Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

SAMPLER HD-Mastering CD, WIENIAWSKI, KREISLER, MASSENET, Ruggiero Ricci, Martha Argerich

Ruggiero Ricci - A Violin Life - EDYCJA LIMITOWANA

Ruggiero Ricci - A Violin Life - EDYCJA LIMITOWANA image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

01 Polonaise de Concert No.1, Op.4 Composer: Henryk Wieniawski 04:54 02 Banjo and Fiddle Composer: William Kroll 02:46 03 Mélodie in E flat major Op.42 No.3 Composer: Pyotr Ilyich Tchaikovsky 03:46 04 Tambourin Chinois Composer:Fritz Kreisler 04:05 05 La Ronde Des Lutins Composer: Antonio Bazzini 05:05 06 L'Abeille Composer: François Schubert 01:12 07 Méditation de Thaïs Composer: Jules Massenet 05:01 08 Le Streghe Composer: Niccolò Paganini 09:25 09 La fille aux cheveux de lin Composer: Claude-Achille Debussy 02:25 10 Caprice Viennois Op.2 Composer: Fritz Kreisler 04:27 11 Vocalise, Op.34 No.14 Composer: Sergei Rachmaninoff 05:25 12 Liebesfreud Composer: Fritz Kreisler 03:49 13 Liebesleid Composer: Fritz Kreisler 04:26 14 Fantasy & Variations on a Theme from Rossini's Othello Composer: Heinrich Wilhelm Ernst 13:18 zawartość Master Tape 01 Polonaise de Concert No.1, Op.4 Composer: Henryk Wieniawski 04:54 02 Banjo and Fiddle Composer: William Kroll 02:46 03 Mélodie in E flat major Op.42 No.3 Composer: Pyotr Ilyich Tchaikovsky 03:46 04 Tambourin Chinois Composer:Fritz Kreisler 04:05 05 La Ronde Des Lutins Composer: Antonio Bazzini 05:05 06 L'Abeille Composer: François Schubert 01:12 07 Méditation de Thaïs Composer: Jules Massenet 05:01 11 Vocalise, Op.34 No.14 Composer: Sergei Rachmaninoff 05:25
  • SAMPLER HD-Mastering CD - sampler
  • Ruggiero Ricci - violin
  • Martha Argerich - piano
  • WIENIAWSKI
  • KREISLER
  • MASSENET
Add to Basket

169.00 PLN

HD_MAsterCD:

Nr kat.: HD141silver
Label  : ABC Int. Records
Add to Basket

469.00 PLN

AAD Digital CD:

Nr kat.: AAD-141
Label  : ABC Int. Records
Nośnik w tej chwili niedostępny.

tasma NAB 38cm/s:

Nr kat.: Master-141
Label  : ABC Int. Records

AAD is a Digital Copy Of
The Master Tape

EXTRAORDINARY SOUND warstwa nośna płyty z czystego srebra! NAGRANIE: Carnegie Hall, Nowy Jork, Październik 1979 r. Ruggiero Ricci gra na skrzypcach 'Le Violin du Diable', Guarneriego Ruggiero Ricci began playing the violin at age six, with Louis Persinger. Later teachers included Michel Piastro, Paul Stassevitch and Georg Kulenkampf. As Ricci advanced into his teenage years, some critics suggested that his technical talent was overtaking his interpretive ability. Yet it was at this time that Mr. Ricci plowed into the music that would later help him reinvigorate his career: the 24 Caprices, Paganini’s fiery and daunting works for solo violin. He played the pieces frequently during World War II, alone on stages in front of soldiers while he served as an “entertainment specialist” in the Army Air Forces. Ricci had always been fascinated by Paganini and it was through intense study of his music that he overcame many of the difficulties of the solo repertoire. He carefully analyzed all 24 Paganini Caprices down into a system where he could see Paganini's manner of fingering, shifting and bowing. He claimed that he learnt more about technique from Paganini than from any of his teachers. In fact, Ricci was the first violinist to record all 24 Caprices. Besides, Kreisler and Heifetz were the violinists Ricci most emulated during his formative years, he said." There are many great violinists. But I would say Kreisler was representative, and Heifetz was representative. They're both different, but they both have a stamp, or a style," Ricci said. "I don't care what anyone tells you, when you learn anything, you copy. You can't help being influenced by whatever you hear. So sometimes we're a composite of different influences. I'm a composite of Kreisler influence, Heifetz influence. Those two. I think people recognize my style, that it's not a copy of Heifetz, or of Kreisler. But they did influence me." ****** .Zapraszamy

Czy w naszej cywilizacji było, jest lub będzie coś bardziej tajemniczego nad… sekrety Dalekiego Wschodu? Nasz zachwyt, zdumienie i ciekawość, obleczona swego czasu w ideę orientalizmu – nie słabnie, także w tak specyficznej dziedzinie życia jaką jest marzenie o utrwaleniu, a potem odtworzeniu z wiernością równą oryginałowi – ludzkiego głosu, dźwięków natury, muzyki wykonanej na najwspanialszych instrumentach. Śmiem twierdzić, że na te cele wydaliśmy już tyle pieniędzy ile na zbrojenia czy ekspansję kosmosu. I o ile w dwóch pierwszych dziedzinach skłonni jesteśmy działać w miarę racjonalnie – to na polu audiofilizmu nie zawahamy się zatańczyć kujawiaka na polu minowym, byle tylko huk był z właściwym basem, niezbyt dudniący, a wysokie tony nie powinny syczeć ponad tak typowy dla naś świst pojawiający się w strefie lewej górnej trójki i lekko trącącej próchnicą czwórki. Ale tylko w chwilach podniecenia! Idealne „walnięcie” – oto niedościgniony cel milionów ludzi wrażliwych na efekty dźwiękowe otaczającego nas świata. ********** Swoją drogą… Zastanawiałem się nie tak dawno nad zorganizowaniem pewnej imprezy o zasięgu globalnym. Jednym z jej elementów miałby być konkurs na najpiękniejszy dźwięk naturalny, wydawany przez człowieka. Regulamin nie ogranicza ani sposobu wydawania dźwięku, ani też jakichkolwiek jego cech. W pierwszej edycji zaplanowałem turniej walenia głową w/o ścianę. Aplikować mieli zarówno posiadacze audiofilskich głów jak i studia nagraniowe, które potrafiłyby zarejestrować ten ekstremalny spektakl dźwiękowy. Kiedy ochłonąłem po osiągnieciu poziomu doskonałości intelektualnej, a bruzda geniuszu, która przeorała moje czoło zaczynała niczym wiosenna tęcza blednąć… pojawiła się myśl: ale co tu właściwie ma być przedmiotem owej prezentacji? Dźwięk ściany przyjmującej cios czy huk w głowie w tę ścianę walącą? Czy mikrofony ustawić przed, w, czy za ścianą? A co z mikrofonami rejestrującymi dźwięki wywołane waleniem głową o mur? Zatelefonowałem do zaprzyjaźnionego neurochirurga. - Świetny pomysł – wpuszczę im mikrofony bezprzewodowe, dźwięk odbierzemy po bluethoocie. Wyobraźnia medyka weszła w fazę nadaktywną. Skoro mikrofon to może i kamerę udałoby się dodać? No, ale jak tu zrezygnować z małego drona? W ten sposób będziemy mogli rejestrować odgłosy walenia w całym łbie każdego zawodnika! Neurochirurdzy wolni są od wszelkich przypadłości, towarzyszących ich pacjentom. Pomyślałem tak, patrząc jak mój znajomy przymrużył powieki, a palce dyskretnie symulowały ruchy typowe dla pilotowania drona z poziomu sterownika. - A co, jeśli odezwie się głos sumienia takiego audiofila akurat w trakcie zmagań konkursowych? Zakłóci cały pzrekaz! - Zabijemy go – niskim, przez zęby syczącym głosem powiedział mój mistrz lancetu i wiertła do trepanacji. – Dron może mieć na pokładzie różne ładunki. I paralizatory. - Ale jak źle obliczysz moc ładunku, możesz uszkodzić konkursowy łeb. A jak pojawi się jakiś rykoszet, to odłamek skroni czy kości potylicznej może zrobić krzywdę publiczności! - To włożymy mu hełm – ripostował medyk. - Chełm może rezonować, zasłonić naturalny basreflex.. - Czepiasz się – wyczułem w głosie neurolityka lekką irytację. – Mogę każdemu nalać do łba ze dwa litry płynu borygo, zakitować uszy, za tamponować nos, a w buzię włożyć dwa zbuczałe jajka. Bez obawy, nie zgryzie ich. W ten sposób we łbie nie powstanie najmniejsza fala rezonansowa… - … a oczy? Po co ja to powiedziałem. Neuruś podniósł się z krzesła, otrzepał z pooperacyjnych resztek swój chirurgiczny fartuch. - Fakt… - i lekko ruszył w moją stronę. **** Za oknem noc przeszłą w dzień, ten ustąpił miejsce kolejnej nocy, a my dyskutowaliśmy, rozważaliśmy, doskonaliliśmy mój pomysł. Z każdym dniem staje się coraz lepszy. Ale wizja, ze może być wręcz doskonały – powstrzymuje mnie od ogłuszenia go światu na obecnym, w końcu – przejściowym – etapie. **** Nie inaczej - fachowcy od dźwięku doskonałego. Co kilka miesięcy burzą nasze wyobrażenia o granicy możliwości technicznych w rejestrowaniu bezstratnym muzyki i dźwięków naszej rzeczywistości. Dziś taką nowością doskonałą, jest technologia opracowana w firmie ABC Int’l Records. Podstawą są nośniki wyprodukowane z wykorzystaniem materiałów ciekłokrystalicznych. To w odniesieniu do krążków CD. Ale podstawą jest, była i będzie – taśma magnetyczna, najlepszy ze znanych nośników zapisu analogowego. Tylko taśma pozwala na niemal doskonałe odwzorowanie zapisanych dźwięków z wiernością porównywalną z walorami tonów źródłowych. Nie super cyfrowa produkcja, nie doskonale tłoczony winyl – tylko taśma! W ABC Int’l Records magnetofon STUDER A80 odczytuje zapis z taśmy. Powstaje kopia AAD. Cyfrowa kopia źródła analogowego. Ten trafia do HHB CDR-830 – profesjonalnego duplikatora płyt CD-R - AAD Digital CD. Innymi słowy – otrzymujemy dysk, z którego zazwyczaj robi się matrycę do tłoczenia milionów kopii konsumenckich CD. Tych, które obarczone są wszystkimi błędami kolejnych etapów produkcji tejże płyty. Zamiast źródlanej – woda przegotowana, w najlepszym przypadku! Płyty AAD Digital CD 1:1 są więc cyfrowymi kopiami taśmy-matki. Wolnymi od jakichkolwiek procesów edycyjnych, poprawczych czy uszlachetniających. Dostajemy do ręki to, co artysta wykonał w studiu lub na koncercie, technik zapisał na taśmie, a obaj, po odsłuchu materiału w wozie transmisyjnym czy studiu nagraniowym orzekli: tak, to nasza muzyka, nasza realizacja, dokładnie tak graliśmy, jak nasz kolega utrwalił na taśmie. Wreszcie CD High Damping Coating. Technologia w ogólnym ujęciu znana od ćwierćwiecza, nieustanie doskonalona, wykorzystująca materiały o idealnej przejrzystości, a więc ciekłokrystaliczne. W płytach oferowanych przez ABC – zastosowano dodatkowo powłokę tłumiącą wszelkie fizyczne i elektroniczne, niepotrzebne artefakty. Po prostu – otrzymujemy – kopię taśmy-matki na płycie CD o rewelacyjnych walorach dźwiękowych w porównaniu z krążkami bazującymi na tworzywie poliwęglanowym. **** I znów zatoczyliśmy kolejny krąg. Co było odrzucone i sponiewierane (winyl, teraz taśma) - wraca w glorii i chwale. I tylko ironia losu polega na tym, że ofiary naszej głupoty napędzanej cywilizacyjną próżnością, jak biblijny Józef, miast skarcić braci za sprzedanie go, nagradza nas znów pięknym dźwiękiem, wiernością przekazu, naturalnością brzmienia.

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: