The Ultimate Audiophile Sound - w technologii LPCD45 MII
Edycja numerowana - nakład: 1000 egzemplarzy w skali światowej.
...Starker and Doráti are certainly in the top rank. They stress a warm, flexible lyricism. Doráti coaxes the best the London Symphony can give. The opening tutti is gorgeous all by itself. Starker's solos, particularly the second-movement cadenza, just about suspends time. Occasionally, however, the interplay between soloist and orchestra is a trifle ragged, and Doráti goads the orchestra into overplaying, especially in the last movement. But these lapses pop up rarely. Furthermore, the sound (I listened to the SACD version, minus the SACD setup) – Mercury's 35mm 3-channel process – is bloody spectacular, even after all these years, without hokey gooses in the bass.
https://www.classical.net/music/recs/reviews/m/mrc756608b.php
>>> Płyty LPCD45M2 do odtworzenia we wszystkich typach czytników CD oraz DVD. Gwarantują niespotykaną wcześniej analogową jakość brzmienia, znakomitą scenę i wyjątkową przejrzystość i kolorystykę dźwięku. <<<
Płyty MERCURY LIVING PRESENCE - w naszej ofercie
Mercury Living Presence - wytwórnia należąca do koncernu Universal Music, wyodrębniona z założonej w 1945 roku w Chicago grupy Mercury Records.
Mercury zdystansował konkurentów poprzez uruchomienie dwóch wielkich tłoczni płyt winylowych, które pracowały 24 godziny na dobę, dostarczając do sklepów znakomitej jakości płyty w niemal chwile po tym, jak radio nadało koncert lub przebój, wywołując tym samym zainteresowanie Melomanów kupnem płyty z tym nagraniem.
Mercury Living Presense powstała w 1951 roku. Grupa inżynierów postanowiła nagrywać orkiestrę symfoniczną przy użyciu jednego mikrofonu. Wtedy właśnie, przy współp[racy z Minneapolis Symphiony Orchestra oraz kierującym nią Antalem Doratim zrealizowano najsłynniejsze, niezwykle poszukiwane do dziś i niedoścignione w jakości technicznej nagrania rodzącej się epoki analogowej. Piersze miejsce wśród tych nagrań zajmuje jednak cykl miniatur Modesta Mussorgskiego, zorkiestrowanych przez Ravela - Obrazki z wystawy (Pictures at an Exhibiution), które dla Mercurego nagrał Rafael Kubelik. Nagrania dokonano przy użyciu jednego mikrofonu monofonicznego. I to nagranie uważa się za absolutny wzorzec kunsztu inżynierii dźwięku. Nigdy później nikomu nie udało się dokonać nagrania konkurencyjnego, choć wielu nadal próbuje. Często z bardzo dobrym skutkiem.
Na liście medalowej Mercury Living Presence znajduje się także uwertura Czajkowskiego "1812" czy pełne nagrania baletów tegoż kompozytora.
Jeśli dziś ktoś chce poznać, co znaczy, na czym polega istota dźwięku analogowego, jak definiowany jest standard high-endu w technice nagraniowej - winien obok płyt Living Stereo posłuchać nagrań z katalogu Mercury Living Presence.