Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

CHOPIN, LISZT, DEBUSSY, BACH, Miyuji Kaneko

Piano Pieces 2

Miyuji Kaneko - Chopin, Liszt, Debussy, Bach, Piano Pieces 2 01. Chopin - Polonaise No. 6 in A Flat Major "Heroic" Op. 53 (6:46) 02. Chopin - Barcarolle in F Sharp Major Op. 60 (9:01) 03. Chopin - Nocturne No. 2 in E Flat Major Op. 9-2 (4:32) 04. Chopin - Etude in E Major "Chanson de l'adieu" Op. 10-3 (4:28) 05. Chopin - Waltze No. 1 in E Flat Major "Grande Valse Brillante" Op. 18 (5:19) 06. Liszt - Hungarian Rhapsody No. 12 in C Sharp Minor S244 R106 (9:50) 07. Debussy - From Children's Corner No. 6 "Golliwog's Cakewalk" (2:46) 08. Bach - Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, BWV 639 (3:35)
  • Miyuji Kaneko - piano
  • CHOPIN
  • LISZT
  • DEBUSSY
  • BACH
Add to Basket

629.00 PLN

SACD Hybr:

Nr kat.: ESSO10001
Label  : Esoteric (Japan)

ESOTERIC - NUMER JEDEN W ŚWIECIE AUDIOFILII I MELOMANÓW - SACD HYBR

Płyta o szczególnych walorach audiofilskich i high-endowych. Do nagrania tej szczególnej pod każdym względem płyty użyto dwóch najlepszych na świecie mikrofonów: Neumann M-50C and Brauner VM1. Ten pierwszy, od lat podstawowy w torze nagraniowym DECCI zarejestrował wiele arcywykonań. Drugi - nie mniej wiernie oddaje prawdę brzmienia. Oba mikrofony zarejestrowały recital Miyuji Kaneko. W tym samym czasie. Ścieżka podstawowa (CD) tej płyty to zapis dokonany przy użyciu Neumanna. Jeśli jednak przełączą się Państwo na warstwę SACD - mogą Państwo porównać walory obu mikrofonów. Wystarczy przełączać się między ścieżkami. Np. Ballada No. 1 na ścieżce 1 warstwy SACD to zapis przy użyciu Neumanna; ścieżka 8 tej samej warstwy, to dokładnie to samo wykonanie Ballady, ale zarejestrowane przez mikrofon Brauner VM1. Rejestracja została pzreprowadzona w jednaj z najlepszych sal koncertowych na świecie - The Northern Alps Culture Center (Toyama Prefecture). Przy jej budowie uwzględniono wszelkie zdobycze techniki akustycznej oraz doświadczenia z eliminacją rezonansu. Mastering materiału odbywał się w nocy, kiedy czystość sieci zasilającej i jej stabilność były możliwie najlepsze. Do tego - wykorzystano okablowanie i komponenty elektroniczne najlepsze, jakimi dysponuje współczesna technika nagraniowa. I tak powstała PŁYTA WZORCOWA .

Część pierwsza tej kolekcji.

Miyuji Kaneko, Piano Miyuji Kaneko was born in 1989 to a Japanese father and a Hungarian mother. At the age of six, he moved to Hungary alone to study under Zsuzsa Cs. Nagy at the Bartok Elementary School of Music. In 2001 at the age of eleven, he was accepted into the Franz Liszt Academy of Music, skipping grades and studying with professors Gabor Eckhardt, Gyongyi Kevehazi, and Rita Wagner. He has won first prizes in many international music competitions, including the 2008 Bartok International Piano Competition. In 2013, he recorded Tchaikovsky’s Piano Concerto No. 1 at EMI Studios in London with Kenichiro Kobayashi directing the London Philharmonic. Enjoy the overwhelming power of musical expression in works of Miyuji’s specialty composers: Chopin, Liszt, and Debussy.

Without missing the delicate tones that are hard to pick out even in concert, here you can experience harmonies interwoven with the complex resonances and overtones brought into being by the sounds of strong hammer strikes. With the inner emotions of the performer clearly evident, you can fully savor the profound qualities of high-end audio.

Perfectionist DSD recording using the very best vacuum tube condenser microphones: Neumann M-50C and Brauner VM1.

From the 1960s until today, the M-50C has been an unrivaled presence as the principal microphone of Decca Records in Britain. It has produced a huge number of famous recordings in diverse situations ranging from small instrumental ensembles to large orchestras. The VM1 is a vacuum tube microphone currently attracting strong attention from recording engineers around the world. Its distinctive characteristics include a natural sound quality and the ability to superbly record the indirect sounds of fine halls.

Engineered to enable the selection and comparison of sound captured by each microphone. (SACD layer only)

Microphone tracks can be selected because the same performance was recorded using different microphones. Tracks one to seven were recorded on the Neumann M-50C, and tracks eight to fourteen on the Brauner VM1. You can choose which of the tracks best suit your preferences. (Single-microphone performance time: 56:06)

Dynamic piano sounds overflowing with vitality elicited in a hall designed with a rich musical atmosphere and sound space.

In order to make the most of the musical power of expression of the performer, the piano and the piano tuner are extremely important factors, but the acoustics of the hall are also critical to the appeal of the piece. It is preferable for low frequency sound reverberations to fade quickly while high frequency sound reverberates for longer. Additionally, soft stage floors underneath the piano tend to produce a deep booming sound that causes the acoustic image to become indistinct. The Northern Alps Culture Center (Toyama Prefecture) was selected as the recording hall because such issues were addressed when it was constructed.

Definitive sound quality sought from the DSD recording stage to the clock generator, lines, and power cables used in mastering.

Very thick power cables were connected directly to the switchboard, and the highest quality ESOTERIC materials were used for the power cables and line cables used on the AD converter, the rubidium clock generator, and the hard disk drive. To reduce noise interference, devices were removed from racks and matched with compatible insulators. Our uncompromising approach was also extended to working times, with recordings taken on holidays and mastering done late at night to ensure a more stable power supply. Nakład każdego tytułu to 1000 egzemplarzy w skali światowej. Płyty nie są wznawiane. Stanowią niezwykle poszukiwany i pożądany cel kolekcjonerów z całego świata.


Nakład każdego tytułu to 1000 egzemplarzy w skali światowej. Płyty nie są wznawiane. Stanowią niezwykle poszukiwany i pożądany cel kolekcjonerów z całego świata.


 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: