Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

BEETHOVEN, Ferenc Fricsay, RIAS-Symphonie-Orchester Berlin

Symphony No. 7, Symphony No. 8, Leonore Overture No. 3 - Berlin 1953 / 54 / 52

  • Symphony No. 7 in A major, Op. 92
  • I. Poco sostenuto – Vivace
  • II. Allegretto
  • III. Presto
  • IV. Allegro con brio
  • Symphony No. 8 in F major, Op. 93
  • I. Allegro vivace e con brio
  • II. Allegretto scherzando
  • III. Tempo di Minuetto
  • IV. Allegro vivace
  • Leonore Overture No. 3 in C minor, Op. 72
  • Adagio
  • Allegro
  • Tempo I
  • Ferenc Fricsay - conductor
  • RIAS-Symphonie-Orchester Berlin - orchestra
  • BEETHOVEN

Produkt w tej chwili niedostępny.

Pierwszy raz od czasu rejestracji udostępniono materiał utrwalony przez inżynierów berlińskiej rozgłośni radiowej RIAS, na magnetofonach o szybkości przesuwu taśmy przed głowicą 76 cm/s. Wszystkie publikowane wcześniej nagrania pochodziły z kopii wykonanych na początku lat 50. ubiegłego stulecia, wykonanych na taśmach o prędkości przesuwu przed głowicą 38 cm/s. Dzięki subtelnemu remsteringowi i doskonałej jakości zapisu pierwotnego - otrzymaliśmy materiał muzyczny zaskakujący świeżością, barwą dźwięku, wspaniałą sceną i selektywnością brzmień poszczególnych instrumentów. REWELACJA!!! Aged 34, Ferenc Fricsay conducted the RIAS Symphony Orchestra for the first time and was immediately contracted as Chief Conductor. In only a few years, rehearsing unrelentingly, he transformed the orchestra into an internationally renowned, top-class ensemble. The Beethoven recordings were made towards the end of Fricsay’s first engagement with the RIAS; they show orchestra and conductor at the height of their collaboration. The virtuosity and precision of the orchestra’s performance in all sections makes the ensemble the ideal medium for Fricsay’s uncompromising interpretations. The recordings revive Fricsay’s music-making in its dazzling modernity – music-making which was unheard of and hugely influential around 1950, and whose consequence is fascinating even today.