WYDARZENIE!!!!
No to mam kłopot. Państwo - dopiero będą go mieli. Oto powód:
High End Audiophile Test Demo SACD, 14th edition. Absolutely the top of recording and music performance.
By lepiej wprowadzić Państwa w kwestię, proszę zwrócić uwagę na okładkę płyty. Ponad napisem Marantz - lśni... gwiazda. Polarna? Południa? Gwiazda w ciemności? Gwiazda nadziei? Jakkolwiek Państwu się będzie ona kojarzyła - pewne jest, iż gwiazda jest w przestrzeni kosmicznej. A tam - panuje stan... nieważkości. To mamy już ustalone. Idźmy, a raczej - lećmy dalej. Jaki jest stan naszej świadomości i fizykalności w stanie nieważkości? Czy on także podlega prawom braku ciążenia? A więc przyciągania, stabilizowania, pionowania? Mają Państwo odpowiedź? Doskonale. To kwestia trzecia i ostatnia. Proszę - zanim doczytają Państwo to zdanie do końca, włączyć odsłuch pierwszego utworu... Zaczekam... Nawet komputerowe głośniczki, niczym Czarna Dziura wchłoną Państwa, wciągną w ten stan wewnątrzmuzycznej przestrzeni. Lecimy... Wokół - konstelacje dźwięków i akordów, przyciemniona wstęga głosu. Szybujemy w durach, septymach i mollach ale żadnego z nich nie czujemy fizycznie. Stajemy się nimi na czas określony taktem, uderzeniem sekcji rytmicznej.. I taka dokładnie jest ta płyta. Fritz de With, bez miliardowych inwestycji w statki kosmiczne, a jedynie dzięki zasobom swojej taśmoteki oraz rewolucyjnego patentu pod nazwą MW Coding Process Mastering ożywił w stopniu niespotykanym wcześniej, uplastycznił, uprzestrzennił kosmos dźwięków. Czy kiedykolwiek słyszeli Państwo Shirley Horn w tak zjawiskowym wydaniu? A Eva Cassidy? A gitara Dominica Millera? A jak brzmi Fourplay? Był Avatar przykładem nowych możliwości wizji. Jest 14 edycja samplera Marantza rewolucją dźwięku w wymiarze 3D do potęgi n!