UHQCD - dotknij Oryginału - MQA (Master Quality Authenticated)
UHQCD oznacza Ultimate High Quality Compact Disc. Najnowszy (lipiec 2018) materiał chroniący warstwę nośną płyt kompaktowych, opracowany przez specjalistów z Japonii i Hong Kongu. Na krążki tych płyt nanoszona jest cienka warstwa z monomerów oraz wypełniacza. Warstwa ta nie stanowi bariery dla światła lasera. Promień lasera jakby nie dostrzega owej warstwy ‘fotopolimeru’, a więc nie ulega rozproszeniu, załamaniu, odbiciu. Promień sięga po czysty sygnał i w takiej, nieskazitelnej postaci wraca z nim do źródła. Zdaniem specjalistów – to najwierniejszy z dotychczasowych sposobów na przeniesienie analogowych walorów taśmy matki na płytę CD. Dziś. Płyty UHQCD są dodatkowo kodowane jako MQA (Master Quality Authenticated). Wystarczy wyprowadzić sygnał cyfrowy z cyfrowego wyjścia odtwarzacza CD lub wcześniej zgranego strumienia danych z serwera muzycznego i podać go do odpowiedniego konwertera MQA DA by wygenerować z danych umieszczonych na tej CD 24-bitowy sygnał z częstotliwością próbkowania do 352 kHz. Do wyprodukowania limitowanej serii płyt UHQCD wykorzystano dane DSD z jednowarstwowych płyt SACD (One Layer), wydanych przez Universal Japan w poprzednich latach. Wydania te stanowią szczytowe osiągnięcie fonograficzne ostatnich lat. Niestety, dostępne wyłącznie dla posiadaczy odtwarzaczy SACD. Płyty UHQCD są idealnym rozwiązaniem dla melomanów, którzy nie mają playerów SACD, a chcieliby delektować się jakością legendarnych już japońskich SACD One Layer. Płyty UHQCD - w naszej ofercie AllMusic Review by Richard Mortifoglio Though she eventually came to be known as a "singer's singer," Helen Merrill's 1954 debut is an unmitigated success of mainstream jazz. Besides introducing the uniquely talented young singer, the date also featured small-group arrangements by Quincy Jones and marks the introduction of another future star, trumpeter Clifford Brown. Formidable as his playing is, Brown never overshadows Merrill. She is fully up to the challenge on all fronts and enthusiastically tackles uptempo numbers such as "You'd Be So Nice to Come Home To" and "Falling in Love with Love" with aplomb. A winning stylistic combination of cool jazz and hard bop, Merrill particularly excels on Mel Tormé's "Born to Be Blue," making the sophisticated tune her own as she revels in Tormé's down-and-out lyric.