Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

Stan Getz, Charlie Byrd

Jazz Samba

Jazz Samba image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

Stan Getz & Charlie Byrd - Jazz Samba 01. Desafinado (5:52) 02. Samba Dees Days (3:36) 03. O Pato (2:35) 04. Samba Triste (4:47) 05. Samba De Uma Nota So (6:13) 06. E Luxo So (3:43) 07. Baia (6:39)
  • Stan Getz - tenor saxophone
  • Charlie Byrd - guitar
Add to Basket

109.00 PLN

SHM-CD:

Nr kat.: UCCU5582
Label  : UNIVERSAL (Japan)
Add to Basket

169.00 PLN

SACD ONE LAYER:

Nr kat.: UCGU9087
Label  : UNIVERSAL (Japan)

SACD ONE LAYER na SHM-CD

„Jazz Samba” był pierwszym albumem bossa novy na amerykańskiej scenie jazzowej i jednym z najlepiej sprzedających się albumów jazzowych wszech czasów. Słowo bossa nova jest często synonimem nazwiska Stan Getz. Jednak w Stanach Zjednoczonych brzmienie bossa novy mogłoby nigdy nie być znane, gdyby nie Charlie Byrd. W 1961 roku Byrd powrócił z trasy koncertowej po Ameryce Południowej, gdzie bossa nova przeżywała rozkwit. Styl – adaptacja zaraźliwych brazylijskich rytmów samby z harmonicznymi strukturami i „chłodną” powierzchnią jazzu z Zachodniego Wybrzeża – został spopularyzowany przez wokalistę João Gilberto i autora tekstów Antonio Carlosa Jobima. Byrd przywiózł z Ameryki Południowej kilka płyt, aby Getz mógł ich posłuchać. Zaplanowali sesję nagraniową i reszta jest historią: „Jazz Samba”! Album osiągnął pierwsze miejsce na listach przebojów pop, gdzie utrzymywał się przez 70 tygodni. Getz zdobył nagrodę Grammy w kategorii „Najlepsze Wykonanie Instrumentalne Jazzowe” za „Desafinado”. W 2010 roku „Jazz Samba” została wprowadzona do Galerii Sław Grammy. Na nadchodzące sesje nagraniowe wybrali kompozycje Jobima i innych kompozytorów, takich jak Baden-Powell i Ary Barroso, uzupełnione kompozycją Byrda. Sesja nagraniowa „Jazz Samba” odbyła się ostatecznie 13 lutego 1962 roku w kościele All Souls Church w kościele Unitariańskim w Waszyngtonie, a jej producentem był Creed Taylor. Getzowi i Byrdowi towarzyszyła stała sekcja rytmiczna Byrda – Keter Betts (gitara basowa) i Buddy Deppenschmidt (perkusja). Kwartet został powiększony o brata Charliego, Joe „Gene'a” Byrda (gitara basowa, gitara rytmiczna) oraz Billa Reichenbacha (perkusja). ... W ramach popularnej serii „Verve Acoustic Sounds Series”, Universal Music Japan prezentuje imponujący brzmieniowo remaster tego klasyka jazzu – jako limitowaną edycję japońskiej płyty SHM-SACD w tekturowej kopercie mini-LP z paskiem OBI. Ten tytuł to płyta SHM-SACD. Ten format stanowi ewolucję jednowarstwowej płyty SACD i wykorzystuje wyjątkowo lekki i przezroczysty plastik (Super High Material). Pozwala to na znacznie lepszą czytelność struktur pit-land na powierzchni niż w przypadku hybrydowych płyt SACD. Płyty SHM-SACD Universal są zazwyczaj remasterowane z oryginalnych taśm-matek albumu, bez żadnych modyfikacji w DSD. Płyty SHM-SACD można odtwarzać na dowolnym odtwarzaczu SACD. Prosimy nie używać L’Art du Son ani środków czyszczących na bazie alkoholu. – Uwaga: Wszystkie tytuły są projektowane przez Universal Music jako limitowane edycje kolekcjonerskie na rynek japoński. (tłum. mech.) Muzycy: Stan Getz, tenor saxophone Charlie Byrd, guitar Keter Betts, bass Gene Byrd, bass, guitar Buddy Deppenschmidt, drums Bill Reichenback, percussion Tekst alternatywny
Płyty SHM-CD do odtworzenia we wszystkich typach czytników CD oraz DVD. Gwarantują niespotykaną wcześniej analogową jakość brzmienia, odwzorowują wszystkie walory taśmy-matki. Zdaniem specjalistów - ten nośnik i ta technologia najlepiej - bo natywnie, przenosi na krążek CD wszystkie walory nagrania analogowego.