Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

RAVEL, Carlo Rizzi, Netherlands Philharmonic Orchestra

oreloB - La Valse, Pavane, Tzigane, Bolero

Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

Edycja winylowa: 1 Boléro 16:33 2 La Valse 12:16 Edycja CD: 1 La Valse Poème chorégraphique pour orchestre 12:16 2 Ma mère l'Oye I. Pavane de la Belle au bois dormant 01:40 3 II. Petit Poucet 03:46 4 III. Laideronnette, Impératrice des Pagodes 04:00 5 IV. Les entretiens de la Belle et de la Bête 04:57 6 V. Le jardin féerique 03:40 7 Tzigane. Rapsodie de concert pour violon et orchestre 09:20 8 Boléro Ballet pour orchestre 16:33 9 Pavane pour une infante défunte 06:25

  • Carlo Rizzi - conductor
  • Netherlands Philharmonic Orchestra - orchestra
  • RAVEL
Add to Basket

59.00 PLN

CD:


Add to Basket

129.00 PLN

LP-180G 33rpm:


Pierwsza na świecie płyta winylowa do odtwarzania 'wspak'

TACET, bazując na najlepszych ale pamiętających połowę minionego stulecia urządzeniach oraz technologiach rejestracji dźwięku, nieustannie zaskakuje wspaniałym brzmieniem analogowym swoich realizacji. Pod tym względem niemiecka wytwórnia jest liderem we współczesnej fonografii. Tory lampowe, taśmy magnetofonowe, tradycyjne kondensatory, wielkie transformatory - oto recepta na dźwięk audiofilski. Co więcej! Andreas Spreer, właściciel niemieckiej wytwórni Tacet, rozwiązał właśnie pewien nie tyle problem, co kłopot obserwowany od lat w fonografii winylowej. Rzecz można opisać następująco: im bliżej osi talerza gramofonu, tym bardziej "zagęszcza się" geometria układu rowków. Kręgi stają się coraz mniejsze a zróżnicowanie amplitudy odchyleń igły - coraz większe. Po prostu: na coraz mniejszej powierzchni trzeba niejako "spakować" więcej treści muzycznej. I o ile muzyka jest spokojna, o niewielkiej dynamice, to nie odczujemy swoistego dyskomfortu podczas odłuchu, przejawiającego się trudnym do opisania ciśnieniu jakie towarzyszy nam wtedy, gdy z głośnika biegną patetyczne, rozbudowane partie finałowe symfonii czy oper. Pomijam występujące w tej fazie odtwarzania płyty winylowej kwestie mechaniczne czy problem antyskatingu, szczególnie w gramofonach niższej klasy. Poza tym - zjawisko owego ciśnienia pojawia się w różnym stopniu, zależnie od typu szlifu zastosowanego w grocie przetwornika. Inaczej będzie się ono objawiało w igłach o szlifie typu "fine", wchodzących w rowek płyty jak sztylet w szekspirowskim ciosie, bynajmniej nie audiofilskim, a inaczej w wyoblonym zakończeniu sferycznym czy eliptycznym. Większość utworów kończy się efektownym forte. Rowki są wówczas niezwykle zróżnicowane. Im bliżej końca płyty - tym igła poddawana jest niezwykłej wprost mieszance drgań i naprężeń. Każdy też wie, że jeśli podczas odsłuchu płyty winylowej pojawiają się zakłócenia, to właśnie na końcu nagrania, tuż przy ostatnich rowkach! Więc - Andreas Spreer wpadł na pomysł, aby zagrać taką płytę od końca do początku. od środka do zewnątrz, stwarzając najbardziej rozbudowanej strukturze muzycznej warunki specjalne. I tak powstała najlepsza na świecie płyta winylowa do zaprezentowania kompozycji takich jak Bolero czy La Valse! Wielkie finałowe spiętrzenia dźwięków, kanonada uderzeń dźwięku przy nie słabnących piano – prezentuje się na tej płycie odtwarzanej wspak w pełnej rozdzielczości, lekkości, w całkowitym uwolnieniu od zniekształceń wywoływanych niedoskonałością igły, niewłaściwie ustawionym antiskatingiem czy przeciętnej klasy ramieniem. Dziś w katalogu Taceta są dwie płyty do odtwarzania wspak. Jawią się jako wyjątkowe argumenty za ciągle dominującą w zakresie nieskrępowanej reprodukcji analogowego brzmienia płytą winylową, która poprzez rozwiązanie zastosowane przez Andeasa Spreera jeszcze bardziej zdystansowała najbardziej zaawansowane technologie produkcji płyt CD.


Druga na świecie płyta winylowa do odtwarzania wspak - (Plays Backwards) ************************ "A little festival" - that's how Mirko Weber concluded his review of the CD version of this recording in "Die Zeit". He was delighted with how Carlo Rizzi and the Netherlands Philharmonic Orchestra took pleasure in relishing all the fine details. - Well, then, here comes the big festival now, at least for vinyl fans. Never before, we dare to predict, has Bolero sounded as good on an LP as it does here. How is that possible? It's amazingly simple: place the needle in the groove on the inside, instead of, as is customary, on the outside. And as the needle slowly wanders outwards, the ability of the record player becomes better able, along with the increased tension in the music, to scan ever higher volumes. If you don't believe it, listen to it.

Reviews

Fanfare (09/01/2013):

--> original review

The cover to this record advises, "Play backwards!" Why? Has it just been discovered that Ravel encoded satanic messages into these scores, or that, when you hear them backwards, you hear "Turn me on, dead Composer", or perhaps, "I buried Claude"? No, nothing of the sort. more...

American Record Guide (05/20/2013):

--> original review

(…) Tacet has used this inventive approach to make a sumptuously rich, stunningly detailed, and immensely powerful (bass drums are positively tectonic) rendering of Ravel’s two sonic showpieces, played here with tonal sheen and brio by the Netherlands Philharmonic under Carlo Rizzi. more...

Fono Forum (05/01/2013):

Experimentierfreudig war TACET-Chef Andreas Spreer schon immer, aber jetzt stellt er die Vinyl-Welt schier auf den Kopf: Seine neue Einspielung von Maurice Ravels "Boléro" und "La Valse" mit dem Netherlands Philharmonic Orchestra unter Carlo Rizzi läuft buchstäblich rückwärts! Der Abtaststift wird nicht, wie üblich, außen aufgesetzt, sondern in der Innenrille. more...

Stereoplay (04/01/2013):

Rille Rückwärts

Eine sehr lesenswerte Besprechung mit ausführlichen Informationen zur Produktion. Mit freundlicher Genehmigung der stereoplay-Redaktion. An dieser Stelle besten Dank dafür!

--> zum Artikel

. more...

Home electronics, Schweizer Fachpublikation für Heimelektronik, #4 2013 (04/01/2013):

(...) Das Stück [der "Boléro"] beginnt ganz leise im dreifachen Pianissimo (ppp) - und endet nach viertelstündigem Crescendo im rauschhaften Fortefortissimo (fff). Nun eignen sich bei einer Langspielplatte, die konstant mit 33,3 Umdrehungen pro Minute läuft, die äußeren Abschnitte naturgemäß besser für laute Töne, da hier die Rille pro Zeiteinheit mehr Platz zur Verfügung hat. more...

Audiophile Audition (03/12/2013):

Well, leave it to the Germans to come up with this solution to the fact that many classical works of a quarter-hour or so length begin rather quietly and build up to a great climax at the end, while mastering them on standard LPs starts at the outside edge (where there is the best frequency response and least distortion) and ends near the center label where there is the most frequency dropoff and possible distortion. more...

Analog aktuell: Zeitschrift der Analog Audio Association (01/01/2013):

Wer sich dieses legendäre Musikstück aussucht, um daraus einen wahrhaft audiophilen analogen Klanggenuss zu machen, kann sich zahlreicher Käufer sicher sein. Doch das Denken der TACET-Strategen und - Techniker ging in diesem Falle noch einen ganz entscheidenden Schritt weiter: Da der "Bolero" für seine Klimax-Struktur bekannt ist, wobei sich in das musikalische Grundthema immer mehr Instrumente einklinken, was gegen Ende in ein nahezu infernalisch anmutendes Orchester-Tutti mündet, liegt es auf der Hand, dass es sich hier um ein abtasttechnisch ziemlich kritisches Musikstück handelt.

Hohe Amplituden führen gegen Ende einer Schallplatte deutlich schneller zu Verzerrungen als an deren Anfang; dieser technische Hinweis muss an dieser Stelle ausreichen, um das Folgende zu begründen:

Clevererweise kam man bei TACET daher auf die Idee, diese Platte so zu pressen, dass sie innen beginnt und außen endet, sich der Tonarm also praktisch rückwärts - von innen nach außen - bewegt. more... >>> Płyty winylowe należy przechowywać WYŁĄCZNIE w NAJLEPSZYCH NA ŚWIECIE koszulkach produkcji legendarnej wytwórni MOBILE FIDELITY. 100% gwarancji na pozbycie się trzasków będących w istocie w 90% efektem ładunków elektrostatycznych a nie uszkodzeń mechanicznych płyty! <<<


>>> Ten zestaw to podstawa każdego toru winylowego! <<<


 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: