Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

COUPERIN, GABRIELI, MARCHANT, Jonathan Freeman-Attwood, Daniel-Ben Pienaar

Trumpet masque

  • 1. Louis Marchand: Grand Dialogue du 5e ton;
  • 2. François Couperin: Chromhorne sur la Taille;
  • 3. Giovanni Gabrieli: Canzon seconda
  • 4. Joan Cabanilles: Tiento XVII de ‘Pange lingua’ punt alt
  • 5. Francisco Correa de Arauxo: Tiento de medio registro, no. 36
  • 6. Heinrich Schütz: Der Herr ist gross, SWV 286
  • 7. Claudio Monteverdi: Laudate Dominum
  • 8. Dietrich Buxtehude: Ein feste Burg ist unser Gott
  • 9. Georg Böhm: Vater unser in Himmelreich
  • 10. John Dowland: When the poore Criple
  • 11-12. Anthony Holborne: ‘Dovehouse’ Pavan and Galliard
  • 13. Henry Purcell: Fantasia 4, Z735
  • 14. Jan Pieterzoon Sweelinck: Variations on ‘Onder een linde groen’
  • 15. Jean-Baptiste Lully, arr. Purcell: Scocca pur
  • 16. Heinrich Ignaz Franz von Biber: Sonata VIII
  • 17.-21. Georg Muffat: Sonata no. 5 in G major
  • Jonathan Freeman-Attwood - trumpet
  • Daniel-Ben Pienaar - piano
  • COUPERIN
  • GABRIELI
  • MARCHANT
Add to Basket

79.00 (99.00) PLN

SACD Multi-CH HDCD:

Nr kat.: CKD310
Label  : Linn Records

Kolejna już, po świetnej Odnalezionej trąbce płyta trębacza Jonathana Freemana-Attwoda oraz pianisty Daniela-Bena Pienaara, tym razem przenosi słuchaczy w dość odległe czasy, bo aż do XVII w. W tytule albumu widnieje słowo maska – muzycy dokonali interesujących transkrypcji wybranych dzieł najwybitniejszych mistrzów tamtej doby, takich jak Schütza, Dowlanda, Monteverdiego, Couperina, Purcella, Bibera, Buxtehudego. Są to zgrabne aranżacje, dzięki którym artyści mogą zaliczyć swoją najnowszą fonograficzną propozycję do grona kolejnych udanych osiągnięć, prezentując wszystkie zalety znane z poprzedniego albumu, również przeze mnie recenzowanego na łamach Muzyka21. Świetna współpraca między muzykami, bazująca na niezwykle spójnym współodczuwaniu wykonywanej muzyki, umiejętne wypracowanie szczegółów, bogactwo pomysłów i ich trafne wykorzystanie, właściwe proporcje między instrumentami, walnie przyczyniają się do sukcesu tego nagrania. Ich pełna radości i elegancji gra, dowodząca nie tylko mistrzostwa w swoim fachu, ale także ogromnej wyobraźni i inwencji, naprawdę cieszy ucho. Słychać wyraźnie, że wspólne muzykowanie daje im dużo radości, co sprawia, że recital ten wypełniony jest dużą dozą pozytywnej energii, choć zaprezentowane utwory są bardziej refleksyjne i nastrojowe niż energiczne i żywiołowe. W każdym razie, powinny się spodobać wszystkim miłośnikom niebanalnych kreacji artystycznych. Już samo połączenie trąbki i fortepianu jest bardzo efektowne, a jeśli dodać do tego piękną barokową muzykę, podaną w twórczych i przekonujących opracowaniach, to płyta niniejsza zdecydowanie zasługuje, by po nią sięgnąć. Paweł Chmielowski, Muzyka21, XII 2008 Jonathan Freeman-Atwood - CDs “Compelling listening...red-hot performances.” The Scotsman “Attwood is an extraordinary player who switches between fizzy fireworks and tender pathos with ease.” Metro "A splendid program of thrilling and colorful music." Atlanta Audio Society “Apart from his nimble dexterity, Freeman-Attwood's playing is just as striking for the beauty of his lyrical phrasing and his richness of colour.” Gramophone ------------------------ “Trumpet Masque” sees renowned trumpeter Jonathan Freeman-Attwood explore his passion for expanding the instrument’s limited chamber repertoire by imaginatively arranging Baroque works previously scored for alternative forces. • In “Trumpet Masque”, Jonathan Freeman-Attwood and Daniel-Ben Pienaar take a radical new look at the 17th century with a compelling vision of repertoire historically far-removed from the traditional contexts of both trumpet and piano. • Through wonderfully vibrant programming and arrangements, this invigorating and warm-hearted chamber duo present music from Dowland to Purcell in an energetic, innovative and 21st century fashion. • The aim of this recording is to open our ears to a period of unequalled variety, colour, regional diversity and expressive freedom: the Venetian world of Gabrieli, the great pre-Bach North German lineage of Buxtehude, Jacobean dances and songs and the great G major sonata from Muffat’s ‘Armonico Tributo’ with its virtuoso and valedictory passacaglia, which appropriately ends the disc. • Jonathan Freeman-Attwood, the newly-appointed principal at the Royal Academy of Music, London, is “a multi-talented trumpeter, academic and Renaissance Man” (BBC Music Magazine). • Jonathan Freeman-Attwood’s career also extends to recording producer for many independent labels. Several of his productions have won major awards, including five Gramophone Awards. • South African born Daniel-Ben Pienaar is an award-winning pianist whose live performances and recordings have won him widespread acclaim: “a kaleidoscope of colours and textures” (International Piano). “Trumpet Masque” provides a unique 21st century perspective on re-discovered chamber music of the Baroque period expertly re-worked for trumpet and piano.

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: