Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

Blossom Dearie

Sings rootin' songs

Sings rootin' songs image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

  • 1. Days Of Wine And Roses 2:23
  • 2. I Left My Heart In San Francisco 2:40
  • 3. I wanna Be Around 2:32
  • 4. The Sweetest Songs 2:30
  • 5. The Good Life 2:45
  • 6. Lazy, Crazy Days Of Summer 2:05
  • 7. Desafinade 3:08
  • 8. Our Day Will Come 2:26
  • 9. Fly Me To The Moon 2:16
  • 10. I’ve Got your Number 2:17
  • 11. What Kind Of Fool Am I 2:44
  • 12. He Loves Me 2:25
  • Blossom Dearie - vocal

Produkt w tej chwili niedostępny.

Blossom Dearie to cudowna i niezwykle ujmująca wróżka, która głosem wyczarowuje przestrzeń dostępną tylko dla najbardziej wtajemniczonych artystów jazzowych! Płyta, którą właśnie wydał DIW zawiera materiał ze złotego okresu Blossom, z roku 1963. Czarny krążek przez lata osiągał zawrotne ceny na giełdach kolekcjonerów. Jest to NIEZWYKLE rzadkie nagranie. Ekslkuzywny klub japońskich melomanów wydał ten materiał na limitowanej serii CD w kwietniu 1987 i był on dostępny tylko w Japonii. Przypomnijmy: Blossom jest nie tylko genialną wokalistką, ale także świetną pianistką i kompozytorką. W połowie lat 40. wyjechała do Nowego Jorku. Dołączyła do Blue Flames, grupy wokalnej wcho­dzącej w skład orkiestry Woody'ego Hermana. W 1952 wyjechała do Paryża i utwo­rzyła grupę wokalną Blue Stars. Jedno z ich pierwszych nagrań, francuska wersja „Lullaby of Birdland", zostala wielkim przebojem we Francji i w USA. Wkrótce nagrala dla Verve Records sześć albu­mów, w tym cieszący się dużym uznaniem "My Gen­tleman Friend". Blue Stars przyjęli wtedy nową na­zwę Swingle Singers i niebawem zdobyli ogromną populamość w kraju i za granicą. Wkrótce Dearie rozpoczęła karierę solową, śpiewając z własnym akompaniamentem w nowojorskich klubach Versa­illes, Blue Angel i Village Vanguard. Zy­skała znakomite recenzje krytyków, którzy podkre­ślali jej talent oraz ekspresję, jaką śpiewaczka nada­je wykonywanym przez siebie piosenkom. W latach 60. nagrała kilka albumów dla Capitol Records, w tym May I Come In, zbiór standardów zaaranżo­wanych przez Jacka Marshalla, który również dy­rygował towarzyszącą artystce orkiestrą. W latach 70. Dearie występowala w Car­negie Hall z długoletnim partnerem muzycznym Counta Basiego, śpiewakiem Joe Williamsem oraz legendarną śpiewaczka Anitą O'Day. Od 1983 Dearie występowała co roku na sześciomiesięcznym kontrakcie w Ballroom, nocnym klubie na Manhat­tanie, a w 1985 byla pierwszą laureatką Nagrody Mabel Mercer Foundation Award, która przyzna­wana jest wyróżniającym się wykonawcom nocnych klubów. (na podst. Encyklopedia Muzyki Popularnej – Jazz) NAGRANIE MONO