Wybór rodzaju pracy przetwornika adaptera (MM/MC):
Proszę użyć do tego celu przełącznika „load/gain“ umiejscowionego na spodzie urządzenia. Zmianę jego położenia można przeprowadzić za pomocą cienkiego przedmiotu.
Funkcja MM: Oba włączniki „load/gain“ w pozycji wyciśniętej.
Funkcja MC: Oba włączniki „load/gain“ wciśniętet - (Impedanz = 510 Ohm)
Wybór między symetrycznym i niesymetrycznym trybem pracy:
Proszę użyć do tego celu przełącznika „bal / unbal“ umiejscowionego na spodzie urządzenia.
balanced / tryb symetryczny: Oba włączniki w pozycji wyciśniętej - praca z wejściami i wyjściami XLR!
unbalanced / tryb niesymetryczny: Oba włączniki są wciśnięte - praca z niesymetrycznymi wejściami i wyjściami typu Cinch!
Filtr Subsonic (filtr dolno zaporowy):
Proszę użyć przełącznika „subsonic off/on“ na spodzie urządzenia. Filtr Subsonic eliminuje niepożądane efekty akustyczne, które mogłyby powstać w wyniku działania silnika oraz rezonansów ramienia gramofonu.
Filtr Subsonic jest włączony: Oba przełączniki „subsonic off/on“ są wciśnięte.
Filtr Subsonic jest wyłączony: Oba przełączniki „subsonic off/on“ są wyciśnięte.
Proszę zwrócić szczególną uwagę:
Wszelkie zmiany w Balance+ wykonujemy przy wyłączonym zasilaniu.
Funkcja Mute:
Włącznik „mute“ na przodzie urządzenia wyłącza sygnał akustyczny, dzięki czemu blokuje dźwięki mogące powstać przy zmianie płyty lub podnoszeniu igły.
Funkcja Variable:
Przełącznik „variable“ umieszczony na froncie ustawia wzmocnienie urządzenia, dzięki czemu można w sposób płynny regulować poziom dźwięku, poprzez obrót gałki.
Proszę zwrócić szczególną uwagę:
Aby uniknąć uszkodzenia kolumn głośnikowych prosimy przeprowadzać wszelkie zmiany okablowania/przełączania przy wyłączonym(ch) wzmacniaczu(ach) mocy.
Aby podłączyć Balance+ proszę wyłączyć z zasilania wszystkie komponenty Państwa toru akustycznego
Wcześniej należy ustawić przełączniki Balance+ zgodnie z wymaganiami i opisem.
Dopiero teraz przyłączamy Balance+ do zasilacza sieciowego za pomocą 15-stykowej wtyczki Sub-D. Następnie podłączamy zasilacz do sieci i włączamy urządzenie.
Dopiero teraz uruchamiamy wzmacniacz(e) mocy.
- Szczególnie uważać –
Podczas pracy korektora nie należy przykrywać górnej części urządzenia, by zapewnić mu odpowiednią wentylację.
- Wskazówka –
Szalenie istotną jest kwestia właściwej polaryzacji wtyku zasilającego w sieci energetycznej Państwa mieszkania. Najprościej sprawdzić to można poprzez uważny odsłuch. Proszę zmieniać położenie wtyczki sieciowej w gniazdku tak długo, aż osiągną Państwo najlepszy efekt odsłuchowy (bez szumów i przydźwięków). Radzę zaznaczyć właściwą polaryzację na gniazdku i na wtyczce. Innym sposobem określenia właściwej polaryzacji jest użycie próbnika neonowego.
W prawie wszystkich wypadkach jedno z położeń wtyczki daje lepszy efekt dźwiękowy. Szczególnie w naszym kraju, gdzie instalacje elektryczne ciągle budowane są bez rygoru dochowania ich właściwej polaryzacji.
Przedwzmacniacze korekcyjne są urządzeniami o dużym wzmocnieniu sygnału. Na ich wejściu pojawia się bardzo przede wszystkim mały sygnał z wkładki gramofonowej (ma on zakres nawet pojedynczych μV) oraz niepożądane inne sygnały wysokiej częstotliwości. Zablokowanie na stałe tych sygnałów mogłoby wpłynąć niekorzystnie na efekt końcowy – te niekorzystne sygnały (np. wysokoczęstotliwościowe sygnały zakłócające z sieci zasilającej 230 V czy 115 V) mają różne częstotliwości, często pokrywające się z częstotliwościami przenoszonej muzyki. Wycinając je – wytniemy także, okaleczymy właściwy sygnał. Należy więc bezwzględnie przestrzegać zasady eliminowania możliwości pojawiania się tych niepożądanych sygnałów. Jak to osiągnąć? Przedwzmacniacz powinien być użytkowany z dala od urządzeń generujących wysokie częstotliwości jak np. telefony GSM, modemy czy sieci zasilające cyfrowe urządzenia komunikacyjne (PLC).
Wybór rodzaju pracy przetwornika adaptera (MM/MC):
Proszę użyć do tego celu przełącznika „load/gain“ umiejscowionego na spodzie urządzenia. Zmianę jego położenia można przeprowadzić za pomocą cienkiego przedmiotu.
Funkcja MM: Oba włączniki „load/gain“ w pozycji wyciśniętej.
Funkcja MC: Oba włączniki „load/gain“ wciśniętet - (Impedanz = 510 Ohm)
Wybór między symetrycznym i niesymetrycznym trybem pracy:
Proszę użyć do tego celu przełącznika „bal / unbal“ umiejscowionego na spodzie urządzenia.
balanced / tryb symetryczny: Oba włączniki w pozycji wyciśniętej - praca z wejściami i wyjściami XLR!
unbalanced / tryb niesymetryczny: Oba włączniki są wciśnięte - praca z niesymetrycznymi wejściami i wyjściami typu Cinch!
Filtr Subsonic (filtr dolno zaporowy):
Proszę użyć przełącznika „subsonic off/on“ na spodzie urządzenia. Filtr Subsonic eliminuje niepożądane efekty akustyczne, które mogłyby powstać w wyniku działania silnika oraz rezonansów ramienia gramofonu.
Filtr Subsonic jest włączony: Oba przełączniki „subsonic off/on“ są wciśnięte.
Filtr Subsonic jest wyłączony: Oba przełączniki „subsonic off/on“ są wyciśnięte.
Proszę zwrócić szczególną uwagę:
Wszelkie zmiany w Balance+ wykonujemy przy wyłączonym zasilaniu.
Funkcja Mute:
Włącznik „mute“ na przodzie urządzenia wyłącza sygnał akustyczny, dzięki czemu blokuje dźwięki mogące powstać przy zmianie płyty lub podnoszeniu igły.
Funkcja Variable:
Przełącznik „variable“ umieszczony na froncie ustawia wzmocnienie urządzenia, dzięki czemu można w sposób płynny regulować poziom dźwięku, poprzez obrót gałki.
Proszę zwrócić szczególną uwagę:
Aby uniknąć uszkodzenia kolumn głośnikowych prosimy przeprowadzać wszelkie zmiany okablowania/przełączania przy wyłączonym(ch) wzmacniaczu(ach) mocy.
Aby podłączyć Balance+ proszę wyłączyć z zasilania wszystkie komponenty Państwa toru akustycznego
Wcześniej należy ustawić przełączniki Balance+ zgodnie z wymaganiami i opisem.
Dopiero teraz przyłączamy Balance+ do zasilacza sieciowego za pomocą 15-stykowej wtyczki Sub-D. Następnie podłączamy zasilacz do sieci i włączamy urządzenie.
Dopiero teraz uruchamiamy wzmacniacz(e) mocy.
- Szczególnie uważać –
Podczas pracy korektora nie należy przykrywać górnej części urządzenia, by zapewnić mu odpowiednią wentylację.
- Wskazówka –
Szalenie istotną jest kwestia właściwej polaryzacji wtyku zasilającego w sieci energetycznej Państwa mieszkania. Najprościej sprawdzić to można poprzez uważny odsłuch. Proszę zmieniać położenie wtyczki sieciowej w gniazdku tak długo, aż osiągną Państwo najlepszy efekt odsłuchowy (bez szumów i przydźwięków). Radzę zaznaczyć właściwą polaryzację na gniazdku i na wtyczce. Innym sposobem określenia właściwej polaryzacji jest użycie próbnika neonowego.
W prawie wszystkich wypadkach jedno z położeń wtyczki daje lepszy efekt dźwiękowy. Szczególnie w naszym kraju, gdzie instalacje elektryczne ciągle budowane są bez rygoru dochowania ich właściwej polaryzacji.
Przedwzmacniacze korekcyjne są urządzeniami o dużym wzmocnieniu sygnału. Na ich wejściu pojawia się bardzo przede wszystkim mały sygnał z wkładki gramofonowej (ma on zakres nawet pojedynczych μV) oraz niepożądane inne sygnały wysokiej częstotliwości. Zablokowanie na stałe tych sygnałów mogłoby wpłynąć niekorzystnie na efekt końcowy – te niekorzystne sygnały (np. wysokoczęstotliwościowe sygnały zakłócające z sieci zasilającej 230 V czy 115 V) mają różne częstotliwości, często pokrywające się z częstotliwościami przenoszonej muzyki. Wycinając je – wytniemy także, okaleczymy właściwy sygnał. Należy więc bezwzględnie przestrzegać zasady eliminowania możliwości pojawiania się tych niepożądanych sygnałów. Jak to osiągnąć? Przedwzmacniacz powinien być użytkowany z dala od urządzeń generujących wysokie częstotliwości jak np. telefony GSM, modemy czy sieci zasilające cyfrowe urządzenia komunikacyjne (PLC).
Wzmocnienie przy 1 kHz: | 63 dB (Tryb - MC) 44 dB (Tryb - MM) | |
Impedancja wejściowa: | 510 Ohm/270pF MC 47 kOhm/270pF MM | |
Wejście MM / MC: | przełącznik od spodu urządzenia | |
Korekcja wzmocnienia: | zgodna z krzywą RIAA (stałe czasowe: 75μs / 318μs / 3180μs) | |
Dokładność krzywej RIAA: | ± 0,1 dB | |
Współczynnik zniekształceń THD: | 0,001% (IEC A) | |
Odstęp sygnał/szum S/N: | 74 dB (w trybie MC) -89db w trybie MM | |
Separacja kanałów: | > 92 dB @ 1 kHz - przy zwartym kanale równoległym | |
Maksymalne napięcie wyjściowe: | 10.5 V przy częstotliwości 1 kHz | |
Filtr dolno zaporowy (Subsonic): | 20 Hz; spadek -3 dB / Oct. | |
Napięcie zasilania: | ±18 V Zewnętrzny zasilacz napięcia stałego | |
Całkowity pobór mocy: | 6.6 Watów w trybie pracy | |
Wyjścia: | asymetryczne – CINCH (RCA) symetryczne (XLR) | |
Waga: | około. 2.5 kg zasilacz około 1.78 kg przedwzmacniacz | |
Wymiary zasilacza: | 182 mm x 185 mm x 55 mm (s x g x w) około 1.78 kg przedwzmacniacz | |
Wym. korektora: | 182 mm x 220 mm x 55 mm (s x g x w) |
Bezwzględnie doskonały.
Nazwa tego przedwzmacniacza najlepiej tłumaczy jego cechę wyróżniającą: dźwięk w pełni zbalansowany, z zachowaniem wszelkich proporcji i naturalności brzmienia. A to głównie dlatego, że tory obu kanałów pracują praktycznie identycznie. Jego koronnym atutem są doskonałe parametry separacji kanałów. Zostało to osiągnięte przez konstrukcyjne odseparowanie poszczególnych stopni wzmacniacza. Zewnętrznym wyrazem tej konstrukcji są oddzielne przełączniki dla lewego i prawego kanału. Proszę się zawsze upewnić, że przełączniki w obu kanałach są zawsze w jednakowym położeniu. Dobór elementów, montaż i strojenie gwarantują pod względem elektrycznym sygnał z obu bloków - bliźniaczy. Kolejne dwa atuty: stosunek sygnału do poziomu szumów - ponad 110 dBoraz automatyczne dopasowanie impedancji. Urządzenie wręcz profesjonalne. Dedykowane w równej mierze do wkładek MC oraz MM. Jest to konstrukcja całkowicie symetryczna, zbalansowana, z wejściami i wyjściami XLR oraz single-ended RCA. Chassis jest przymocowane do specjalnej płyty z aluminium "wyciskanego", ekstrudowanego, które charakteryzuje się dużym współczynnikiem pochłaniania wszelkiego typu wibracji i rezonansu. Sekcja zasilacza jest całkowicie odseparowana od części elektronicznej. I tu uwaga o znaczeniu kardynalnym: przedwzmacniacz jest przystosowany do współpracy z akumulatorowym zasilaczem ClearAudio - jedynym na świecie, tej klasy źródłem najczystszego prądu, co dla zakresu niskich napięć ma znaczenie fundamentalne! A w konsekwencji - decyduje o najbardziej subtelnych aspektach brzmienia! Bonusem - równie wysokiej klasy wzmacniacz słuchawkowy! "[...] breathtaking power and passion, without the need to turn the volume particularly high." - HI-FI WORLD "[...] über alles erhaben, dynamisch mühelos und kraftvoll. Beeindruckende Räumlichkeit paart sich mit ausgewogener Tonalität, perfekt. [...] Damit wird der Balance + von einem überragenden Phonoverstärker zur perfekten analogen Schaltzentrale" - Thomas Schmidt, LP "Dynamic und Tonalität der Wiedergabe lassen keine Wünsche offen [...] Der Balance+ bietet gerade in Kooperation mit einem Clearaudio-System unheimlich viel analogen Genuss." - Image Hifi "[...] kennen Sie viele Phono-Preamps, die sich dank eines hochwertigen ALPS-Potis, direkt an die Endstufe anschließen lassen? Und das sogar symmetrisch?" - Bernhard Rietschel, AUDIO "Die Chancen, sich in den sehr direkten, kraftvollen Klang der Clearaudio Balance zu verlieben, stehen gut." - Bernhard Rietschel, AUDIO "Das Ergebnis wird jeden Phonofreund triumphieren lassen [...]" - Stereoplay "[...] un preamplificador de phono extremadamente versátil, magnificamente ejecutado y con un sonido magnÍfico a un precio mui realista." - CEC
Testbericht (AUDIO)