(…) Album zawiera premierowe wydanie nagrania koncertu Iberia na wiolonczelę i instrumenty dęte oraz historyczny, bo ostatni, koncert du Pre na Promsach. Bezsprzecznie i niepodważalnie jej ozdobą jest jednak wielokrotnie wykonywany przez wiolonczelistkę Koncert Dworzaka. W repertuarze Jacqueline znalazł się do¬piero w 1965 r., kiedy zdecydowała się wykonać go w Londyńskiej Filharmonii w zastępstwie Leonarda Rosa. Jak się później okazało, Kortcert ten był jakby stworzony dla jej bardzo osobistego, niezwykle ekspresyjnego stylu gry. Nagranie, dokona¬ne w 1969 r. długo leżało na półkach zanim BBC zdecydowało się opublikować je. Podobno nie spełniało wielu wymogów jednak, na szczęście dla wielbicieli talentu tej niezwykłej wiolonczelistki (do których się zaliczam), jest już do nabycia. Jacqueline du Pre jest po prostu w swoim żywiole. Romantyczny sposób interpretacji w połączeniu z charakterystycznym dla jej stylu gry glissandem i częstym użyciem portamento są tutaj jak najbardziej na miejscu. Du Pre gra jak zwykle całą sobą tak sugestywnie i pięknie, że nie sposób nie poddać się całkowicie urokowi tej przecudnej muzyki. Dramatyczne i ekspresyjne Allegro ze szlachetnie smutnym 11 tematem zawiera tak wielki ładunek emocjonalny. że dosłownie powala na kolana. Zniewalające urodą dźwięku i przejmujące dotkliwie frazowanie w Adagio tworzy nieziemski wręcz klimat, a rozchwiane i wibrujące Finale przywodzi na myśl fantazje starych mistrzów. (…) „Ona gra jak anioł”. Ostatnia z wielkich! Koniecznie! Fr. recenzji Patrycji Kujawskiej. Muzyka 21, nr 9, 2005 “Du Pre’s reading must count as one of the most richly nostalgic ever captured on disc…this CD is eminently recommendable for admirers of this remarkable artist…" (BBC Music Magazine) “Du Pre full of fire and force in Dvorak and terrific little known Ibert Concerto…” (Classic FM Magazine)