Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

DONIZETTI, Maria Stader, Dietrich-Fischer Dieskau, Ferenc Fricsay, RIAS-Symphonie-Orchester Berlin

Lucia di Lammermoor, Berlin 1953

  • Lucia di Lammermoor - Akt I
  • Nr. 1 - Introduction und Chor
  • „Auf, durchstreifet die nahen Gestade“
  • Nr. 2 - Scene und Cavatine „Du bist so traurig“
  • „Wuth, heissen Durst nach Rache“
  • „Von dem langen Irren müde“
  • Nr. 3a - Scene und Recitativ
  • „Noch ist er ferne!“
  • Nr. 3b - Cavatine
  • „Rings herrschte nächtlich Schweigen“
  • Nr. 4 - Recitativ und Duett „Ich hör ihn kommen“
  • „Auf des Grabes düsterm Hügel“
  • „Es wird auf Zephirs Schwingen“
  • Lucia di Lammermoor - Akt II
  • Nr. 5a - Scene und Recitativ
  • „Lucia wird bald vor Dir erscheinen“
  • Nr. 5b - Duett „Diese Blässe Deiner Wangen“
  • „In Jammer und Tränen“
  • „Wirst Du länger widerstreben“
  • Chor und Cavatine „Dir tönet lauter Jubelgesang“
  • „Dein Stern war nur auf kurze Zeit“
  • Nr. 8 - Scene und Finale „Wo ist Lucia?“
  • Sextett „Ha, wer hemmt den Ruf nach Rache“
  • Lucia di Lammermoor - Akt III
  • Nr. 11 - Chor „Freudigen Jubelchor“
  • Nr. 12 - Scene und Chor „Lasst diese Jubeltöne schweigen!“
  • Nr. 13 - Scene und Arie „Gleich einem Schatten“
  • „Nach trüben Tagen“
  • „Oh weih‘ mir eine Thräne“
  • Nr. 14 - Finale „Ihr Gräber meinr Ahnen“
  • „Dies Herz, das heiss und treu geliebt“
  • „Ja, zu Dir, verklärter Engel“
  • Maria Stader - soprano
  • Dietrich-Fischer Dieskau - baritone
  • Ferenc Fricsay - conductor
  • RIAS-Symphonie-Orchester Berlin - orchestra
  • DONIZETTI
Add to Basket

64.00 PLN

2 CD:

Nr kat.: AUD23412
Label  : Audite

Pierwszy raz od czasu rejestracji udostępniono materiał utrwalony przez inżynierów berlińskiej rozgłośni radiowej RIAS, na magnetofonach o szybkości przesuwu taśmy przed głowicą 76 cm/s. Wszystkie publikowane wcześniej nagrania pochodziły z kopii wykonanych na początku lat 50. ubiegłego stulecia, wykonanych na taśmach o prędkości przesuwu przed głowicą 38 cm/s. Dzięki subtelnemu remsteringowi i doskonałej jakości zapisu pierwotnego - otrzymaliśmy materiał muzyczny zaskakujący świeżością, barwą dźwięku, wspaniałą sceną i selektywnością brzmień poszczególnych instrumentów. REWELACJA!!! With the 1953 recording of []9BDonizetti’s Lucia di Lammermoor, Ferenc Fricsay, then aged 39, presented his ideal audio version of the opera. For the main roles he engaged three singers with whom he particularly enjoyed working as they all shared his stylistic sensitivity and his desire for perfection: Maria Stader, Ernst Haefliger and Dietrich Fischer-Dieskau. As the orchestra, he chose the RIAS Symphony Orchestra, today’s Deutsches Symphonie-Orchester Berlin. After four years of working with the orchestra, he had formed it into a committed ensemble bearing its own, characteristic sound and displaying a clear concept of style and immense precision. Fricsay produced the recording for the RIAS Berlin in German. There is a "Producer’s Comment" from producer Ludger Böckenhoff about this production available. The production is part of our series „Legendary Recordings“ and bears the quality feature „1st Master Release“. This term stands for the excellent quality of archival productions at audite. For all historical publications at audite are based, without exception, on the original tapes from broadcasting archives. In general these are the original analogue tapes, which attain an astonishingly high quality, even measured by today‘s standards, with their tape speed of up to 76 cm/sec. The remastering – professionally competent and sensitively applied – also uncovers previously hidden details of the interpretations. Thus, a sound of superior quality results. CD publications based on private recordings from broadcasts cannot be compared with these.