UHQCD - dotknij Oryginału
No, wygląda na to, że mam wreszcie coś nowego Państwu w sprawie winylowej do powiedzenia.
Letnia premiera najnowszej płyty Anne Bisson i jej tria – to początek nowego rozdziału w fonografii.
Płyta jest znakomita – muzycznie i interpretacyjnie. To nie ulega wątpliwości.
Tłoczenie – w oparciu o zupełnie nowe prasy – zaskakująco precyzyjne – niczym lustrzane odbicie oryginału.
Ale największym zaskoczeniem jest nowa receptura masy winylowej.
Tak jak w latach 60. Ubiegłego stulecia Japończycy zadziwili świat swoją recepturą na winyl (wykorzystaną później przez Mobile Fidelity), tak teraz czyni to współpracujący ze sobą Impex i Genesis, amerykańscy liderzy rynku winylowego. A także ich tajlandzki partner – Brilliance Music & Studios.
Sukces technologiczny – pierwszego rzędu.
Ale artystycznie – dalece bardziej imponujący.
Płyta powstała w technologii direct-to-disc. Żywy występ artystów nie jest zapisywany na dysku czy taśmie. Nacinarka winylowa preparuje w czasie występu wzorzec do produkcji stempli. Zero pomyłek, idealne tempa, aby zmieścić się z materiałem muzycznym na każdej ze stron płyty.
Sesja nagraniowa odbyła się w hollywoodzkim studiu Bernie Grundmanna. Orzy konsolecie sam Michael Ross. Czy są gdzieś jeszcze na świecie lepsi specjaliści od rejestracji dźwięku?
Nie, nie ma.
Płyta nowej generacji została wytłoczona w nakładzie 3000 egzemplarzy ręcznie numerowanych.
Za kilka lat będą się o niej dzieci uczyły w szkołach.
Proszę? Nie wiem, czy w naszych. Ale gdzieś, gdzie ceni się wielkie dokonania – na pewno.
Musicians:
Anne Bisson, piano, vocals
Jean-Bertrand Carbou, acoustic bass
Pierre Tanguay, drums, percussions
Anne Bisson - w naszej ofercie