Na wstępie.
Rozdział I. OKRES FORMATYWNY 1895-1917.
Orkiestry marszowe i małe zespoły. Dvertising i bitwy muzyczne
Storyville 1897-1917. Black Storyville. Buddy Bolden. Bunk Johnson. Freddie Keppard. Kid Ory.
Biali muzycy w Nowym Orleanie. Jack "Papa" Laine. Tom Brown w Chicago 1915.
Original Dixieland Jass Band w Nowym Jorku - nagrania 1917.
Rozdział II. DOJRZEWANIE I EKSPANSJA.
Statki rzeczne na Mississippi. St. Luis. Fate Marable. Joe "King" Oliver.
Jelly Roll Morton. Jimmy Noone. Johnny Dodds. Sidney Bechet. Leon Roppolo i N.O.R.K.
Rozdział III. ERA JAZZU.
Lata Dwudzieste w perspektywie. Louis Armstrong (1900-1971)
Świadomość zaistnienia jazzu. Koncert P. Whitemana.
"Biała Szkoła Chicago".
Nowy Jork: historia miasta. Dystrykty. Manhattan. Society Orchestra.
Jazz i fortepian. Boogie woogie, harlem, piano i stride. James P. Johnson. Fats Waller. Willie "The Lion" Smith.
Primitive Blues Piano i Boogie Woogie. Mistrzowie boogie.
Rozdział IV. W CIENIU DEPRESJI.
Wielka depresja 1929-1934 i sytuacja muzyków jazzowych. Zespoły preswingowe: C. Dickerson, E. Tate, Les Hite, F. Henderson, Casa Loma Orchestra, Duke Ellington. Chick Webb.
Kansas City i Territory Bands: Andy Kirk, G. Morrison, W. Page. Współzawodnictwo tenorzystów. Styl K. C. - riff, walking bass, head arrangement. Count Basie i W. Page u Motena.
Duke Ellington (1899-1974).
"Porgy and Bess" G. Gershwina: "Oh, Doctor Jesus!".