Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

BEETHOVEN, Solomon

Piano Sonatas Nos. 1, 3 & 32

  • 1. Pno Son No.1 in f, Op.2 No.1: I. Allegro
  • 2. Pno Son No.1 in f, Op.2 No.1: II. Adagio
  • 3. Pno Son No.1 in f, Op.2 No.1: III. Minuetto (Allegretto) & Trio
  • 4. Pno Son No.1 in f, Op.2 No.1: IV. Prestissimo - L'istesso Tempo
  • 5. Pno Son No.3 in C, Op.2 No.3: I. Allegro Con Brio
  • 6. Pno Son No.3 in C, Op.2 No.3: II. Adagio
  • 7. Pno Son No.3 in C, Op.2 No.3: III. Scherzo (Allegro) & Trio
  • 8. Pno Son No.3 in C, Op.2 No.3: IV. Allegro Assai
  • 9. Pno Son No.32 in c, Op.111: I. Maestoso - Allegro Con Brio Appassionato
  • 10. Pno Son No.32 in c, Op.111: II. Arietta (Con Vars) - Adagio Molto Semplice E Cantabile - Var I...
  • Solomon - piano
  • BEETHOVEN
Add to Basket

49.00 PLN

CD:

Nr kat.: SBT1188
Label  : Testament (UK)

Salomon, brytyjski pianista, który już w wieku dziesięciu lat miał za sobą pierwsze publiczne występy. Jako nastolatek z powodzeniem wykonywał kompozycje Beethovena, oraz Czajkowskiego. Intensywne tournee, oraz duża presja spowodowały w nim niechęć do grania na fortepianie. Za namową dyrygenta Sir Henry Wooda przestał publicznie występować i zajął się nauką. Powrócił na scenę dopiero po skończeniu 21 lat, jego gra weszła wtedy na zupełnie nowy poziom. Koncertował w Wielkiej Brytanii, USA i Australli, gdzie zasłynął z legendarnych interpretacji Beethovena. Jego wykonania charakteryzują się niezwykłą wirtuozerią, liryzmem, oraz głęboką pasją. Splicing Alpha with Omega, Beethoven's first sonata with his last, this series of recordings by the greatest British pianist of the 20th century gets off to a magnificent start. And from the rocketing figure onwards which launches No.1, Solomon demonstrates perfect sympathy with the composer's intention. Beethoven's debt to his mentor Haydn is clear, but so is his assertion of independence: the opening movement impatiently blows away all trace of politesse. Solomon's hard-driving way with this allows him a lovely gear-change for the slow movement, where the sound purrs tenderly. And after the restrained deliberation of the ensuing minuet and trio, he finally lets rip with the last. The second of these early works is here turned into rich patchwork of tonal contrasts: only Brendel, among contemporary pianists, comes close to this. Cruelty and balm alternate in the first movement, which ends in some startling juxtapositions of heavily pedalled low passages and preternaturally bright high ones. The scherzo comes across as just that--a joke, with daintiness and slamming fury cheek by jowl. The mysterious opening of the final sonata has none of the usual portentousness: this serves to heighten the furious grandeur of the ensuing allegro. The concluding theme and variations are marked by a ringing plangency; Solomon makes the perfect pilot for their trilling ascent to the heavens, and subsequent return to earth. (Michael Church )