Philipp Heinrich Erlebach należy do grona mniej znanych niemieckich kompozytorów. Zdaniem znawców jego twórczości miałby większe uznanie u potomnych, gdyby nie to, że spośród około tysiąca jego kompozycji do dziś zachowało się jedynie siedemdziesiąt. Reszta spłonęła w pożarze pałacowej biblioteki w Rudolfstadt. W swoich czasach słynął jako twórca oratoriów, dziś wydaje się przede wszystkim jego utwory kameralne.
Najnowsze nagranie Rodolfo Richtera - członka Palladian Ensemble i muzyka znanego z English Concert i Hanover Band - przynosi „Sześć sonat na skrzypce solo, viole da gamba i basso continuo”. Od pierwszych chwil nagranie oszałamia jakością dźwięku. Szkocki wy-dawca Linn Records zdążył już przyzwyczaić swoich słuchaczy do najwyższego poziomu realizacji audio. Instrumenty dawne brzmią tu bardzo naturalnie i po prostu pięknie.
Sześć sonat Erlebacha to przykłady atrakcyjnej muzyki kameralnej doby baroku. Szczególnie miłe wrażenie robią sonaty 3., 4. i 6., w których kompozytor użył scordatury, czyli techniki przestrojenia strun w celu uwypuklenia rezonansu pustych strun. Rodolfo Richter i jego kompani (wśród nich znajdziemy m.in. znakomitą Alison McGillivary, pierwszą wiolonczelistkę Academy of Ancien Musie) obdarzają muzykę Erlebacha niezaprzeczalnym urokiem.
Robert Majewski, Muzyka 21 - maj 2007
-------------------
Early Music Review
This is an excellent recording of some truly delightful music.
more >>
International Record Review
I find this new recording utterly beguiling for its intimacy and directness...Perfect for late-night listening.
more >>
Atlanta Audio Society
Highly recommended.
more >>
BBC Music Magazine
Richter plays them with virtuosity and expressive warmth
more >>
The Sunday Herald
Entirely enchanting.
more >>
ClassicalSource.com
A 'magical disc'
more >>
The Observer
A recording 'handled with care'
more >>