromną ilości technologii w dobrej cenie.

Yours sincerely, Lothar Kerestedjian *************************** Hardly ever did the editors experience a chain that, irrespective of price or source, was matched in such a sublimely natural way. AUDIO, April 2014, Recommended Award Winner

Congratulations are in order. This is an elegant and extremely proficient music system... the first small devices with a 'lifestyle' look that I would have no hesitation growing old with. Fidelity Magazine, June 2013

The Musicbook 25 sounds highly civilized and can be warmly recommended. Hi-Fi News, June 2014, Highly Commended Award Winner

.

Norbert Lindemann nie kryje satysfakcji.

Zaprezentowane na majowej wystawie w Monachium 2014 ‘pięcioraczki’ to efekt ponad 20 lat intensywnych prac badawczych, eksperymentów i doświadczeń w dążeniu do stworzenia urządzeń wiernie, doskonale i prawdziwie odwzorowujących prawdę rzeczywistości nagranej w studio, sali koncertowej czy jazzowym klubie.

Jego wcześniejsze konstrukcje - AMP4, CD1, pierwszy niemiecki odtwarzacz SACD - D680 a przede wszystkim rewelacyjna seria 800, której komponenty weszły do ścisłej światowej czołówki urządzeń high end – to już historia.

Dziś Norbert Lindemann uznał, że kolejny krok ku przybliżaniu nas do prawdy brzmienia wiedzie przez sferę digital. Jego odtwarzacz HDCD 825 z liniowym oversamplingiem przekroczył zdecydowanie barierę wyznaczoną przez format SACD. Ale dedykowaną do tego odtwarzacza konstrukcję wzmacniacza nawiązującą do technologii analogowej i wzmacniaczy z lampą 300B – teraz zamienił na układ tranzystorowy, scalony, na technologię cyfrową. I to z jakim efektem!

I tak powstała seria urządzeń ‘musicbook’, purystycznych w konstrukcji, kształcie i designe komponentów, które nie tylko odpowiadają współczesnym, najwyższym wymaganiom czasu cyfryzacji brzmienia analogowego w niespotykanej dotychczas jakości, a jednocześnie spełniają oczekiwania najbardziej wybrednych melomanów.

Musicbooki stanowią nową wartość we współczesnym świecie high endu. Są logiczną konsekwencją jego ewolucji a jednocześnie bezpowrotnie zamykają poprzednie jego epoki. Lindemann Audio była jedną z pierwszych na świecie firm, która z powodzeniem zrealizowała pierwsze urządzenia wykorzystujące połączenie USB-to-S/PDIF, umożliwiające współpracę komputera z konwerterem cyfrowo-analogowym.

Uznanie komputera za źródło i magazyn nieskompresowanych plików muzycznych, wolnych od wszelkich wad jakie niosą w sobie płyty CD, rosło i rośnie nadal wraz z doskonaleniem protokołów przesyłania przewodowego, bezprzewodowego, pojemności dysków urządzeń stacjonarnych i przenośnych. Nade wszystko jednak legitymizacją dla tego nowego rozdziału fonografii (potrzebna będzie nowa nazwa) stałą się nasza cywilizacyjna już umiejętność i potrzeba a wręcz nieodzowność korzystania z szybkiego dostępu do muzycznych zasobów, w czasie rzeczywistym.

Płyta CD jest i pozostanie... brylantem. Oprawna w doskonałe czytniki, wspaniałe wzmacniacze. Stanie się atrybutem dostojnego konserwatyzmu. Będzie anachronizmem, przeżytkiem i... – to straszne, wiem – eksponatem muzealnym. Zajmie tam miejsce obok taśmy magnetofonowej i mini dysków. Jeszcze na trochę tylko ostanie się winyl.

Nie ma odwrotu od plików bezstratnych.

Lindemann sięgnął po najlepsze komponenty i rozwiązania. W serii musicbook wykorzystał m.in. zasilacze impulsowe, doskonałe układy scalone Analog Devices DSP, Wolfson WM8742 DAC na wyjściu. Ale co najciekawsze - zastosowano autorską, znaną i przebudowaną konstrukcję Lindemana o nazwie „Anagram Sonic 2“. System Anagram nie tylko został dostosowany do współpracującego z nim układu mono DAC lecz jego istotną właściwością jest zastąpienie poprzednio używanego „Linear Phase Filter” przez zoptymalizowany akustycznie „Minimum Phase Filter” z zastosowanym tłumieniem apodyzacyjnym. Dzięki tego typu filtrowaniu zdecydowanie zmniejszono występowanie artefaktów w dziedzinie czasu i osiągnięto nowy zdyscyplinowany czasowo stosunek sygnału nabrzmiewania.

Oto seria urządzeń musicbook produkowanych przez Lindemann Audio:

.

cyfrowo analogowy konwerter USB z w pełni zbalansowanym wzmacniaczem oraz wyjściem słuchawkowym klasy A. Kompatybilny z DSD z niezależnym konwerterem DSD umożliwiającym w pełni natywne odtwarzanie muzyki. Sterowany ręcznie i z pilota.

.

cyfrowo analogowy konwerter USB z w pełni zbalansowanym wzmacniaczem oraz wyjściem słuchawkowym klasy A oraz wysokiej klasy odtwarzaczem CD. Wyposażony w konwerter DSD umożliwiający w pełni natywne odtwarzanie muzyki. Sterowany ręcznie i z pilota.

.

oparty o protokół UPnP/DLNA sieciowy odtwarzacz muzyki, wyposażony w cyfrowy, w pełni zbalansowany przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy klasy A. Sterowany pilotem oraz aplikacjami iOS oraz Android.

.

oparty o protokół UPnP/DLNA sieciowy odtwarzacz muzyki, wyposażony w cyfrowy, w pełni zbalansowany przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy klasy A. Wyposażony w wysokiej klasy odtwarzacz płyt CD. Sterowany pilotem oraz aplikacjami iOS oraz Android.

.

w pełni zbalansowany wzmacniacz mocy klasy D (60W), oferujący niezwykle detaliczną, dynamiczną i szczegółową scenę muzyczną. Zbudowany w oparciu o dyskretne obwody, które są oparte na opatentowanej technologii UCD. Idealny do współpracy z małymi i średnimi głośnikami.

***************
Seria urządzeń musicbook to obecnie technologicznie najnowocześniejszy i najlepiej brzmiący system audio na audiofilskim rynku.

Nasze konstrukcje tworzymy i budujemy w Niemczech.

W ten niezwykły produkt włożyliśmy całą naszą pasję i ponad dwudziestoletnie doświadczenie. Zbudowaliśmy system, który w stopniu doskonałym reprodukuje całe piękno oraz naturalność zapisanego dźwięku.

Musicbook otworzy przed Państwem niczym nieograniczoną krainę muzyki, marzeń, pozytywnej energii i niezwykłych doznań!


Nie znajdą Państwo zestawu, który byłby zdolny wierniej oddać ducha i kolorystykę nagrania!
Życzymy wiele radości podczas odsłuchów!

W uzupełnieniu - kilka słów od konstruktora, Norberta Lindemanna:

(...)Centalnym elementem , że tak powiem, sercem musicbook jest przetwornik analogowo/cyfrowy. W czasach przewagi mediów cyfrowych ma on decydujący wpływ na jakość dźwięku całego zestawu audio. Jest przy tym ważne by przetwornik prawidłowo odtwarzał zarówno tradycyjne płyty CD jak i pliki o dużej rozdzielczości. Jednak wymagania są zróżnicowane: podczas gdy formaty wysokiej rozdzielczości powinny być odtwarzane możliwie dokładnie (natywnie lub dokładnie bitowo, to obecnie dosyć przestarzały format CD powinien być nieco przetworzony. Ten problem wzięliśmy sobie do serca! W odtwarzaczu musicbook działa inteligentny "myślący" system przetwarzania który właściwie rozpoznaje formaty i odpowiednio je obsługuje. Nagrania CD są w pierwszym kroku "zaokrąglane" synchronicznie, wysokostabilnym zegarem taktującym, do częstotliwości 88,2 kHz i do formatu 24 bity. Nagrania o rozdzielczości 88,2 kHz są odtwarzane natywnie, czyli bez dalszej konwersji. Ponieważ więcej niż 95% wszystkich nagrań jest formatu CD to akustyczny efekt tak przetworzonych nagrań jest po prostu niesamowity! Z nagrań CD uzyskujemy nagrania nierozróżnialne od klasy nagrań HighResolution co zdecydowanie dowartościowuje nasz zbiór płyt.

(...)Do dalszego przetwarzania sygnału zastosowaliśmy w musicbook zmienioną wersję Anagram Sonic2 DSP-System. Ta architektura pod względem dźwiękowym zdecydowanie odróżnia się w testach odsłuchowych od innych systemów i jest stosowana w zdecydowanie droższych produktach. W musicbook zastosowano zoptymalizowany impulsowo filtr apodyzacyjny o zminimalizowanej fazie. Osobliwością systemu jest w pełni synchroniczna praca DSP z wysokostabilnym zegarem taktującym (masterclock posiadający jitter < 0,25 ps). Właściwe przetwarzanie odbywa się z częstotliwością 352,8 kHz (lub przy sygnale wejściowym 384 kHz) za pomocą przetwornika typu WM8742WM8742.

Proszę przejść na stronę Wolfsona. Tam znajdą Państwo szczegółowe informacje na temat układu WM8742 podane przez angielskich specjalistów. Według naszego doświadczenia te układy nie są do pokonania jeśli chodzi o naturalność o muzyczność przetwarzanego dźwięku. Przetworniki pracują w trybie dual-differential-mono-mode. Jako analogowe stopnie filtrujące działają w pełni symetryczne układy wzmacniaczy, które doskonale sobie radzą z wysoką rozdzielczością przetworników cyfrowo-analogowych.

Absolutnym osiągnięciem w tej ideologii jest oddzielny przetwornik cyfrowo-analogowy dedykowany do przetwarzania danych DSD. Jeśli na wejściu USB pojawią się dane DSD to mikrokontroler przełączy sygnał na ten przetwornik, by dane DSD zostały natywnie przetworzone na sygnał analogowy. By zachować jak największą czystość sygnału zostaje wyłączony przetwornik PCM. Oznacza to, że sygnał DSD nie jest konwertowany na PCM, jak to się dzieje zwykle w wielu urządzeniach. Dzięki temu lepsze, akustyczne właściwości nagrań DSD zostają w pełni zachowane i stają się wyraźnie słyszalne!

Od strony akustycznej wejściowe, symetryczne przedwzmacniacze analogowe mają nie mniejsze znaczenie jak wysokiej rozdzielczości przetwornik D/A. Dwa wejścia analogowe pozwalają na podłączenie źródła sygnału z przedwzmacniacza gramofonowego czy magnetofonu. Natomiast dwa analogowe wyjścia pozwalają na podłączenie aktywnych kolumn głośnikowych lub wzmacniaczy mocy, czy też jednoczesne podłączenie subwoofera. Wzmacniacz słuchawkowy pracujący w klasie-A uzupełnia bogate wyposażenie całości.

Koncepcja w pełni symetrycznego analogowego przedwzmacniacza pochodzi z profesjonalnej techniki studyjnej jest tak zwane FDAs (Fully Differential Amplifier). Zastosowanie takiego rozwiązania umożliwia w pełni symetryczne przesyłanie sygnałów, z dużą rozdzielczością przy niezwykle małych zakłóceniach. Regulacja głośności jest zrealizowana również w pełni symetrycznie za pomocą drabinki rezystancyjnej kalibrowanej laserowo. Taka analogowa regulacja głośności ma zdecydowaną przewagę nad cyfrowymi potencjometrami. Podczas gdy w układach cyfrowej regulacji głośności, przy małych głośnościach zmniejsza się rozdzielczość i na znaczeniu przybierają zakłócenia z przetworników, to przy analogowej regulacji głośności te problemy w ogóle nie mają miejsca. W rezultacie, dźwięk pozostaje w swej muzycznej strukturze i w rozdzielczości, taki sam nawet przy małych głośnościach.

Zespół LINDEMANN-AUDIO







Spostrzeżenia i konstatacje recenzentów:

Miesięcznik NUANCE(09/2014):


W musicbookach, Lindemann sprostał wszystkim najnowocześniejszym wymaganiom kompaktowego projektu. Sekcja cyfrowa, oprócz portu USB, ma optyczne i współosiowe podłączenie SPDIF.

To tutaj przychodzące dane z komputera są przetwarzane odpowiednio do różnych częstotliwości próbkowania.

Format CD, który bazuje na danych 16-bitowych i częstotliwości próbkowania 44.1 kHz, oraz oryginalny format DVD, również dane 16-bitowe i częstotliwość próbkowania 48 kHz, są najpierw poddawane upsamplingowi do 24-bitowego słowa, a częstotliwość próbkowania podwojona do 88.2 lub 96 kHz. Następnie, dane cyfrowe są przekazywane do systemu Anagram Sonic2 DSP i ponownie przetwarzane, z 2, 4 lub 8-krotnym oversamplingiem – który maksymalnie przekłada się na działanie 352.8 kHz albo 384 kHz.

Czip Wolfson WM8742 D/A konwertuje rozbudowane dane cyfrowe na sygnały analogowe. Nie należy pomijać faktu, z pewnością istotnego dla właściciela musicbooka, że :10 /:15 w praktyce obsługuje formaty WAV, AIFF, FLAC, ALAC, MP3, AAC, jak również Ogg Vorbis i WMA (standard)!!

Sekcja analogowa Musicbook :10 / :15, która ma wejścia i wyjścia RCA jak również zbalansowane podłączenie, także posiada nietuzinkowe cechy. To tutaj, a nie w sekcji cyfrowej, głośność jest kontrolowana poprzez sieć oporników.

Analogowe jest zawsze analogowe – aż po wyjścia sygnałów i nie podlega w żadnym momencie zbędnej konwersji A/D lub D/A.

Zespół obwodów wzmacniacza jest możliwie niezakłócony i jest zgodny z zasadą designu „wszystkie chwyty dozwolone”, co ma odzwierciedlenie w idealnie równej charakterystyce częstotliwościowej i fantastycznie dobrych wartościach zniekształceń!!

Dzięki technologii wzmacniaczy klasy A w dziale słuchawek, muzyka pobierana przez USB jest przetwarzana w możliwie najczystszy sposób i zapewnia bezkompromisowe doświadczenie muzyczne przy użyciu słuchawek!!

Słowo na temat napędu CD w musicbook :15. Używane gdzie indziej napędy DVD nie znalazły uznania u Norberta Lindemanna ponieważ stale wykazują mniej niż optymalną zdolność do odczytu płyt CD. W efekcie, firma zdecydowała się na wybór najnowszego dostępnego na rynku mechanizmu napędowego CD od TEAC, napędu, który jest unikalny między innymi ze względu na to, że odzyskiwane dane nie są przekazywane bezpośrednio, ale buforowane aż potwierdzone jest, że wszystkie dane w pamięci są kompletne i bezbłędne!

(...) Słuchacz może czerpać z musicbook:10/:15 muzyczną przyjemność niezależnie od wejścia, analogowego czy cyfrowego. Nic nie staje na przeszkodzie. Zwłaszcza wybrednym miłośnikom pobierania w dużej rozdzielczości, którzy odkryją, że ten produkt Lindemanna jest kompaktowym odtwarzaczem muzyki USB kipiącym ogromną ilości technologii w dobrej cenie.

Yours sincerely, Lothar Kerestedjian *************************** Hardly ever did the editors experience a chain that, irrespective of price or source, was matched in such a sublimely natural way. AUDIO, April 2014, Recommended Award Winner

Congratulations are in order. This is an elegant and extremely proficient music system... the first small devices with a 'lifestyle' look that I would have no hesitation growing old with. Fidelity Magazine, June 2013

The Musicbook 25 sounds highly civilized and can be warmly recommended. Hi-Fi News, June 2014, Highly Commended Award Winner

  • Lindemann - producent
Add to Basket

4200.00 PLN

przetw. USB-CD player:

Nr kat.: mb15
Label  : Lindemann (Niemcy)

i niech powiedzie was na pokuszenie...

mb15 - dostępny egzemplarz prezentacyjny Oto najkrótsza charakterystyka obu modeli: 10 i 15 (ten jest z napędem CD, ale bez funkcji ripowania płyt CD co nie ma nic wspólnego z odtwarzaniem plików wysokiej gęstości). musicbook:10 DSD USB audio music player with DSD playback Dual-Differential Mono-Mode DAC with control amplifier Native playback of all formats up to DSD 256 Resampling up to DSD 256 HighRes USB-Interface up to 384 kHz Class-A headphone output Bluetooth aptX IR remote control musicbook:15 DSD USB audio music player with DSD playback & CD drive Dual-Diff erential Mono-Mode DAC with control amplifier Native playback of all formats up to DSD256 Resampling up to DSD256 HighRes USB-Interface up to 384 kHz Class-A headphone output Bluetooth aptX IR remote control CD drive



. Instrukcja obsługi Z musicbookiem jest jak z... grzechem. A grzech, to wiadomo, sprawa prosta i trudna zarazem. Jak to grzech. Rzecz ludzka. Tyle, że jedni nie grzeszą, bo nie mają ku temu okazji lub nie wiedzą, że coś jest lub mogłoby być grzechem. Inni – wyprą się go pod sztandarem swoich piernikowych poglądów i zmurszałych świata oglądów. Pytam Krzysia, proboszcza z S., który od samobiczowania się przed pokusami audiofilskimi ma już na plecach bruzdy jak winylowe rowki! - Zgrzeszyłbyś? - A masz? - Mam – popiskuję, wyjmując winylowe cacko, przez wielebnego od dawna poszukiwane. Dzwonię do F. - Nie, wkluczone, żadnych „nowości”! Pan wie doskonale, że ostatnią dobrze nagraną operę wydano w 1969 roku! Przyzwyczajenia i zasady. Wspaniała rzecz. I jakże budująca! Patrz Grzesiu, jaki wujek stanowczy i zasadniczy! Powiedział, że nigdy nie zagra w totka? I dotrzymał słowa. Kolega dał mu kupon w prezencie. Kupon wygrał. Cały, okrągły milion! I co zrobił wujek? No, co zrobił? Eh, nie dokończę, bo cokolwiek bym dopowiedział, każdy z Państwa rzuciłby we mnie (wujek zdążył wyjechać) nie jednym bemolem! A może i wiolinowym kluczem zamachnąłby się co bardziej krewki z was! A w gruncie rzeczy – czym przyzwyczajenia i zasady różnią się od grzechu, albo – grzeszenia? I wcale nie prowokuję, nie klasyfikuję mówiąc np., że dla jednych grzechem jest trwać przy postanowieniu, dla innych – łamać je (postanowienia) za każdym razem. Musicbook. Ten, wspomniany na wstępie. Jest właśnie grzechem. Ciężkim. Oj, i to ponad miarę i wyobrażenie! Jest grzechem totalnym. Nie wybacza. Nie zlituje się. Nie odpuści. Wystarczy go raz tylko włączyć. Nie wiem, jaki wąż pokusił Ewę. Był wielki i syczący? Musicbook mierzy 280 x 220 x 65mm. Waży niewiele ponad 3 kG. Wokół drzewa się nie owinie. Na audiofilskiej półce ledwie go widać. I nie ma żadnej gałki. Jeden przycisk, ledwo widoczny. Włącznik - wielka mi fucha! I wielofunkcyjne kółko. Prawie zlicowane z obudową. Ale w środku... W środku - high-endowa Scylla i Charybda. Tak jest - obie na raz! By ich doświadczyć – wystarczy para głośników. I wzmacniacz, najlepiej z tej samej serii – musicbook:50. Na high-endowym padole nie ma dziś grzechu, pardon! - chciałem powiedzieć: systemu technologicznie nowocześniejszego i lepiej brzmiącego. Po prostu. Jest to jedyny grzech, który gwarantuje audiofilskie wniebowstąpienie. Ba! A kto by nie chciał pójść do Nieba!!!??? Ja nie! p.s. tak sobie tylko myślę, czy w magazynie mam dość tych grzechów, czy dla wszystkich wystarczy? Przedwzmacniacz W pełni symetryczny układ wejściowy, rodem z techniki studyjnej, wyposażony w precyzyjną symetryczną regulację głośności. Oddzielnie wyprowadzone symetryczne i niesymetryczne stopnie wyjściowe. Mogą być używane jednocześnie. Wzmacniacz słuchawkowy Analogowy wzmacniacz klasy-A z wysokoprądowymi stopniami wyjściowymi dla osiągnięcia znakomitej jakości dźwięku. Głośność słuchawek jest regulowana niezależnie od wyjść głośnikowych. Zalecana impedancja słuchawek: 32-300 Ohm. Głośność słuchawek sterowana pilotem. Przetwornik cyfrowo-analogowy W pełni symetryczny przetwornik D/A pracuje w trybie różnicowego trybu mono. Modyfikowana architektura DSP Anagram Sonic Scrambling (S2) z resamplingiem na poziomie 352,8 lub 384 kHz (zależy od sygnału wejściowego). Cyfrowy filtr apodyzacyjny o zminimalizowanych błędach fazy. Trzystopniowy synchroniczny resampling i wysokostabilny zegar taktujący (0,25ps) z symetrycznymi liniami zegarowymi (LVDS) dbają o zminimalizowanie wejściowego jitteru. CD drive - tylko w modelu musicbook:15 Szczelinowy napęd CD najwyższej klasy (Teac). Odtwarza płyty CD oraz CD-R. Odczytuje informacje CD-Text. Jest obsługiwany przez pilota zdalnego sterowania. "... to jedno z najnowszych dzieł TEAC-a, w którym sygnał odczytany z płyty nie jest natychmiast wysyłany, lecz buforowany do momentu potwierdzenia absolutnej poprawności odczytu danych." - zauważył Marek Dyba w recenzji opublikowanej na łamach Hi-Fi Choice (sierpień 2015). High Resolution USB Interface Asynchroniczny tryb USB Audio Class 2. Wspiera rozdzielczości do 32bitów i 384kHz w formacie PCM i DSD 128. Oddzielny moduł przetwornika dla natywnego odtwarzania DSD i transparentnego bitowo odtwarzania PCM. Pilot zdalnego sterowania na podczerwień Wysokiej jakości metalowy pilot z pokryciem ze szkła akrylowego. Zintegrowany akumulator Lit-Ion ładowany z urządzenia. Interfejs USB High Resolution Rozdzielczość bitowa: 16/ 24/ 32 bit. Sample-Rates: 44,1k/ 48k/ 88,2k/ 96k/ 176,4k/ 192k/ 352,8k/ 384kHz. Standard USB: USB-Audio Class 2, asynchronous mode Rozdzielczość DSD: 64x (2,8224MHz), 128x (5,6448MHz) Format DSD: DOP, DSD over PCM, Standard 1.0 Master-Clock: Ultra High Stability, Dual Frequency Clock (DPLL). Average Jitter typ. < 250 fs, Period-Jitter typ. <10 ps. Phase-Noise typ.< -150 dBc. Przetwornik D/A – cyfrowo/analogowy Wejścia D1, D2, D3, D4: dwa optyczne dwa koaksjalne cyfrowe wejścia (750hm) dla sygnałów SPDIF (LPCM) do 192kHz i 24bitów. Wyjścia: jedno optyczne, jedno koaksjalne wyjście cyfrowe (750hm) dla sygnałów SPDIF. Wyjściowe sample-rate = to wejściowe sample-rate. THD & zakłócenia: < 0.0005% (@ 0 dBFS). Zakres dynamiki: > 125dB. Rozdzielczość: 352.8 / 384kHz, 32bit. Filtr cyfrowy: o zminimalizowanych błędach fazy z charakterystyką apodyzacyjną. Napięcie wyjściowe: 2.50V @ 0 dBFS. Przedwzmacniacz Wejścia A1, A2: analogowe (RCA) z impedancją wejściową 10k Ohm. Wyjścia: jedno symetryczne (XLR) jedno niesymetryczne (RCA) liniowe o impedancji wyjściowej 100 Ohm maksymalnym poziomie wyjściowym 2,50V (niesymetryczne) i 5V (symetryczne). Gniazdo słuchawkowe: 6,35 mm wtykowe dla słuchawek o impedancji od 32 Ohm do 300 Ohm. Zakres regulacji głośności: 0.99 z charakterystyką: 0.20 co 2dB I 21 .70 co 1dB | 71 .99 co 0,5dB. Zakres regulacji balansu: ±6dB in 1dB steps. Maksymalne wzmocnienie: 14dB (5 times). Ustawienie głośności na 0dB wzmocnienie: 70. Fixed Line Output odpowiada poziomowi 0dB wzmocnienie (70), napięcie wyjściowe 2,50V @ 0dBFS. Pasmo przenoszenia: 0–200kHz (-3 dB). THD & zakłócenia: < 0.0005% @ 2.50V wyjście. amusicbook:50

A teraz akapit dla łowców detali technicznych i technologicznych. Pan Marek Dyba tak rzecz ujął: Te urządzenia nie mają funkcjonalności streamera, ale to przetworniki cyfrowo- -analogowe z kilkoma wejściami cyfrowymi, w tym z wejściem USB akceptującym sygnał PCM o rozdzielczości do 32 bitów i 384kHz oraz sygnał DSD64 i 128 (DoP). Musicbook oprócz wejścia USB wyposażono w dwa optyczne (Toslink) oraz dwa koaksjalne wejścia cyfrowe, zdolne obsłużyć sygnał o rozdzielczości do 24 bitów i 192kHz. Sercem przetwornika są kości WM8742 brytyjskiego Wolfsona pracujące w trybie dyferencjalnym. Lindemann zdecydował się na „inteligentne” rozwiązanie, które automatycznie rozpoznaje sygnał wejściowy. Następnie częstotliwości próbkowania poniżej 88,2kHz są już na wstępie poddawane trzystopniowemu synchronicznemu resamplingowi do rozdzielczości 24 bitów i 88,2kHz, a wysokostabilny zegar taktujący (0,25ps) z symetrycznymi liniami zegarowymi (LVDS) dba o zminimalizowanie wejściowego jittera. Sygnały wejściowe o rozdzielczości 88,2kHz i wyższej nie są poddawane resamplingowi na tym etapie. Dalsza obróbka sygnału następuje w układzie DSP Anagram Sonic 2, który dokonuje upsamplingu sygnału do rozdzielczości 352,8 lub 384kHz (w zależności od rozdzielczości otrzymywanego sygnału – to wielokrotności 44,1 i 48kHz). W DSP zaimplementowano również cyfrowy filtr apodyzacyjny minimalizujący błędy fazowe. Dopiero tak przetworzony sygnał trafia do wspomnianych już przetworników cyfrowo-analogowych Wolfsona. /*/*/*/*/*/*/*/*/*/**