Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

Lindemann

Wzmacniacz zbalansowany klasy D - musicbook:55

Wzmacniacz zbalansowany klasy D - musicbook:55 image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

Redakcja pisma HiFi-Choice uzupełniła recenzję tego urządzenia przytoczeniem kilu myśli sformułowanych przez własciciela firmy i konstruktora Norberta Lindemanna:

.



(w wolnym tłumaczeniu):

„Lindemann Audio to manufaktura brzmienia. Naszym założeniem jest reprodukcja muzyki w tak naturalny, autentyczny sposób, jak to tylko możliwe. Rzecz w tym, by słuchacz zapomniał o całej zaangażowanej w odtwarzanie technologii i skupił się wyłącznie na muzyce. W ten sposób czar i urok starych nagrań zabiera nas w podróż w czasie, dostarcza emocji, przywołuje wspomnienia. Słuchanie muzyki w domu może być czymś więcej niż tylko tworzeniem nastroju, może stać się ważnym elementem stanowiącym o jakości naszego życia. Projektując nasze urządzenia korzystamy z ponad 30 lat doświadczenia zyskanych przy tworzeniu kolumn, wzmacniaczy i źródeł cyfrowych. Lindemann projektując nowe urządzenia korzysta z najnowszych dostępnych narzędzi projektowych i najnowszych osiągnięć w zakresie pomiarów. No i oczywiście wykorzystujemy najnowsze technologie i rozwiązania jakie rynek ma do zaoferowania. Prawdziwy postęp w zakresie jakości brzmienia można osiągnąć tylko poprzez spójność, współpracę składowych elementów a właściwy efekt osiąga się, gdy te założenia spełniają wszystkie, najdrobniejsze nawet elementy. Doświadczenie nauczyło nas, że jedynie czyste, klarowne koncepcje i ich bezkompromisowe, czasem wręcz purystyczne wdrażanie dają efekt, który jest przekonujący nie tylko przez pierwsze 5 minut słuchania, ale i po roku, czy dwóch.

Albert Einstein powiedział: ‚Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej’.

To doskonałe podsumowanie tego, co staramy się robić.”



****


fr. recenzji musicbook:10/15 oraz musicbook:55
HI-FI Choice, Sierpień, 2015




************************** .

Norbert Lindemann nie kryje satysfakcji.

Zaprezentowane na majowej wystawie w Monachium 2014 ‘pięcioraczki’ to efekt ponad 20 lat intensywnych prac badawczych, eksperymentów i doświadczeń w dążeniu do stworzenia urządzeń wiernie, doskonale i prawdziwie odwzorowujących prawdę rzeczywistości nagranej w studio, sali koncertowej czy jazzowym klubie.

Jego wcześniejsze konstrukcje - AMP4, CD1, pierwszy niemiecki odtwarzacz SACD - D680 a przede wszystkim rewelacyjna seria 800, której komponenty weszły do ścisłej światowej czołówki urządzeń high end – to już historia.

Dziś Norbert Lindemann uznał, że kolejny krok ku przybliżaniu nas do prawdy brzmienia wiedzie przez sferę digital. Jego odtwarzacz HDCD 825 z liniowym oversamplingiem przekroczył zdecydowanie barierę wyznaczoną przez format SACD. Ale dedykowaną do tego odtwarzacza konstrukcję wzmacniacza nawiązującą do technologii analogowej i wzmacniaczy z lampą 300B – teraz zamienił na układ tranzystorowy, scalony, na technologię cyfrową. I to z jakim efektem!

I tak powstała seria urządzeń ‘musicbook’, purystycznych w konstrukcji, kształcie i designe komponentów, które nie tylko odpowiadają współczesnym, najwyższym wymaganiom czasu cyfryzacji brzmienia analogowego w niespotykanej dotychczas jakości, a jednocześnie spełniają oczekiwania najbardziej wybrednych melomanów.

Musicbooki stanowią nową wartość we współczesnym świecie high endu. Są logiczną konsekwencją jego ewolucji a jednocześnie bezpowrotnie zamykają poprzednie jego epoki. Lindemann Audio była jedną z pierwszych na świecie firm, która z powodzeniem zrealizowała pierwsze urządzenia wykorzystujące połączenie USB-to-S/PDIF, umożliwiające współpracę komputera z konwerterem cyfrowo-analogowym.

Uznanie komputera za źródło i magazyn nieskompresowanych plików muzycznych, wolnych od wszelkich wad jakie niosą w sobie płyty CD, rosło i rośnie nadal wraz z doskonaleniem protokołów przesyłania przewodowego, bezprzewodowego, pojemności dysków urządzeń stacjonarnych i przenośnych. Nade wszystko jednak legitymizacją dla tego nowego rozdziału fonografii (potrzebna będzie nowa nazwa) stałą się nasza cywilizacyjna już umiejętność i potrzeba a wręcz nieodzowność korzystania z szybkiego dostępu do muzycznych zasobów, w czasie rzeczywistym.

Płyta CD jest i pozostanie... brylantem. Oprawna w doskonałe czytniki, wspaniałe wzmacniacze. Stanie się atrybutem dostojnego konserwatyzmu. Będzie anachronizmem, przeżytkiem i... – to straszne, wiem – eksponatem muzealnym. Zajmie tam miejsce obok taśmy magnetofonowej i mini dysków. Jeszcze na trochę tylko ostanie się winyl.

Nie ma odwrotu od plików bezstratnych.

Lindemann sięgnął po najlepsze komponenty i rozwiązania. W serii musicbook wykorzystał m.in. zasilacze impulsowe, doskonałe układy scalone Analog Devices DSP, Wolfson WM8742 DAC na wyjściu. Ale co najciekawsze - zastosowano autorską, znaną i przebudowaną konstrukcję Lindemana o nazwie „Anagram Sonic 2“. System Anagram nie tylko został dostosowany do współpracującego z nim układu mono DAC lecz jego istotną właściwością jest zastąpienie poprzednio używanego „Linear Phase Filter” przez zoptymalizowany akustycznie „Minimum Phase Filter” z zastosowanym tłumieniem apodyzacyjnym. Dzięki tego typu filtrowaniu zdecydowanie zmniejszono występowanie artefaktów w dziedzinie czasu i osiągnięto nowy zdyscyplinowany czasowo stosunek sygnału nabrzmiewania.

Oto seria urządzeń musicbook produkowanych przez Lindemann Audio:

.

cyfrowo analogowy konwerter USB z w pełni zbalansowanym wzmacniaczem oraz wyjściem słuchawkowym klasy A. Kompatybilny z DSD z niezależnym konwerterem DSD umożliwiającym w pełni natywne odtwarzanie muzyki. Sterowany ręcznie i z pilota.

.

cyfrowo analogowy konwerter USB z w pełni zbalansowanym wzmacniaczem oraz wyjściem słuchawkowym klasy A oraz wysokiej klasy odtwarzaczem CD. Wyposażony w konwerter DSD umożliwiający w pełni natywne odtwarzanie muzyki. Sterowany ręcznie i z pilota.

.

oparty o protokół UPnP/DLNA sieciowy odtwarzacz muzyki, wyposażony w cyfrowy, w pełni zbalansowany przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy klasy A. Sterowany pilotem oraz aplikacjami iOS oraz Android.

.

oparty o protokół UPnP/DLNA sieciowy odtwarzacz muzyki, wyposażony w cyfrowy, w pełni zbalansowany przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy klasy A. Wyposażony w wysokiej klasy odtwarzacz płyt CD. Sterowany pilotem oraz aplikacjami iOS oraz Android.

.

w pełni zbalansowany wzmacniacz mocy klasy D (60W), oferujący niezwykle detaliczną, dynamiczną i szczegółową scenę muzyczną. Zbudowany w oparciu o dyskretne obwody, które są oparte na opatentowanej technologii UCD. Idealny do współpracy z małymi i średnimi głośnikami.

Redakcja pisma HiFi-Choice uzupełniła recenzję tego urządzenia przytoczeniem kilu myśli sformułowanych przez własciciela firmy i konstruktora Norberta Lindemanna:

.



(w wolnym tłumaczeniu):

„Lindemann Audio to manufaktura brzmienia. Naszym założeniem jest reprodukcja muzyki w tak naturalny, autentyczny sposób, jak to tylko możliwe. Rzecz w tym, by słuchacz zapomniał o całej zaangażowanej w odtwarzanie technologii i skupił się wyłącznie na muzyce. W ten sposób czar i urok starych nagrań zabiera nas w podróż w czasie, dostarcza emocji, przywołuje wspomnienia. Słuchanie muzyki w domu może być czymś więcej niż tylko tworzeniem nastroju, może stać się ważnym elementem stanowiącym o jakości naszego życia. Projektując nasze urządzenia korzystamy z ponad 30 lat doświadczenia zyskanych przy tworzeniu kolumn, wzmacniaczy i źródeł cyfrowych. Lindemann projektując nowe urządzenia korzysta z najnowszych dostępnych narzędzi projektowych i najnowszych osiągnięć w zakresie pomiarów. No i oczywiście wykorzystujemy najnowsze technologie i rozwiązania jakie rynek ma do zaoferowania. Prawdziwy postęp w zakresie jakości brzmienia można osiągnąć tylko poprzez spójność, współpracę składowych elementów a właściwy efekt osiąga się, gdy te założenia spełniają wszystkie, najdrobniejsze nawet elementy. Doświadczenie nauczyło nas, że jedynie czyste, klarowne koncepcje i ich bezkompromisowe, czasem wręcz purystyczne wdrażanie dają efekt, który jest przekonujący nie tylko przez pierwsze 5 minut słuchania, ale i po roku, czy dwóch.

Albert Einstein powiedział: ‚Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej’.

To doskonałe podsumowanie tego, co staramy się robić.”



****


fr. recenzji musicbook:10/15 oraz musicbook:55
HI-FI Choice, Sierpień, 2015




************************** .

Norbert Lindemann nie kryje satysfakcji.

Zaprezentowane na majowej wystawie w Monachium 2014 ‘pięcioraczki’ to efekt ponad 20 lat intensywnych prac badawczych, eksperymentów i doświadczeń w dążeniu do stworzenia urządzeń wiernie, doskonale i prawdziwie odwzorowujących prawdę rzeczywistości nagranej w studio, sali koncertowej czy jazzowym klubie.

Jego wcześniejsze konstrukcje - AMP4, CD1, pierwszy niemiecki odtwarzacz SACD - D680 a przede wszystkim rewelacyjna seria 800, której komponenty weszły do ścisłej światowej czołówki urządzeń high end – to już historia.

Dziś Norbert Lindemann uznał, że kolejny krok ku przybliżaniu nas do prawdy brzmienia wiedzie przez sferę digital. Jego odtwarzacz HDCD 825 z liniowym oversamplingiem przekroczył zdecydowanie barierę wyznaczoną przez format SACD. Ale dedykowaną do tego odtwarzacza konstrukcję wzmacniacza nawiązującą do technologii analogowej i wzmacniaczy z lampą 300B – teraz zamienił na układ tranzystorowy, scalony, na technologię cyfrową. I to z jakim efektem!

I tak powstała seria urządzeń ‘musicbook’, purystycznych w konstrukcji, kształcie i designe komponentów, które nie tylko odpowiadają współczesnym, najwyższym wymaganiom czasu cyfryzacji brzmienia analogowego w niespotykanej dotychczas jakości, a jednocześnie spełniają oczekiwania najbardziej wybrednych melomanów.

Musicbooki stanowią nową wartość we współczesnym świecie high endu. Są logiczną konsekwencją jego ewolucji a jednocześnie bezpowrotnie zamykają poprzednie jego epoki. Lindemann Audio była jedną z pierwszych na świecie firm, która z powodzeniem zrealizowała pierwsze urządzenia wykorzystujące połączenie USB-to-S/PDIF, umożliwiające współpracę komputera z konwerterem cyfrowo-analogowym.

Uznanie komputera za źródło i magazyn nieskompresowanych plików muzycznych, wolnych od wszelkich wad jakie niosą w sobie płyty CD, rosło i rośnie nadal wraz z doskonaleniem protokołów przesyłania przewodowego, bezprzewodowego, pojemności dysków urządzeń stacjonarnych i przenośnych. Nade wszystko jednak legitymizacją dla tego nowego rozdziału fonografii (potrzebna będzie nowa nazwa) stałą się nasza cywilizacyjna już umiejętność i potrzeba a wręcz nieodzowność korzystania z szybkiego dostępu do muzycznych zasobów, w czasie rzeczywistym.

Płyta CD jest i pozostanie... brylantem. Oprawna w doskonałe czytniki, wspaniałe wzmacniacze. Stanie się atrybutem dostojnego konserwatyzmu. Będzie anachronizmem, przeżytkiem i... – to straszne, wiem – eksponatem muzealnym. Zajmie tam miejsce obok taśmy magnetofonowej i mini dysków. Jeszcze na trochę tylko ostanie się winyl.

Nie ma odwrotu od plików bezstratnych.

Lindemann sięgnął po najlepsze komponenty i rozwiązania. W serii musicbook wykorzystał m.in. zasilacze impulsowe, doskonałe układy scalone Analog Devices DSP, Wolfson WM8742 DAC na wyjściu. Ale co najciekawsze - zastosowano autorską, znaną i przebudowaną konstrukcję Lindemana o nazwie „Anagram Sonic 2“. System Anagram nie tylko został dostosowany do współpracującego z nim układu mono DAC lecz jego istotną właściwością jest zastąpienie poprzednio używanego „Linear Phase Filter” przez zoptymalizowany akustycznie „Minimum Phase Filter” z zastosowanym tłumieniem apodyzacyjnym. Dzięki tego typu filtrowaniu zdecydowanie zmniejszono występowanie artefaktów w dziedzinie czasu i osiągnięto nowy zdyscyplinowany czasowo stosunek sygnału nabrzmiewania.

Oto seria urządzeń musicbook produkowanych przez Lindemann Audio:

.

cyfrowo analogowy konwerter USB z w pełni zbalansowanym wzmacniaczem oraz wyjściem słuchawkowym klasy A. Kompatybilny z DSD z niezależnym konwerterem DSD umożliwiającym w pełni natywne odtwarzanie muzyki. Sterowany ręcznie i z pilota.

.

cyfrowo analogowy konwerter USB z w pełni zbalansowanym wzmacniaczem oraz wyjściem słuchawkowym klasy A oraz wysokiej klasy odtwarzaczem CD. Wyposażony w konwerter DSD umożliwiający w pełni natywne odtwarzanie muzyki. Sterowany ręcznie i z pilota.

.

oparty o protokół UPnP/DLNA sieciowy odtwarzacz muzyki, wyposażony w cyfrowy, w pełni zbalansowany przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy klasy A. Sterowany pilotem oraz aplikacjami iOS oraz Android.

.

oparty o protokół UPnP/DLNA sieciowy odtwarzacz muzyki, wyposażony w cyfrowy, w pełni zbalansowany przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy klasy A. Wyposażony w wysokiej klasy odtwarzacz płyt CD. Sterowany pilotem oraz aplikacjami iOS oraz Android.

.

w pełni zbalansowany wzmacniacz mocy klasy D (60W), oferujący niezwykle detaliczną, dynamiczną i szczegółową scenę muzyczną. Zbudowany w oparciu o dyskretne obwody, które są oparte na opatentowanej technologii UCD. Idealny do współpracy z małymi i średnimi głośnikami.

  • Lindemann - producent
Add to Basket

7800.00 (9200.00) PLN

wzmacniacz:

Nr kat.: musicbook:55
Label  : Lindemann (Niemcy)

wszelkie oczekiwania zaspakaja w dwójnasób

Rodzinę Lindemannowskich musicbooków wieńczy najnowszy wzmacniacz o symbolu 55. Pan Marek Dyba, na łamach HiFi Choice napisał o nim: Musicbook: 55 to niejako większy (acz nie w sensie fizycznych rozmiarów, bo tymi się nie różni), mocniejszy, bardziej zaawansowany, także w pełni zbalansowany brat testowanego wcześniej modelu 50. Zamiast mocy rzędu 2x80W do dyspozycji dostajemy aż 2x240W w trybie stereo i aż 450W, gdy zmostkujemy oba kanały, by wykorzystać wzmacniacz jako końcówkę dla jednego kanału. To, obok samej mocy, druga podstawowa różnica względem poprzednika – możliwość pracy w trybie stereo albo jako monoblok. Front urządzenia to także czarna, akrylowa płytka (akryl zapewne jest przezroczysty, a pod nim znajduje się czarna powierzchnia), ale pod nią ukrywają się tylko dwie diody – żółta, która świeci światłem ciągłym w trakcie pracy, oraz czerwona, które zapala się jedynie w przypadku awarii wzmacniacza. Na tylnej ściance znajdziemy wejścia RCA i XLR oraz gniazda głośnikowe akceptujące wyłącznie banany, gniazdo sieciowe i główny włącznik. Urządzenie może pozostawać włączone przez cały czas, jako że w trybie stand-by pobiera zaledwie 0,5W. Wzmacniacz włącza/wybudza się, gdy na jedno z wejść dostanie sygnał i jest natychmiast gotowy do grania. Po 30 minutach braku aktywności (sygnału na wejściu) urządzenie automatycznie przełącza się w tryb bierny (idle), a po kolejnych 30 w stan uśpienia (stand-by). Słowem, jak przystało na klasę D, mamy tu bardzo ekonomiczne i ekologiczne urządzenie. Wymiary: SxWxG) 280x220x65 mm WAGA 3,7 kg NAJWAŻNIEJSZE CECHY •Wejścia: XLR i RCA •Gniazda głośnikowe: akceptują banany •Moc wyjściowa: 2x240W dla 4Ω, lub 1x450W po zmostkowaniu •Maksymalny prąd na wyjściu: 16A •Wzmocnienie: 27,8dB •Pasmo przenoszenia: 0Hz–45kHz (-3dB) •Zniekształcenia harmoniczne THD <0,05% typ. •Zużycie prądu: 0,5W w trybie stand-by, 20–50W typ., 800W w momencie oddawania mocy szczytowej Recenzja pana Marka Dyby