Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

HANDEL, Emma Bell, Richard Egarr, Scottisch Chamber Orchestra

Handel Operatic Arias

  • 01 Desterň dall empia dite - (Amadigi) 5:46
  • 02 M'hai resa infelice – (Deidamia) 4:17
  • 03 Piangerň la sorte mia (Guilio Cesare) 5:19
  • 04 Scherza in mar (Lotario) 6:07
  • 05 Ombre piante (Rodelinda) 6:10
  • 06 Se'l mio duol (Rodelinda) 6:06
  • 07 Tutta raccolta ancor (Scipione) 2:10
  • 08 Orrida agli occhi miei (Ariodante) 2:23
  • 09 Ah, crudel (Rinaldo) 5:31
  • 10 Sommi Dei (Radamisto) 2:55
  • 11 Barbaro partiro (Radamisto) 3:58
  • Total Running Time 50:42
  • Emma Bell - soprano
  • Scottisch Chamber Orchestra - orchestra
  • Richard Egarr - conductor
  • HANDEL
Add to Basket

99.00 PLN

SACD Multi-CH HDCD:

Nr kat.: CKD252
Label  : Linn Records

Ta płyta, w numerze z 22 listopada 2005 zostanie uznana za PŁYTĘ MIESIĄCA. Ta publikacja LINN Records zyskuje miażdżąco pozytywne recenzje: Spośród wielu, ostatnio nagranych płyt z ariami Haendla, ta wyjątkowo jest godna polecenia. Jest to zasługa doskonałej interpretacyjne Emmy Bell. Barwa jej głosu - to oczywiście kwestia indywidualnych preferencji. Nie jest słodko zaokrąglony, bywa dość przenikliwy w górze, ale brzmi niezwykle interesująco w dramatycznych interpretacjach, które „żyją" i przykuwają uwagę. Każda z arii jest emocjonalnie absorbująca i ciekawie prezentuje psychiczne stany „bohaterek”, w które Bell się wciela. Jej bogaty w barwy głos, o godnym podziwu rejestrze charakteryzuje pełna ekspresji muzykalność i wrażliwość. Bell fascynuje, bo nie nuży. Ciepła w Tutta raccolta ancor; wspaniale wirtuozerska w ozdobnikach - np. w środkowej części arii Kleopatry Piangero la sorta mia z Juliusza Cezara; tryle wykonuje bez trudu; góra jest swobodna, ale nigdy nie bywa używana li tylko dla efektu wokalnego. Wszelka wirtuozeria techniczna jest bowiem zawsze na usługach interpretacji. Jeśli więc da się wychwycić lekkie nieprecyzje czy za ostre brzmienie głosu nie odbiera się tego jako „zgrzyt” muzyczny. Bell może też poszczycić się znakomitym instynktem dramatycznym koniecznym do dobrej interpretacji Haendla. Wszelkie powtórzenia posiadaj ą odmienną barwę, a kobiety których osobowości Bell kreuje, są postaciami z krwi i kości, a nie papierowo sztucznymi heroinami, powielającymi bez końca podobne sytuacje emocjonalne i zamęty duszy jak przez kalkę. W wykonaniu Bell każdy lament i rozpacz brzmi inaczej, podobnie zresztą jak wielość brzmień furii - jak np. Melissa Deserto dall empia dite z Amadigi, czy desperacja Rodelindy w Se’l mio duol non e si forte. Richard Egarr dyrygent orkiestry świetnie prowadzi swych muzyków (polecam przysłuchać się smyczkom czy trąbce obligato w arii z Amadigi) i ogólnie kreuje znakomitą harmonię i wyważenie proporcji w mocy dźwięku i jego ekspresji z głosem solistki. Tego Haendla warto posłuchać. Basia Jakubowska, Muzyka21 ================ Klassik.com
4½ Stars
'...gelungene Zusammenstellung von starken Stücken im starken Klang mit einem starken Sopran.'
more >>

Atlanta Audio Society
A flawless performance
more >>

MusicWeb International
A disc to treasure
more >>

Classic FM Magazine
5 Stars
Don't Miss!
more >>

Gramophone Magazine
GRAMOPHONE EDITOR'S CHOICE - A ravishing recital that heralds what promises to be a great career on disc.
more >>

ClassicalSource.com
A warm recording from the reputable singer
more >>

American Record Guide
Bell can blast with the best
more >>

HiFi News
5 Stars
Performances * * * * * / Recording * * * *
more >>

The Independent
5 Stars
Outstanding review of a bright, feisty and sensuous performance
more >>

BBC Music Magazine
5 Stars
Performance ***** / Sound *****
more >>

The Scotsman
4 Stars
A performance packed with passion and power
more >>

The Herald
5 Stars
An 'extraordinary set of performances' from this 'dazzling virtuoso'
more >>

The Sunday Telegraph - CD of the Week
Emma Bell has the precious gift of creating a vivid, flesh-and-blood sound
more >>

Scotland on Sunday
The singing is first-rate; the talent undeniable
more >>

MusicWeek
Distinctive and individual
more >>

FT Magazine
A long, vibrant voice, with an acute dramatic sensibility
more >>

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: