UHQCD - dotknij Oryginału
No, wygląda na to, że mam wreszcie coś nowego Państwu w sprawie winylowej do powiedzenia. Letnia premiera najnowszej płyty Anne Bisson i jej tria – to początek nowego rozdziału w fonografii. Płyta jest znakomita – muzycznie i interpretacyjnie. To nie ulega wątpliwości. Tłoczenie – w oparciu o zupełnie nowe prasy – zaskakująco precyzyjne – niczym lustrzane odbicie oryginału. Ale największym zaskoczeniem jest nowa receptura masy winylowej. Tak jak w latach 60. Ubiegłego stulecia Japończycy zadziwili świat swoją recepturą na winyl (wykorzystaną później przez Mobile Fidelity), tak teraz czyni to współpracujący ze sobą Impex i Genesis, amerykańscy liderzy rynku winylowego. A także ich tajlandzki partner – Brilliance Music & Studios. Sukces technologiczny – pierwszego rzędu. Ale artystycznie – dalece bardziej imponujący. Płyta powstała w technologii direct-to-disc. Żywy występ artystów nie jest zapisywany na dysku czy taśmie. Nacinarka winylowa preparuje w czasie występu wzorzec do produkcji stempli. Zero pomyłek, idealne tempa, aby zmieścić się z materiałem muzycznym na każdej ze stron płyty. Sesja nagraniowa odbyła się w hollywoodzkim studiu Bernie Grundmanna. Orzy konsolecie sam Michael Ross. Czy są gdzieś jeszcze na świecie lepsi specjaliści od rejestracji dźwięku? Nie, nie ma. Płyta nowej generacji została wytłoczona w nakładzie 3000 egzemplarzy ręcznie numerowanych. Za kilka lat będą się o niej dzieci uczyły w szkołach. Proszę? Nie wiem, czy w naszych. Ale gdzieś, gdzie ceni się wielkie dokonania – na pewno. Musicians: Anne Bisson, piano, vocals Jean-Bertrand Carbou, acoustic bass Pierre Tanguay, drums, percussions Anne Bisson - w naszej ofercie